Er SEO fusk eller humbug ??

Indlægaf Claus-DK » 4. mar 2012, 13:49

Jeg skal jo til at starte en webshop, som nogen nok har læst, så jeg skal til at SEOe og det er da godt nok noget mystisk noget for os dinoer..
Her gik man og troede at google leverede relevante søgeresultater, men sådan fungere det jo slet ikke, de levere søgeresultater for den der er bedst til SEO upåagtet af indholdet på sidens mængder af information og relevante oplysninger..

Jeg synes f.eks at det er lidt pudsigt at når jeg googler "hovedtelefoner" og søger ting på dansk ja så ligger vores forum, som er det eneste af sin slags i landet, langt nede og jeg ramler ind i Mathias Baks blog tidligere og der er kun nævnt vores forums navn, nu er det på ingen måde for at lange ud efter Mathias for har er en superfyr, men det virker mystisk at fordi han linker til stedet her ligger det højere oppe en vi selv gør, svaret er jo sæføllig at han er hård til SEO og jeg ikke aner en hat om det og faktisk er ret ligeglad..

Vi har googlebotter og bingbotter og yahoobotter og og og og til at kravle rundt dagligt og jeg kan for min død ikke forstå at de informationer de samler og samler og samler, slet ikke gælder når folk gerne vil vide noget om hovedtelefoner..

Sæføllig er det da dejligt at vi har Mathias som leder folk i vores retning, men det ville da alt andet lige være bedre hvis de blev ledt hertil i et hug og ikke havde behov for en mellemlanding på en ellers fortræffelig blog, som jeg læser med stor fornøjelse..

Jeg prøver jo at læse en masse om SEO for jeg vil jo gerne have min biks bliver synlig på nettet så jeg kan lokke nogle kunder i fælden, men det er godt nok noget jeg har svært ved at kapere...Altså hvordan det er sat sammen og fungerer, men det er begyndt at dæmre for mig at internettet slet ikke er det anarkistiske og frie system jeg havde gået og bildt mig selv ind det var..

Nå men, er der nogle der har tips til hvad jeg skal læse for at blive bedre og lære mere ??

Egentligt burde løsningen ligger lige til højrebenet for man googler jo bare SEO og den der er bedst til det må jo ligge øverst rulle2

Jeg har bare brug for at det bliver forklaret på et sprog som jeg forstår og ofte er de tekster jeg har fundet så fulde af ord og indtryk jeg ikke kender, hvilket gør at jeg oveni at skulle tilegne mig nye kundskaber også skal lære et nyt sprog..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf nc8000 » 4. mar 2012, 14:02

Ja seo er en videnskab som der er mennesker der lever fedt på at være gode til. Jeg har ingen forstand på det men det er bl.a. Vigtigt at have mange andre steder der linker ind til ens site. Hvis man har en google konto er der også noget med at man kan angive prioriterede sites og jo flere brugere der angiver et site som prioriteret jo højere kommer det på hitlisten. Og så kan man rode med google add words som i princippet er en måde at betale sig til mere synlighed ved at tilknytte sig specifikke søgeord
nc8000

Sv: Er SEO fusk eller humbug ??

Indlægaf mcfrede » 4. mar 2012, 14:04

Det er en hel videnskab og ikke let. Jeg tror fora skal have meget aktivitet for at ligge højt. Dine meta tags skal vist også stå i brødteksten for at tælle med og der er meget mere i det end man skulle tro. Hvis du ofte tilføjer indhold rates du vist også højere for de vil gerne have aktive sider øverst og endelig tæller links til din side fra andres sider også med når du placeres. Jeg har sikkert fået halvdelen forkert her og der er meget mere i det end jeg lige har ridset op. Personligt tænker jeg mig om når jeg koder mine sider og så gør jeg ikke mere ud af det. Jeg ligger vist alligevel nogenlunde hvis man for eksempel søger på "panda headamp", men jeg kan godt se at skal man tjene penge på en webshop vil man gerne have meget trafik. Jeg tror dog du må betale dig fra de lækre placeringer hos Google, søger jeg på hovedtelefon-modeller er det sjældent forhandlere der ligger øverst medmindre de er i topfeltet og der betaler man sig vist for at komme hen.

Sendt fra mobilen.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god

Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Er SEO fusk eller humbug ??

Indlægaf FrederikS » 10. mar 2012, 15:03

Folk der sælger det er som regle semi-fusk. SEO kan primært bruges hvis man har et stort data grundlag, googles søge algoritmer er ikke til at snyde lige pt. Ting der er gode at starte med: google analytics på siden, keyword injection i alle store artikler, referrencer fra mange forskellige sider og krydsreferrencer, antal brugere der clicker over til ens side fra google og som ikke bouncer giver en del så det er vigtigt at indholdet passer til det der søges på (meget svært at styre).

Alle beskrivelser osv. på dansk vil være en god ting da man på den måde sikre sig mange af søgninger fra danskere.
FrederikS

Indlægaf Mathias Bak » 10. mar 2012, 22:11

Hehe :-)

Håber ikke det er fusk og humbug, da seo og e-handel jo er mit levebrød.

Når du får åbnet din shop, skal jeg meget gerne være behjælpelig med et par fifs og tricks.

Kort og godt kan det siges at du skal give dine besøgende en god oplevelse. Udover det hjælper det også med et par links og så have de tekniske ting på plads :-)
Mathias Bak

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 10. mar 2012, 22:15

Ja og sĂĄ lige et link til siden, krydsreferencer er vejen frem LOL

Jeg takker for tilbuddet og vil helt sikkert benytte mig af det, jeg følger jo din blog og det er også alt for længe siden vi har set hinanden..

Jeg ved godt det ikke er svindel og humbug, det var mere bare min lidt elefant mĂĄde at udtrykke sig pĂĄ der kom i spil, igen...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Mathias Bak » 10. mar 2012, 22:27

Du er ikke den første der siger det, det er der mange der synes :-). Glæder mig til at se din butik og især hvilke varer du får på hylderne :-)
Mathias Bak

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 11. mar 2012, 03:29

Til at begynde med er det de samme varer jeg har haft her på siden og så et par overraskelser som skal være, nå ja overraskelser..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Tilbage til Bla Bla bla