Jeg skal jo til at starte en webshop, som nogen nok har læst, så jeg skal til at SEOe og det er da godt nok noget mystisk noget for os dinoer..
Her gik man og troede at google leverede relevante søgeresultater, men sådan fungere det jo slet ikke, de levere søgeresultater for den der er bedst til SEO upåagtet af indholdet på sidens mængder af information og relevante oplysninger..
Jeg synes f.eks at det er lidt pudsigt at når jeg googler "hovedtelefoner" og søger ting på dansk ja så ligger vores forum, som er det eneste af sin slags i landet, langt nede og jeg ramler ind i Mathias Baks blog tidligere og der er kun nævnt vores forums navn, nu er det på ingen måde for at lange ud efter Mathias for har er en superfyr, men det virker mystisk at fordi han linker til stedet her ligger det højere oppe en vi selv gør, svaret er jo sæføllig at han er hård til SEO og jeg ikke aner en hat om det og faktisk er ret ligeglad..
Vi har googlebotter og bingbotter og yahoobotter og og og og til at kravle rundt dagligt og jeg kan for min død ikke forstå at de informationer de samler og samler og samler, slet ikke gælder når folk gerne vil vide noget om hovedtelefoner..
Sæføllig er det da dejligt at vi har Mathias som leder folk i vores retning, men det ville da alt andet lige være bedre hvis de blev ledt hertil i et hug og ikke havde behov for en mellemlanding på en ellers fortræffelig blog, som jeg læser med stor fornøjelse..
Jeg prøver jo at læse en masse om SEO for jeg vil jo gerne have min biks bliver synlig på nettet så jeg kan lokke nogle kunder i fælden, men det er godt nok noget jeg har svært ved at kapere...Altså hvordan det er sat sammen og fungerer, men det er begyndt at dæmre for mig at internettet slet ikke er det anarkistiske og frie system jeg havde gået og bildt mig selv ind det var..
Nå men, er der nogle der har tips til hvad jeg skal læse for at blive bedre og lære mere ??
Egentligt burde løsningen ligger lige til højrebenet for man googler jo bare SEO og den der er bedst til det må jo ligge øverst
Jeg har bare brug for at det bliver forklaret på et sprog som jeg forstår og ofte er de tekster jeg har fundet så fulde af ord og indtryk jeg ikke kender, hvilket gør at jeg oveni at skulle tilegne mig nye kundskaber også skal lære et nyt sprog..