Er der nogle der kender et smart program ??

Er der nogle der kender et smart program ??

Indlægaf Claus-DK » 4. jun 2011, 19:41

Der er sikkert flere der kender et smart program, men det program jeg mangler er et der kan sortere og putte mine flac filer i mapper, som det er nu har jeg omkring 4500 filer i en stor ski**stak og det er lidt noget rod..

Jeg er vant til Itunes har sorteret mine filer, da de var i alac, men jeg er skiftet til flac for nyligt da det giver væsentlig mindre bøvl med min klemmeboks..
Og jeg ved godt at den kan spille alac, men det er altså ikke alacfiler den æder og skulle sidde og finde dem der ikke dur er lidt et stort arbejde, væsentligt større end en batchconversion med DBpower, men af en eller anden grund blev filerne ikke puttet i mapper og sorteret...

musik14 musik14 musik14 musik14
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der nogle der kender et smart program ??

Indlægaf Sandrenseren » 5. jun 2011, 01:20

Lav konverteringen fra alac til flac endnu engang og husk at bede den om at oprette mappestrukturen ogsĂĄ.

Da jeg lavede en mp3 udgave af mit flac bibliotek endte jeg med at fĂĄ mĂĄ3 filerne til at ligge i de samme mapper som flac'erne, dvs. \flac\dire straits - brothers in arms endte med at have bĂĄde en money for nothing.flac og en money for nothing.mp3 i samme mappe. Heldigvis er det nemt at fikse med et par dos kommandoer, xcopy *.mp3 \mp3-mappe /s kopierede samtlige mp3'er over i en mp3-mappe og oprettede samme mappestruktur som i flac mappen, herefter lavede jeg en del *mp3 /s i flac mappen for at fjerne alle mp3'erne.

I dit tilfælde hvor alle flac'erne er end i en stor pærevælling tror jeg det nemmeste er at køre konverteringen endnu en gang og sørge for at få sat hakker de rette steder så strukturen følger med.
Sandrenseren

Geografisk sted: Hedehusene

Indlægaf Claus-DK » 5. jun 2011, 01:28

Jeg havde jo sat hakkerne til at den skulle lave det dynamisk, men det svigtede, prøver da lige igen, jeg kan jo bare lave om fra flac til flac....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Sandrenseren » 5. jun 2011, 11:44

Fra flac til flac hjælper dig vel ikke når alle dine flac'er ligger i en stor pærevælling?
Sandrenseren

Indlægaf Loevhagen » 5. jun 2011, 12:16

Hva med SBS (siden du har klemboks allerede):

Billede
Loevhagen

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indlægaf Claus-DK » 5. jun 2011, 14:59

Problemet er at min klemmeboks skriver det samme album 10 gange en gang for hver sang pĂĄ albummet og jeg har en mistanke om at det er den manglende mappe struktur, der driller..

Jeg kan jo bare gĂĄ fra flac 6--til flac 7 eller hvad jeg lige finder pĂĄ..

prøver lige at se på SBS.

Det er noget af en gĂĄde for mig at et stort firma som logitech er sĂĄ ringe pĂĄ deres softwareside, jeg har mp3 afspillere til 50 kroner med bedre menusystemer og brugerflade...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Ostebaronen » 5. jun 2011, 22:09

mp3tag eller tag&rename skulle vidst nok kunne gøre sådan noget.

http://www.mp3tag.de/en/
http://www.softpointer.com/tr.htm
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet

Geografisk sted: Søllerød

Indlægaf Claus-DK » 5. jun 2011, 22:14

SBS kan ikke ret meget nĂĄr jeg sĂĄdan lige kigger pĂĄ den, og slet ikke de fil muligheder som visse mediaplayere tilbyder...
Jeg har googlet mig lidt frem, men det eneste jeg har kunnet finde er noget der skal betales for og det gĂĄr jo ikke.....

Jeg vil prøve at se om songbird kan hjælpe mig den minder meget om Itunes og kan håndtere flac filerne, jeg famlede mig lidt frem på den bærbare, men tror lige vi skal op på den "store maskine" så det kan gå lidt mere tjept...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Sandrenseren » 6. jun 2011, 00:20

Måske er det mig der har misset et eller andet, men har du ikke allerede en fin og velfungerende mappestruktur på dine alac filer, eller ligger dine alac'er også i en stor rodebunke og så er det itunes der efterfølgende bruger tags til at vise dem lidt mere struktureret?

Hvis dine alac'er ligger fint sorteret i en mappestruktur når du kigger med fx. windows stifinder, så kan du få dbpoweramp batch til at lave præcis samme fine mappestruktur mens der konverteres fra alac til flac.
Sandrenseren

Indlægaf Claus-DK » 6. jun 2011, 00:42

Sandrenseren skrev:Måske er det mig der har misset et eller andet, men har du ikke allerede en fin og velfungerende mappestruktur på dine alac filer, eller ligger dine alac'er også i en stor rodebunke og så er det itunes der efterfølgende bruger tags til at vise dem lidt mere struktureret?

Hvis dine alac'er ligger fint sorteret i en mappestruktur når du kigger med fx. windows stifinder, så kan du få dbpoweramp batch til at lave præcis samme fine mappestruktur mens der konverteres fra alac til flac.

jo mine alac ligger fint sorteret, der gik bare noget galt under konverteringen, så det prøver jeg lige at fifle lidt med, det tager bare en del tid når der er 130 GB...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Tilbage til Bla Bla bla