Soundgarden har f.eks. LCD1 til 3600 norske/2150 danske, Tapeconection (DK) sælger dem til 3500 danske. Jeg ved ikke, om Soundgarden sender til DK, og hvad de evt tager i fragt, men det kan folk selv undersøge.
Jeg ville nok gribe det anderledes an, og ikke så meget kigge heropper efter de gode tilbud, men mere kigge efter grej jeg alligevel overvejede at anskaffe. Jeg tror også, at dette ‘valutavindue’ snart lukkes (delvist) igen, fordi Norges Bank må gøre noget (foretage opkøb) for at styrke kronen.
Gå evt ind på hifisentralen heroppe og tjek butiksfanen for at finde norske hifi/headfi-forhandlere. Vær forberedt på en noget højere avance end i DK, men som sagt med kursfaldet i mente gemmer der sig sikkert en god handel et sted.
Tilføjelse: Norge står uden for EU, så i princippet bør forretningen fratrække norsk moms, hvorefter varen ved ankomst til DK så ilægges dansk moms. Dette må man naturligvis spørge dem om, før man køber, så man ikke ender med dobbelt moms. For varer på brugtmarkedet (f.eks. hifisentralen eller finn.no) er sagen en anden, her kan sælger ikke fratrække moms, og dansk købe afkræves altid dansk moms ved indførslen.
Lidt flere eksempler (oslohificenter):
Grado RS2e 3500 dkr (NO) vs 5000 dkr (DK)
RS1e 5200 vs 7000
Dan Clark Aeon2 6500 vs 8000
Skulle vi have et medlem med gode dybe lommer, så er Mola Mola Tambaqui 20000 billigere heroppe