Hvad læser du nu ?



Hvad læser du nu ?

Indlægaf Kena » 8. apr 2012, 22:47

Er lige gået i gang med "1Q84" af Murakami. Er desværre ikke god nok til japansk til at læse den på originalsproget. Den tegner lovende.

Skimmede lige nogle af de tidligere indlæg. Har også selv været meget begejstret for "Jordens Søjler". Fantastisk kombinationen af historie, arkitektur og godt persongalleri. Derfor skulle jeg naturligvis også have efterfølgeren "Uendelige Verden" da den udkom. Den var jeg til gengæld skuffet over, da den benyttede helt samme struktur. Ken Follet er ikke en stor forfatter, men han benyttede sine skrivemæssige færdigheder optimalt til at skabe mesterværket "Jordens Søjler".


Sent from my iPad using Tapatalk HD
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2012, 23:00

Jeg har nu haft stor glæde af mange af Follett´s bøger "London kalder" er rigtig god, "operation allike", "nat over atlanten" og flere andre er også glimrende bøger..

"Men uendelige verden" var lidt skuffende, "Giganternes fald" er lidt over samme læst som jordens søjler/uendelige verden, dog er de historiske og politiske noget mere kendte og detaljeret, da de jo er meget bedre dokumenteret end samfundsforholdende var i middelalderen og også et noget andet samfund og sidst men ikke mindst om en meget spændende tidsperiode historisk set..

Skuffelsen over "Uendelige verden" var for mit vedkommende meget at det jo var det samme samfund det handlede om, havde den startet med pesten som lavede endog meget store forandringer i samfundet, tror jeg den ville have været mere vellykket, eventuelt have favnet over flere år...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2012, 23:04

Er i øvrigt liget blevet færdig med "Duma key" af Stephen King..
Jeg har læst et hav af hans værker og det er ligesom om at "Duma key" mangler noget, den har en meget skarp humor, bedre end jeg normalt oplever King, men den er lidt lang tid om at komme i gang og det virker som om han ikke rigtigt kunne finde en ordentlig slutning, eller har kasseret den der oprindeligt var planlagt, den er på 640 sider, hvilket er grunden til min mistanke..

Fortælleglæden er meget stor, så den er ikke kedelig at læse, men man står med en lidt flad smag i munden bagefter...
King er bedst når han skriver bøger om og med børn..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Hvad læser du nu ?

Indlægaf Kena » 8. apr 2012, 23:29

Claus, jeg har for øvrigt ingen fin-kulturel rynken på næse over Ken Follet og hans værker. Har læst en del af ham med stor fornøjelse. "Jordens Søjler" tårner sig bare op over hans øvrige produktion.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2012, 23:42

Det har du fuldstændigt ret i "jordens søjler" tårner sig op over de fleste bøger..
Jeg synes som sådan heller ikke han er en Stor forfatter, men han har udgivet nogle rigtig gode bøger, men også en del hø, "den 3. tvilling" var mildt sagt forudsigelig og kedelig, men synes at de fleste bøger han har om 2. verdenskrig er ret gode..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 8. apr 2012, 23:55

Hvis man kan lide Jordens søjler kan jeg varmt anbefale Ildefonso Falcones Havets Katedral
nc8000

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf toppe » 8. apr 2012, 23:55

Jeg har forsøgt at læse Ken Follet, men jeg måtte give op efter lidt mere end 100 sider. Det var 'Jordens Søjler' jeg forsøgte mig med. Jeg kunne godt lide hans koncept med at koble noget historisk og noget teknisk på en historie, og når han beskrev historiske eller f.x. bygge tekniske aspekter var jeg hooked, men når han pludselig skiftede til historien eller person beskrivelserne følte jeg, at jeg blev kastet ind i en lægeroman fra Familie Journalen... Det magtede jeg ikke :ugeek:

Lige nu læser jeg High Fidelity årgang '85-'89 :roll: :roll:
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Anda » 8. apr 2012, 23:56

toppe skrev:Lige nu læser jeg High Fidelity årgang '85-'89 :roll: :roll:

8-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Larry » 9. apr 2012, 20:51

:grin: , gamle blade er et hit. Jeg har tit læst i de gratis blade som Fidelity har på deres hjemmeside. De ligger fra foråret 2011 og tilbage : http://audiofidelity.no/nedlastbare_utgivelser.htm

Jeg læser iøjeblikket Paul Sussman "Templets sidste hemmelighed", som er bedre end den lyder. Smager lidt af Dan Brown, men har afsæt i konflikterne i Mellemøsten og hadet mellem araber og jøder. Synes faktisk den er god.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Mataugust » 9. apr 2012, 21:47

Af jer der læser de gamle high fidelity blade, hvis i nu falder over "the future sound of london" på en af reference cd'erne vil i så ikke skrive hvad nummeret hedder? Jeg ville gerne have fat på det igen, men jeg orker ikke at høre deres musik, sådan generelt, så det med at lytte mig frem til nummeret er helt udelukket.

Iøvrigt er jeg igang med 2 bøger, mindre kan jo ikke gøre det. Det syvende barn af Erik Valeur og Genfærd af Jo Nesbø
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Buyer no 1 » 9. apr 2012, 22:07

Reference cd nummer 4: Among Myselves
Reference cd nummer 25: Her Face Forms In Summertime
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Mataugust » 9. apr 2012, 22:24

Det var Among Myselves, tak
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 9. apr 2012, 23:53

Mataugust skrev:Af jer der læser de gamle high fidelity blade, hvis i nu falder over "the future sound of london" på en af reference cd'erne vil i så ikke skrive hvad nummeret hedder? Jeg ville gerne have fat på det igen, men jeg orker ikke at høre deres musik, sådan generelt, så det med at lytte mig frem til nummeret er helt udelukket.


Jeg mener at det var et nummer fra cd'en Dead Cities. Det er den eneste af deres jeg har og jeg mener at jeg købte den på baggrund af test cd'en fra bladet.

Nå så lige det andet svar. Det var det senere nummer der var fra Dead Cities som så ikke er den du søger
nc8000

 

Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 12. apr 2012, 02:40

Adam Roberts: New Model Army

En SF historie om informationstidsalderens muligheder for en helt ny form for hære
nc8000

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 12. apr 2012, 02:52

toppe skrev:men når han pludselig skiftede til historien eller person beskrivelserne følte jeg, at jeg blev kastet ind i en lægeroman fra Familie Journalen... Det magtede jeg ikke :ugeek:


Det irritere også mig når der går dr Frank i den og det gør der lige ofte nok til min smag..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Kena » 12. apr 2012, 15:39

Claus-DK skrev:
toppe skrev:men når han pludselig skiftede til historien eller person beskrivelserne følte jeg, at jeg blev kastet ind i en lægeroman fra Familie Journalen... Det magtede jeg ikke :ugeek:


Det irritere også mig når der går dr Frank i den og det gør der lige ofte nok til min smag..

Sådan set enig med begge ovenstående. Min tidligere betegnelse af "Jordens Søjler" som mesterværk skal ikke forstås på en absolut litterær karakterskala, men mere som en underholdende historisk roman, der virkelig kom frem med interessante historiske og arkitektoniske vinkler. Det der måske irriterede mig mest ved at læse "Uendelige Verden", var at "lægeroman elementerne" fra "Jordens Søjler" kom til at fremstå meget tydeligere.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 23. apr 2012, 23:35

Mens jeg lytter til værkerne læser jeg de tilhørende kapitler i denne
Vedhæftede filer
ImageUploadedByTapatalk1335216728.939154.jpg
ImageUploadedByTapatalk1335216728.939154.jpg (163.63 KiB) Vist 8880 gange
nc8000

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 8. maj 2012, 07:28

Jeg kan godt lide Leif Davidsens romaner. Denne er en mere personlig beretning om tiden som korrespondent i Rusland og baggrundsmateriale til nogle af hans romaner.

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Mataugust » 13. maj 2012, 14:04

Billede
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 14. maj 2012, 00:57

Jeg er netop blevet færdig med denne
Billede

Hold kæft hvor en den god, det er altså virkelig en bog der sparker seriøst numse..

Lige inden den var det:
Billede

Den var næsten OK, nok mest en tøsebog
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron