Hvad læser du nu ?



Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Buyer no 1 » 30. jun 2011, 11:37

librarian skrev:
Buyer no 1 skrev:Billede

Ret morsom :lol:

Ja, jeg morede mig også godt, da jeg læste den. Tror dog godt, man kan spare pengene på resten af forfatterskabet...læste et par stykker mere og det gav mig ikke rigtigt noget, som naiv.super ikke gjorde...


Jeg har også læst "Fakta om Finland", og den synes jeg har en ganske underfundig humor, som jeg først forstod lidt inde i bogen. Men så var jeg også solgt... :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 22. aug 2011, 10:34

Så blev jeg færdig med Paul Auster bog nr. 3 denne sommer.
Først Moon Palace, så Leviathan var begge to helt sublime bøger. Den tredje Tilfældets Musik (the Music of chance) nåede ikke helt samme højder som de to første.




---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=56.209556,8.997605
Vedhæftede filer
ImageUploadedByTapatalk1314002092.647394.jpg
ImageUploadedByTapatalk1314002092.647394.jpg (26.61 KiB) Vist 8043 gange
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 27. aug 2011, 10:19

Lige for tiden er jeg i gang med 11logien, hedder det det ??, af Henning Mankel som handler om Wallander, fantastiske bøger..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 2. sep 2011, 01:11

Richard T. Kellys roman Crusaders (som intet har at gøre med middelalderens korstog).
Vedhæftede filer
ImageUploadedByTapatalk1314918583.849880.jpg
ImageUploadedByTapatalk1314918583.849880.jpg (12.99 KiB) Vist 8006 gange
nc8000

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 2. sep 2011, 07:22

Er snart færdig med denne nu. God og intelligent underholdning hele vejen igennem.

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 28. sep 2011, 17:34

Jeg er netop gĂĄet igang med denne:

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Mathias Bak » 28. sep 2011, 17:52

Uff. Den er genial (og stor). Jeg elsker den bog!
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 22. okt 2011, 00:17

De første to bind i den komplette danske genudgivelse af Linda & Valentins eventyr i tid og rum
nc8000

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 22. okt 2011, 00:36

Jeg har lige kværnet hele Frank Miller´s Sin City..

De er altså nogle fantastiske fortællinger og en tour de force rent grafisk..

Jeg er sĂĄ gĂĄet i gang med "den 3. tvilling" af Ken Follet pĂĄ lydbog

Når den er færdig vil jeg gå i gang med fortsætteren til Jordens søjler, da jeg har set serien på TV regner jeg med at jeg kan fatte hvad det går ud på, det er skønt med https://netlydbog.dk/ her kan man downloade lydbøger og lytte til dem mens man kører bil eller på anden vis er forhindret i at læse..
Ganske gratis endda..

Jeg læser "Otto er et næsehorn" af Ole Lund Kirkegård højt for knægten for tiden, det er sjovt at læse højt for børn og lave stemmer og koncentrere sig om at læse tingene på en god måde, så det fanger deres interesse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf friisand » 22. okt 2011, 08:18

Claus-DK skrev:Jeg har lige kværnet hele Frank Miller´s Sin City..

De er altså nogle fantastiske fortællinger og en tour de force rent grafisk..

Jeg er sĂĄ gĂĄet i gang med "den 3. tvilling" af Ken Follet pĂĄ lydbog

Når den er færdig vil jeg gå i gang med fortsætteren til Jordens søjler, da jeg har set serien på TV regner jeg med at jeg kan fatte hvad det går ud på, det er skønt med https://netlydbog.dk/ her kan man downloade lydbøger og lytte til dem mens man kører bil eller på anden vis er forhindret i at læse..

Tvserien....som jeg lige nåede at købe inden den blev sendt i tv.....omhandler "kun" jordens søjler" og ikke den du kalder fortsættelsen. Det er forøvrigt ikke en fortsættelse. Den foregår ganske vist det samme sted men et par hundrede år senere. Bogen "Uendelige verden" er ligeså god som "Jordens søjler". Deler forøvrigt din begejstring for lydbøger.

Ganske gratis endda..

Jeg læser "Otto er et næsehorn" af Ole Lund Kirkegård højt for knægten for tiden, det er sjovt at læse højt for børn og lave stemmer og koncentrere sig om at læse tingene på en god måde, så det fanger deres interesse..
friisand

 
Indlæg: 128
Tilmeldt: 2. aug 2011, 22:14
Geografisk sted: Terndrup 9575

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Niels » 22. okt 2011, 08:54

Billede

Peter Bastians "Mesterlære". Den er fantastisk. Specielt hvor han beskriver, hvorledes "Den Danske Blæserkvintet" var Celibidaches instrument , og at den erkendelse løftede Kvintetten over den enkelte musikers niveau. Han gør altså op med: "ingen kæde er stærkere end det svageste led", og siger at: "Kvintetten er bedre end den bedste musiker". Interessant.

Flot bog som jeg varmt kan anbefale. Nu skal jeg læse færdig, og derefter lytte til blæsereBillede
Niels

 

Hvad læser du nu ?

Indlægaf helledie » 22. okt 2011, 09:52

Jeg har lige hørt Hypnotisøren. Og er gået i gang med Tegnet. Derfør var det Hitchhickers guide to the galxy:) lydbøger er fantastiske!!
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 22. okt 2011, 11:13

Hitchhikers guide skal høres på lydbog - i den originale britiske udgave :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Niels » 22. okt 2011, 12:50

Burning777 skrev:Hitchhikers guide skal høres på lydbog - i den originale britiske udgave :-)


Det må prøves. Ka' den lånes på biblioteket?
Jeg har læst den flere gange, både på dansk og engelsk, den er forrygende. Har selv investeret i "The ultimate hitchhickers guide to ....." . The paranoid android slår alt.
Niels

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 22. okt 2011, 13:00

Postkurt skrev:
Burning777 skrev:Hitchhikers guide skal høres på lydbog - i den originale britiske udgave :-)


Det må prøves. Ka' den lånes på biblioteket?
Jeg har læst den flere gange, både på dansk og engelsk, den er forrygende. Har selv investeret i "The ultimate hitchhickers guide to ....." . The paranoid android slår alt.


JA det er et kult-univers. Den findes på biblioteket. Den jeg lyttede til var en BBC indspilning fra 80'erne tror jeg nok. Men ikke desto mindre er lydene og indlæsningerne et studie i Britisk humor og London-dialekter. Skrev Douglas Adams den egentligt ikke som radiospil fra starten... tror nok der var noget om det?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Niels » 22. okt 2011, 13:23

Burning777 skrev:
Postkurt skrev:
Burning777 skrev:Hitchhikers guide skal høres på lydbog - i den originale britiske udgave :-)


Det må prøves. Ka' den lånes på biblioteket?
Jeg har læst den flere gange, både på dansk og engelsk, den er forrygende. Har selv investeret i "The ultimate hitchhickers guide to ....." . The paranoid android slår alt.


JA det er et kult-univers. Den findes på biblioteket. Den jeg lyttede til var en BBC indspilning fra 80'erne tror jeg nok. Men ikke desto mindre er lydene og indlæsningerne et studie i Britisk humor og London-dialekter. Skrev Douglas Adams den egentligt ikke som radiospil fra starten... tror nok der var noget om det?

Ih jo. det var et radiospil, der satte BBC helt på den anden ende. Den var alt for low-kulturel for institutionen, men blev samtidig vildt populær.
Niels

 

Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 22. okt 2011, 14:17

Man kan dårligt tale om den originale udgave. Den er lavet af så mange omgange til forskellige medier med nye tilføjelser og undladelser af gammelt materiale hver gang så alle udgaver skal næsten betragtes som den originale. Men jo den startede som halv times radiospil udsendelser hos BBC
nc8000

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Buyer no 1 » 22. okt 2011, 22:52

Billede

En ret god bog, hvis man er til musik-biografier...
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Hvad læser du nu ?

Indlægaf helledie » 23. okt 2011, 00:38

Burning777 skrev:Hitchhikers guide skal høres på lydbog - i den originale britiske udgave :-)


Jeg hørte den udgave, der var indtalt af Stephen Fry:) fantastisk stemme!!
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 2. nov 2011, 01:38

Og så kom jeg igang med de første 4 bind af den nye amerikanske ultimative genudgivelse af Hal Fosters Prins Valiant tegneserie. De er ny affotograferet og digitalt behandlet fra de original master farveplancher og ser helt fantastiske ud i original fuld størrelse. Næst bind udkommer i foråret 2012, der kommer 2 bind om året som hver dækker 2 år altså 104 sider
nc8000

 

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster