Ebay shop

Ebay shop

Indlægaf Søren » 10. mar 2012, 12:43

Hej 1musik

Jeg har overvejet at lave en Ebay shop på nettet, med salg af nogle enkelte af de ting jeg sælger - men jeg har absolut ingen erfaring med at lave sådan en - er det svært? Jeg har aldrig prøvet at sælge noget over Ebay tidligere.
Jeg blev lidt inspireret af det nye firma Eardrops som sælger lidt over Ebay.de:

http://stores.ebay.de/Eardrops-of-Hifi- ... 4340.l2563

Mvh
Søren

Simple Hifi

http://simplehifi.dk/
Søren

Re: Ebay shop

Indlægaf Mathias Bak » 10. mar 2012, 22:03

Kommer an på dit marked. I tyskland skulle der være livsnødvendigt for webshop at sælge på eBay, da tyskerne køber så meget der.

Hvis dit marked primært er Danmark, er det efter min mening ligegyldigt, da danskerne ikke handler særlig meget på eBay. Så er du bedre tjent med en ordentlig webshop :-)
Mathias Bak

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 10. mar 2012, 22:27

En Ebayshop har bestemt også været i mine tanker, jeg bor tæt på grænsen og taler tysk og kan derfor benytte mig af deres gunstige tilbud på f.eks fragt og svare på tysk hvilket nok ikke er nødvendigt hvis du vil handle med tyskere, men helt sikkert en stor fordel.

Portoen til vores sydlige nabo er en "prisdræber", hvis du ikke som jeg bor tæt på grænsen..momsen ligeså

En anden ting ved eBay er at man skal ligge og konkurrerer på pris med kinesere og producenter..for slet ikke at nævne Thoman, Mediamarkt og andre gigantiske koncerner..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf Søren » 12. mar 2012, 18:37

Hej

Det er rigtigt at fragtpriser i dk er desvære temmelig dyre når man skal sende noget til udlandet - og momsen gør også tingene svære.
Ja det er da klart en fordel at du kan køre til Tyskland og sende pakker Claus :-) , PostDanmark bliver bare konstant dyrere hele tiden.
Nej det ville nok være bedre hvis jeg fik lavet mig en WebShop som dig Claus - har du lavet beregninger på hvad det kommer til at koste at oprette sådan en samt div. Driftsomkostninger, PBS osv. ?
Søren

Indlægaf Søren » 12. mar 2012, 18:51

Hej Claus

Jeg så lige at du skriver en blog med din kommende WebShop - det vil jeg da lige ind at læse engang :-)
Søren

Indlægaf Mathias Bak » 12. mar 2012, 18:56

Man kan komme et godt stykke for 10.000 :-)
Mathias Bak

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 12. mar 2012, 21:00

Søren skrev:Hej Claus

Jeg så lige at du skriver en blog med din kommende WebShop - det vil jeg da lige ind at læse engang :-)

Gør det, det ville da være fantastisk hvis vi kunne udveksle erfaringer der, når vi nu begge er helt nye i dette webshops ballade..

Har du et webhotel, behøver dine udgifter ikke at være store, mine ambitioner er at det skal koste gratis, men man kommer til at betale for dankort betalingen uanset om man vil eller ej, hvilket piner mig i svær grad..

På den anden side så kan de penge jeg sparer ved at være nærig i svær grad jo betale for det, ved dandomain som jeg har leget lidt med koster det 200 spir om måneden for histing/software/support, skal du have en betalingsdel koste det ekstra oveni hos dandomain, det kræver noget der hedder en betalingsgateway og det koster pæng, dertil kommer udgifter til NETS så en kort løsning som jeg/vi nok må se i øjnene er et MUST kommer totalt til at koste omkring de 300/måneden incl moms, dertil kommer et startgebyr til NETS på omkring en tusse dertil..

Men det er også de eneste omkostninger jeg får så omkring 4000 vil mine udgifter ligge på det første år..

Dertil kommer så bestikkelse til venner og bekendte som jælper mig når jeg går lidt i baglås og en masse tid..

Men synes det ville være bedst hvis vi fortsætter dette i min blog, for så får vi ikke to ens tråde og vi sparer begge lidt tid.. musik15
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Ostebaronen » 12. mar 2012, 22:11

Hvad med DIBS?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet

Geografisk sted: Søllerød

Indlægaf Claus-DK » 12. mar 2012, 22:12

Hvad er DIBS ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Claus-DK » 12. mar 2012, 22:19

google google google

DIBS er så det der kaldes en betalingsgateway og der kræves en aftale med NETS i tilgift..

Jeg kan ikke finde nogle priser pĂĄ deres side..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Mathias Bak » 12. mar 2012, 23:22

Det kræver altid en betalingsgateway at modtage kort. Desværre. Det koster penge at tjene penge. På den anden side skal du vel kun sælge 5-6 aune før det er billigere at have en kortaftale i forhold til PayPal. :-)
Mathias Bak

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 12. mar 2012, 23:30

Det er også lidt derfor, jeg synes at Dankort slet ikke er så dårlig en idé..

Paypal er praktisk og nemt og godt til udlandshandel, men indenfor landets grænser tror jeg at Dankort er den rigtige løsning
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Søren » 14. mar 2012, 14:49

Mathias Bak skrev:Man kan komme et godt stykke for 10.000 :-)

Hej Mathias
Tak for input til trĂĄden...

10000 kr. Er mange penge for et lille firma som mig, jeg betaler i forvejen en hel del pĂĄ at have branche annoncer pĂĄ hifi4all tilbudsavisen. Jeg har ind imellem snakket med min gode kollega Troels fra Amfora Musik, som har lavet WebShop via simpelside dk - kan se det koster 6500,-
Det kan være jeg laver lidt eBay salg på nogle af de små ting af lille værdi, som jeg kan sende pr. Brev uforsikret
Søren

Indlægaf Mathias Bak » 14. mar 2012, 16:13

10.000 vil så være for hele det første år, men ja, det er da en del penge :-)
Mathias Bak

Brugeravatar

Tilbage til Bla Bla bla