Lidt spørgsmål vedr. USB DAC og EQ

Lidt spørgsmål vedr. USB DAC og EQ

Indlægaf amkleist » 2. apr 2012, 19:39

Hej alle,

Jeg har efterhĂĄnden besluttet mig for at starte jagten efter noget hoved-fi 1musik

Jeg har planer om at køre musikken fra en PC - derfor har jeg set efter noget USB DAC. Men jeg har nogle spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at få afklaret. Det håber jeg at I kan hjælpe mig med ;-)

1. Jeg er stødt på at nogle USB DACs understøtter asynkron dataoverførsel - hvad gør det helt præcist, rent teknisk? Som jeg har forstået det indtil videre, så er det USB DACen der kontrollerer dataoverførselen?

2. Hvis man har en USB DAC og et EQ software på sin PC (f.eks. fra SRS Labs), vil man stadigvæk kunne bruge dette EQ software? Eller bliver data overført direkte til USB DACen udenom div. PC software?

Mvh
Malik
amkleist

Sv: Lidt spørgsmål vedr. USB DAC og EQ

Indlægaf Mataugust » 2. apr 2012, 20:19

Jeg ved ikke helt hvorfor asynkront er bedre end ikke asynkront, men eq'en ka jeg da svare pĂĄ. Det bedyde intet at du bruger usb. Eq indstillinger bevares hele vejen igennem systemet.

Sendt fra min Galaxy Nexus
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Re: Lidt spørgsmål vedr. USB DAC og EQ

Indlægaf Mataugust » 5. apr 2012, 17:53

amkleist skrev:Hej alle,

1. Jeg er stødt på at nogle USB DACs understøtter asynkron dataoverførsel - hvad gør det helt præcist, rent teknisk? Som jeg har forstået det indtil videre, så er det USB DACen der kontrollerer dataoverførselen?

Mvh
Malik

Der er en udmærket forklaring her
http://www.avtainment.dk/indsigtsartikler/hifi/anmeldelse-audioquest-cinnamon-usb-409.html
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Tilbage til Bla Bla bla