Hvilket grej lytter du til lige nu?



Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf telum » 16. jul 2018, 21:50

Godt for dig, jeg er sikker på vi har siddet mange på kanten af stolen om det skulle lykkes! musik17
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 5. aug 2018, 12:14

Har fået sovesofaen ind i stuen og lagt den helt ned, så der nu er "seng" lige ved siden af mit set-up rulle2
Ligger lige og genforelsker mig i min Hifiman 9musik
Marvin Gaye's Trouble Man soundtrack er PERFEKT til en søndag formiddag og denne hovedtelefon. Folk taler altid om den kvindelig vokals ekvilibristiske facetter via he500; men når det nu er en mand der står bag så giver det klangen et helt andet feel. Marvin er androgyn så det basker og vokalen denne dualisme står bag er bare smuk som en fugl.
Lige om lidt ligger jeg mig ind min rigtige seng og lytter lidt til min nye Ultrasone pro2900 via min lille Cowon. Vidste godt den var let at drive men blev alligevel positiv overrasket thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Krellef » 6. aug 2018, 16:14

Jeg lytter til lidt Ektomorf gennem et par Beyer T90, drevet af en Pro-Ject Pre Box Digital S2 - Eargasm incoming!
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 7. aug 2018, 16:50

Uhadada der er godt nok kommet mange kander ind for døren her på det sidste 3musik
Har heldigvis ferie så leger en virkelig spændende gang ællebælle skiftende imellem pro2900, dt990 og hd600. Sidstnævnte er på nødden lige pt og den både passer mig bedre ergonomisk pga brysterne i hovedbøjlen men også signaturmæssigt end hd6xx som jeg havde kortvarigt. Føler der er mere gnist i diskanten og specielt bækkener og horn er lige blevet den knivspids skarpere. Det kan selvfølgelig også blot være fraværet af den ekstra bas der lader én bedre opfange dette. Who knows, jeg er under alle omstændigheder fan thumbs
DT990? Det er egentlig utroligt at man kan opnå så god en lyd for så få penge. Helt ærligt, for de der 5-600 de koster over det brugte marked, der får man altså en bøf der sparker røv, er yderst komfortabel og på alle leder og kanter kan måle sig med fx en hd600. Ift hvad de koster fra ny eller i brugt tilstand er der godt det dobbelte til forskel i Sennheiserens favør. Udfra et rent lydmæssigt perspektiv er det helt i skoven efter min mening...med mindre man ikke har noget imod at betale et jern for neutralitet. Det kan man selvfølgelig også få for en plovmand i shp9500, men så står der jo ikke Sennheiser på dyret musik13
Beyeren giver lige så meget detalje, har bedre bas, mere luft og større scene.

Men ja lytter til noget græsk prog rock fra et band der hedder Mother Turtle. Pladen hedder Zea Mice og den lyder kampsprødt via min nye hd600 musik17
Før var det franske Air og deres uretfærdigt oversete 10000 Hz Legend plade der flød igennem Beyeren og efterlod undertegnedes kæbe på gulvet.
To fantastiske nye kander til husholdningen musik15
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf M.Gjøl » 7. aug 2018, 20:23

SÃ¥ kom der lige en sommer pakke rulle2
Har længe ville prøve nogle Campfire iems, så fik lige købt et par Nova.

Det tager lige nogle forsøg med forskellige tips og så 10 min mere for at finde et godt fit.

Men Nøj tror der er noget om den hype der er omkring Campfire, bliver en god aften thumbs
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. aug 2018, 15:17

^Tilløx med de nye iems Martin! Jeg har selv luret en del på et par inde på dba...det skulle tilfældigvis ikke være dem du har hapset?

Er godt nok lige landet hos de gamle, så de næste dage står på cowon plenue d med pro2900 som bøf, men tidligere nåede jeg lige at lytte på min nyankomne k240 mk2. Det var dog kun via hovedtelefonforstærkeren i min Aune x1, men hold nu fest hvor den akg bare sparkede røv! Jeg blev fuldstændig målløs faktisk. Her får man, lidt a la ultrasones hfi-15g, masser af letvægtsplastik og dertilhørende ratlende kvaliteter...men igen ligesom med ultrasonen, så er det med til at øge komforten gevaldigt. Wow den er behagelig. Lydmæssigt dog kan den fægte med i prisklasser laaangt over sin egen.
Har efterfølgende læst lidt op omkring k240 og til min (glædelige) overraskelse virker den til at være højtelsket og repekteret blandt mange head-fi medlemmer og anset som lidt af en overset diamant. Masser af detaljer, god luftig scene, virkelig velfungerende og samhørig signatur og præsentation...og ja så kan jeg bare ikke understrege hvor skøn den er at have på hovedet. Specielt de folk der har bevæget sig lidt op i de højere luftlag med tunge planar og trækopsbøffer burde ofre de godt 400 bobs på en k240 og mærke hvor let deres musikverden ligepludselig føles...vel at mærke uden at gå på kompromis med lydkvalitet.
Jeg er fuldstændig solgt.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf M.Gjøl » 11. aug 2018, 16:31

Hehe det var det nok David.

De kan godt nok noget, med bare 2 BA drivere. SÃ¥ antal er bestemt ikke alt.
Nok også den første iem/hovedtelefon der kommer med et kabel, jeg ikke ser nødvendigt at udskifte.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 11. aug 2018, 17:49

Jeg tror heller ikke antallet af BA er lig med bedre lydkvalitet. Der er stadig folk der sværger til ie800.
Nå det så er sagt så skal jeg ikke afskrive nogen af de iems der bliver produceret i Kina lige pt, da jeg ikke har prøvet dem endnu...meeeen 14 BA alligevel? Virker sgu lidt vanvittigt. Jeg synes Noble gik over gevind for nogle år siden med 10...

Edith: for at holde mig lidt til tråden så lytter jeg til Klaus Schulze's nyeste Silhouettes over min Cowon og tomahawkerne og det lyder sgu monstersvedigt.
Glæder mig dog endnu mere til at hente min nye V200 og sætte k240 i med...øh ja hvad skal man dog vælge til 'åbningsceremonien'? Tænker Dead Can Dance, Mingus, Punk Flute og lidt The Future Sound Of London til at starte ud med musik11
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 12. aug 2018, 11:39

Jeg sidder og prøver bøffer over min nye V200 og er som en glad lille kanin. Jeg havde ikke forventet det store, da jeg ved tidligere lejlighed ikke mente, at jeg kunne høre en forskel imellem min z40 og den. Det var dog med he500 som jeg stadig mener lyder på samme måde (dog kan jeg nu skrue længere ned og stadig få 'wow-effekten' som jeg tidligere skulle skrue mere op for at opnå), men min q701 til gengæld virker til at have fundet et bedre match i Violectricen. Spøjst nok for jeg synes ikke jeg oplevede den store forskel, da jeg skiftede k240 fra hovedtelefonudgangen på min Aune X1 til v200...især fordi k240 synes at kræve langt mere juice end jeg ellers gik ud fra. Den er omtrent lige så svær at drive som he500...hvis jeg skal gå efter lydniveau ift volumeknappen, hvor de begge mere eller mindre ligger samme sted (kl. 12 med pre-gain på -6db).
Beyerbanditterne derimod er lette at drive på trods af deres 250 ohm.
Nå ja...jeg oplever lidt en kombination af hvad der skete med q701 og he500 med min hd600, hvilket er et kæmpe plus: lyder bedre forstærket ved lavere volumen og (måske?) en kende bedre lydkvalitet.
Alt det her kan selvfølgelig blot være ørefantasi og derigennem afhængigt af denne lytters forventninger, men når det så er sagt, så skal det yderligere nævnes, at denne forstærkermissions primære mål var at udradere øjebæen der irriterede mit åsyn: sort laptop, sort X1 og sølv/grå bøfforstærker (forkert!) - og det må siges at målet er nået til UG.

Jeg er muligvis også faldet over det første blå LED lys i en elektronik dims som jeg ikke har lyst til at kaste i havet. Props!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf kvik » 15. aug 2018, 21:55

Æble telefonting > Munk øreknop (den originale og sagnomspundne 32 ohm udgave)
Når egen Zen er på langfart, låner man nogens Munk :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 24. aug 2018, 14:42

Philips CD -> X-Can V2 -> K240DF
Jeg drænede hobbykontoen sidste uge. Men i dag har jeg modtaget de sidste 2 pakker jeg har ventet på :grin:
En little dot mk III kom i går og i dag droppede der en K240DF og en K340 ind fra Tyskland. Da jeg også har besøg af et par fine VE Zen, kan det ikke andet end at blive en helt igennem fin og forrygende weekend.
thumbs musik17
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf kvik » 24. aug 2018, 15:50

Fornem AKG samling du har, mangler vel kun K140 og K4 ;-) Er stadig lidt ærgerlig over, at jeg ikke slog til på sidstnævnte, når den lå på finn heroppe i fjor. Den er en virkelig sjælden fugl.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 24. aug 2018, 16:12

kvik skrev:Fornem AKG samling du har, mangler vel kun K140 og K4 ;-) Er stadig lidt ærgerlig over, at jeg ikke slog til på sidstnævnte, når den lå på finn heroppe i fjor. Den er en virkelig sjælden fugl.
K145 kunne også være rigtig fin og få fat på

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 24. aug 2018, 20:58

Jeg er squtte særlig tryg ved at mutter nu har siddet med mine nye K340 i en halv time...

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Ostebaronen » 24. aug 2018, 21:10

OnePlus 3T -> Audio Technica ATH-ESW9 (germania mod)

Havde helt glemt de her baskanoner, der er god smæk på og passer perfekt til lidt DnB
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 26. aug 2018, 19:59

CHIbsen skrev:Philips CD -> X-Can V2 -> K240DF
Jeg drænede hobbykontoen sidste uge. Men i dag har jeg modtaget de sidste 2 pakker jeg har ventet på :grin:
En little dot mk III kom i går og i dag droppede der en K240DF og en K340 ind fra Tyskland. Da jeg også har besøg af et par fine VE Zen, kan det ikke andet end at blive en helt igennem fin og forrygende weekend.
thumbs musik17

Tillykke med de nye kander. Jeg er sgu lidt misundelig. Det skal jeg ærligt indrømme.
Er spændt på at høre hvad du synes om dem - specielt k340 som jeg altid har været lidt lun på.


Jeg kører selv lenovo laptop (Secret Oysters Vidunderlige Kælling) > Rene Dif converter > Aune X1 > Violectric V200 > Ultrasone PRO2900 > musik17 Minder mig til forveksling om min kammerats T1 med en kende mere Ivan Basso, hvilket i min bog er lidt af et røverkøb når man tager Ultrasonens pris in mente. 3 gange så billig sådan cirkus.

Edith: Hah! Havde sgu ikke lige set dit andet indlæg ruller1 Troede kun det var min bedstefar på 92 der sagde mutter...han siger så også 'biiienhuoser' om sokker, men sådan er der så meget med de nordjyske dialekter (er selv temmelig Københavnsk i flaben selvom jeg bor heroppe og ydermere er semi-jyde efter min mutz).
Har du evt haft held med at få bøffen tilbage eller har mutter fundet sonisk kærlighed? musik13
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf M.Gjøl » 26. aug 2018, 23:10

Rega Planar 3 -> Vincent PHO701 -> Parthos Classic Remix -> Sennheiser HD700.

Skønt at slutte en dejlig weekend af med et lille glas og noget god lyd.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 27. aug 2018, 18:20

Sweppesfetterlein skrev:
CHIbsen skrev:Har du evt haft held med at få bøffen tilbage eller har mutter fundet sonisk kærlighed? musik13


Hun har afgivet dem igen:-D
Jeg tænker at K340'erne bliver rigtig rigtig fine at lytte til, når jeg lige får det tunet rigtig ind. For de lyder da lidt anderledes end hvad jeg ellers har liggende.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf M.Gjøl » 28. aug 2018, 22:48

Astell & Kern AK300 - Campfire Nova rulle2
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf kvik » 31. aug 2018, 20:57

Digione > iPhone > Zen
Dejligt at have tilgang til mere end de 64GB på telefonen.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron