Monte Zoncolan



Monte Zoncolan

Indlægaf Claus-DK » 19. maj 2011, 20:02

Hvis i på nogen måde har mulighederne (eurosport) så vil jeg anbefale at i ser Giroen i den kommende weekend, der er nogle fuldstændige absurde bjergetaper på programmet..

Blandt andet Monte Zoncolan 10,2 Kilometer med 11,9 % i snit, Alpe duez er til sammenligning 13 km med 8,5%....

Nedkørslen fra bjerget før som er næsten lige så ækelt foregår på GRUSVEJ....

Jeg glæder mig meget og hvis i er nogle af dem der kun ser "tøse" Touren i Frankrig, så snyder i virkelig jer selv for nogle spektakulære TVscener..

Giroen er de seneste år blevet min foretrukne Grand Tour...
Før var det Vueltaen, men italienerne har virkeligt oppe deres løb de sidste 4 år..

Når folk som Jens Voigt udtaler at løbet er for hårdt får man ikke bedre reklame..

http://en.wikipedia.org/wiki/Monte_Zoncolan

Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12669
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Monte Zoncolan

Indlægaf Claus-DK » 19. maj 2011, 20:14

Klippet fra Feltet en side om cykelløb som jeg af og til kigger på-





13. etape (20. maj): Spilimbergo – Grossglockner, 167 km (****)


Billede


Giroens afgørelse indledes på dagens etape, hvor der ikke blot venter 167 bjergrige kilometer, men også to følgende etaper spækket med lignende udfordringer. Den afsluttende stigning op til Grossglockner (20,8 km, 5,3 %) er meget ujævn og tallene dækker over en strækning på seks kilometer (startende 13 kilometer fra målstregen), hvor det stiger med omkring ti procent i snit.



Bud på vinder: Michele Scarponi (Lampre-ISD), Domenico Pozzovivo (Colnago), Igor Anton (Euskaltel), Roman Kreuziger (Astana)

14. etape (21. maj): Lienz - Monte Zoncolan, 210 km (*****)

Billede


Der venter både rytterne og os fans en stor oplevelse på den 14. etape, der slutter på den frygtede stigning Monte Zoncolan. For det er ikke bare den absurde slutstigning, der vil bringe underholdningen frem i løbet, men også resten af etapen. Stigningen Monte Crostis (14 km, 9,5 %) ligger med top 38 kilometer fra mål og er den anden helt store faktor på dagen. Efter toppen kører rytterne ned et godt stykke tid før opstigningen til Zoncolan (10,1 km, 11,9 %) begynder. Der er ingen grund til at forvente de store taktiske udspil, favoritterne vil være isoleret allerede i bunden af stigningen og derefter må hver mand kæmpe det bedste han har lært.



Bud på vinder: Alberto Contador (Saxo Bank-SunGard), Vincenzo Nibali (Liqugas), Joaquin Rodriguez (Katusha), Michele Scarponi (Lampre-ISD)





15. etape (22. maj): Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa, 229 km (*****)


Billede

De italienske arrangører kunne godt lære noget om menneskekærlighed for efter gårsdagens oplevelse ville de fleste ryttere nok være fri for dagens strabadser, der samlet ligner kongeetapen i årets Giro. Der venter fem store stigninger på de 229 kilometer, og på de sidste 70 kilometer skal rytterne over både Passo Giau (15,8 km, 6,6 %) og Passo Fedaia (13,3 km, 7,7 %) inden de rammer slutstigningen til Refugio Gardeccia (6,1 km, 10 %). Etapen er som skabt til et langt episk udbrud, så regn med at flere italienske veteraner vil kaste sig ud i et storladent forsøg.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12669
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Monte Zoncolan

Indlægaf nc8000 » 19. maj 2011, 21:19

Ser godt nok spændende ud, jeg ser udelukkende bjergetaper fra de store løb, de flade lange gider jeg ikke
nc8000

 

Re: Monte Zoncolan

Indlægaf Alpha » 19. maj 2011, 21:35

Det ligner næsten tortur det der. Jeg har selv fået en ny racer ind ad døren i dag, men kommer da aldrig til at udsætte mig selv for sådanne pinsler.

Billede
Senest rettet af Alpha 19. maj 2011, 23:16, rettet i alt 3 gange.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Monte Zoncolan

Indlægaf Claus-DK » 19. maj 2011, 21:58

Jeg har sådan en her:

Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12669
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Monte Zoncolan

Indlægaf Alpha » 19. maj 2011, 22:34

Lækker markfræser du har der. Jeg har også en mountainbike, men da jeg fortrinsvis cykler på asfalt, gad jeg ikke brede 26" dæk længere. Farten skal op, og rullemodstanden skal ned musik15 .
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Monte Zoncolan

Indlægaf Claus-DK » 21. maj 2011, 10:57

ØV ØV og tre gange ØV
Jeg har netop læst at de fjerner monte Crostis fra etapen, så nu får vi ikke en nedkørsel med 80 km/t på grusvej uden sikkerhedsnet...

Nå men det skal nu nok blive godt, Monte Zoncolan er jo stadig på..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12669
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Monte Zoncolan

Indlægaf nc8000 » 21. maj 2011, 11:02

Så behøver man jo kun at se den sidste time af etapen
nc8000

 

Re: Monte Zoncolan

Indlægaf Sandrenseren » 22. maj 2011, 12:36

Gad vist hvor mange procent af ruten de kører idag? :grin:
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 5 gæster