Head-fi i 3D



Head-fi i 3D

Indlægaf mage » 20. maj 2011, 18:43

Hej drenge! Tjek liiiiige dette link ud.... Blev sgu lidt overrasket over hvor godt det er.... Sad pludselig og ledte efter et sæt trommer ude "til venstre"...

http://www.head-fi.org/forum/thread/554653/head-fi-tv-episode-006-an-absolutely-amazing-headphone-album

Tror sq jeg køber...

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Head-fi i 3D

Indlægaf nc8000 » 20. maj 2011, 18:53

Ja den indspilning er sgu ikke dĂĄrlig, jeg har hentet den i hires
nc8000

 

Re: Head-fi i 3D

Indlægaf Buyer no 1 » 20. maj 2011, 19:13

Det er godt nok noget af en forskel når man fx lytter til nummeret Long Distance i hhv. Binaural og SoundField. Men tør jo næsten ikke dreje hovedet, af frygt for at kopperne skal støde ind i et eller andet :lol:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Head-fi i 3D

Indlægaf Claus-DK » 20. maj 2011, 19:16

Det er da noget andet end man er vant til, det kunne være sjovt med andet end "mystisk musik" for sådan noget er slet ikke noget for mig, det er så uendelig kedeligt...
Jeg vil da nok købe en af sangene og så hører det i fuld kvalitet i stedet for fra laptoppen af 7musik

Jeg synes det er et fantastisk projekt, men jeg vil altså hører noget musik jeg "kender" ellers har jeg lidt svært ved at vurdere om effekten er noget jeg kan lide..
Jeg holder jo af den måde lyden kommer ud af høretelefoner på, det er jo ligesom grunden til at jeg ruinere mig selv med alt muligt skrammel..

Det er lidt ligesom crossfeed hvis jeg gerne ville have bøffer der lød som højtalere købte jeg mig nok nogle gode højtalere.... musik11 musik11

Hvis de lavede noget "rock Classics" var jeg pĂĄ..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Head-fi i 3D

Indlægaf Mellemhjulet » 20. maj 2011, 23:45

Spooky oplevelse, fin lyd, men musikken kunne nu godt være lidt bedre. Man må da kunne lave liveoptagelser med sådan et hoved, samtidig med man optager til almindelig brug? Chesky laver jo meget jazz, så der må være nogle muligheder der.
Kilde: Hifiman HM-601 Slim, Cowon D2+
Forstærker: JDS Labs cMoyBB v2.03
DAC/forstærker: Beresford Caiman Mk. II
Hovedtelefoner: Fischer Audio FA-002w Sapele træ | ATH ESW9 - APS v3 kabel | Superlux HD-660 | Takstar Pro-80 | Bose QC15
Mellemhjulet

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:50
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Head-fi i 3D

Indlægaf nc8000 » 21. maj 2011, 06:47

I en række år i 80'erne sendte DR anden halvdel af torsdags koncerten i binaural på P1 samtidig med at de sendte den normalt på P2. Jeg optog de fleste på spolebånd men de optagelser har jeg ikke længere.

PĂĄ B&W Society of Sound er der 3 blandede binaural live cd'er med musik, stand-up osv.
nc8000

 


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster