Hvor køber I cd'er (og plader) ?

Hvor køber I cd'er (og plader) ?

Indlægaf nc8000 » 11. jun 2011, 22:20

Jeg køber lidt hist og her men jeg har 3 steder som står for hovedparten af mine indkøb. Desværre er velassorterede fysiske forretninger jo snart en sjældenhed

Klassisk købes næsten udelukkende hos Erik Læssø Stilling i Plade og Bånd Centret i Vognmagergade i København, ham har jeg handlet hos i over 30 år.

Stort set alt andet købes hos Christian i Pladekisten i Jægergårdsgade i Århus.

Og så køber jeg brugt i Bens Record Collector i Guildford når jeg er i England en eller to gange om året.

Andre gode jeg har hørt om men ikke rigtig frekventere er en kælderbutik i Københavns latinerkvarter med speciale i jazz (kan ikke huske hvad den hedder) og så Badstuerock i Århus
nc8000

Re: Hvor køber I cd'er (og plader) ?

Indlægaf Claus-DK » 12. jun 2011, 00:03

Jeg har brugt CDon en del, de har et enormt udvalg og da jeg ikke høre Jazz og synderligt meget klassisk har de stort set alt jeg ønsker at høre til gode priser..

Jeg bruger også Promarkt, Mediamarkt og Saturn i Flensborg nogle gange Føtex og diverse Servicestationer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf ebes » 12. jun 2011, 00:32

cdon.com eller imusic.dk, kommer lidt an på hvem der er billigst :)
Headphones: HD 600, SR225i, Hd 25-1 II adidas, DT 770 Pro (32ohm)
Amps: Udac2, Shiit Asgard, Yulong d100, LD I+, Ibasso d10
http://www.last.fm/user/eberk2310
ebes

Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Sandrenseren » 12. jun 2011, 11:27

Amazon.co.uk leverer de fleste af mine plader. Cdon.com har jeg handlet med enkelte gange, men det er primært amazon.co.uk der holder for.
Sandrenseren

Geografisk sted: Hedehusene

Indlægaf nc8000 » 12. jun 2011, 12:49

Jeg kan se at jeg er frygtelig gammeldags når jeg bedst kan lide at handle i en fysisk butik hvor det at bladre i bunkerne og velinformeret personale kan give inspiration
nc8000

Indlægaf Sandrenseren » 12. jun 2011, 14:22

nc8000 skrev:Jeg kan se at jeg er frygtelig gammeldags når jeg bedst kan lide at handle i en fysisk butik hvor det at bladre i bunkerne og velinformeret personale kan give inspiration

Hvis det er en ekspedient jeg kender og ved har en sikker smag er det fint at læne mig opad ham/hende, men jeg synes generelt det er svært at finde en rød tråd i det jeg synes om af musik, så det er svært for andre at foreslå pletskud til mig.

Jeg kan godt finde inspiration i sådan en "hvad hører du nu?"-tråd, men for det meste er det noget med jeg fræser rundt på youtube og hører alt muligt underligt og indimellem falder over guldkorn. Når jeg finder guldkorn dykker jeg ned i hvad kunstneren ellers har på lager, folk han/hun har spillet sammen med, googler deres plader og lytter på de der previews på amazon. Herefter kører jeg visakortet igennem og glæder mig til en stak nye plader.
Sandrenseren

Geografisk sted: Hedehusene

Indlægaf Ostebaronen » 12. jun 2011, 16:35

Jeg plejer at tage ned i min lokale Accord, hvis jeg skal handle LP'er, de har et fint udvalg og der kommer hele tiden nye til. CD'er køber jeg på CDon, dog er det sådan at med meget af det musik jeg hører, kan man ofte kun købe det direkte af kunstneren, så må jeg jo gøre det.

Der er også http://dk.cdwow.com/ de har også et OK udvalg. Jeg bruger også http://www.cdbaby.com/ da de har meget alternativt og ukendt musik.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet

Geografisk sted: Søllerød

Tilbage til Bla Bla bla