Glædestråden!



Re: Glædestråden!

Indlægaf renefrh » 26. okt 2017, 08:59

Claus-DK skrev:Jeg får snart nogle spændende ting i biksen som passer ret godt til dit fiskeri og grej, jeg er lige ved at bulke op med alt muligt testgrej, så skyd mig en PB, så finder vi noget skrammel til dig til nogenlunde porto pris..


det lyder spændende, altid godt med lidt nyt og spændende grej

desværre er grejet mere eller mindre pakket ned for i år, når vi rammer midt oktober begynder jeg altid og pakke ned og gennemgå grejet så jeg ved hvad der skal købes i løbet af vinteren

jeg har fisket i de lokale åer i små 9 år, i starten med ul spin, sidenhen en del med flue, og begyndte og finde melodien med nat fluefiskeriet, desværre er mit fiskeri i dag dikteret til at være dagsfiskeri af hensyn til familie og arbejde. Efter nogle sæsoner med meget lidt held med flue om dagen, gik jeg tilbage til spin og oplevede en god fremgang i fangsterne.

selvom multihjulet har givet mig mere fornøjelse ved spinnefiskeriet, så savner jeg altså mit fluefiskeri. Og selvom næste sæson nok også bliver en nul bon sæson, som følge af mere eller mindre konvertering til fluefiskeri om dagen igen, så må jeg indrømme at det tager jeg altså gerne med. Jeg ved det kan lykkedes, og har sammensat de erfaringer jeg trods alt har fået af 2-3 års intenst fluefiskeri om dagen, så jeg er bedre rustet end sidste gang

i det sidste år, har det dog først stået på salg af ejerlejlighed, finde nyt hus, flytte ud af ejerlejligheden til midlertidig base i 14 dage før overtagelse af huset. Overtagelse af huset var så 7 dage før planlagt kejsersnit, så med alt for mange timers indsats og gode venners hjælp lykkedes det faktisk og være på plads sådan næsten da

siden da har det så stået på udskiftning af tag på huset, udført af håndværkere godt nok, men har selv kørt tegl og gammelt træ væk. Barnedåb, små projekter i huset, ordne have og den slags ting man nu gør som husejer

derudover er jeg i gang med 32 ugers forældreorlov med vores lille søn, dagen kan godt blive lidt ensomme når man bare tøffer rundt, men omvendt så var jeg så begejstret efter og have holdt 20 uger med vores datter at jeg vil anbefale alle mænd og forsøge og få lov og holde orlov musik15

så selvom havearbejdet og vedligehold af 199 kvm, kontra en times årlig klippen hæk ved lejligheden, og 83 kvm at holde orden på, så er jeg ovenud lykkelig for beslutningen om flytning. At stå op og se solen komme til syne bag bakketopperne, sidde og se fuglene flyve frit, rådyrene i kornet lige for enden af haven, hilse på alle de som bor i byen, alt sammen ting som gør en meget lykkelig og glad og giver masser af energi musik17

og så er jeg glad for, jeg har støttet min kones vægttab via livsstils ændring, væk med alt det hygge, sodavand, snacks og kage, og ind med grøntsager, vand, kød, æg og andre sunde ting. Jeg har tabt omkring 8 kg på 12 uger, og er på ingen måde mere aktiv nu end da jeg startede thumbs
renefrh

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jan 2017, 21:35
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 26. okt 2017, 12:49

Skønt, nyd din orlov, jeg har aldrig haft det bedre end da jeg havde orlov med vores dreng, han var så 1½ år da jeg startede, så der var det nemt at få tiden til at gå, det er bare over på marken og finde alt muligt kryb under sten og træstykker..
På barselsorlov, skiftede jeg mest bleer og så Giro de Italia, men det var nu også lykken, desværre er knægten ikke så glad for at se cykelløb mere, nu hvor han selv kan forlade skærmen HAH..

Den svære kunst at fluefiske, jeg er totalt ude af træning, men førhen kunne jeg smide en lille krog på og vippe en maddike i mosen og fiske skaller og sudere, i starten stod der en sky af maddiker omkring mig, men det kan med lidt snilde lade sig gøre og det er vildt sjovt at tage store fredfisk på fluer.

Har også prøvet multihjul har et katana fra Shimano, men jeg kan ikke rigtigt vænne mig til at stangen vender "forkert" og så er fletline og multi ikke en god ting for mig, det kræver mere øvelse end jeg orker at putte i det, kan godt se at det til korte distancer er bedre og hurtigere at betjene, men jeg fisker mest steder hvor jeg kan kaste igennem og det er noget jeg holder meget af..

I år har mest stået i kajakken´s og gummiormen´s tegn, jeg har eksperimenteret med forskellige metoder til meget kystnær trolling, jeg kan sejle på 40 cm vand, så mit jagtområde er alle de små badekar tæt på land, det er ingen stor succes, men jeg tror jeg er på rette vej...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf renefrh » 26. okt 2017, 14:19

Claus-DK skrev:Skønt, nyd din orlov, jeg har aldrig haft det bedre end da jeg havde orlov med vores dreng, han var så 1½ år da jeg startede, så der var det nemt at få tiden til at gå, det er bare over på marken og finde alt muligt kryb under sten og træstykker..
På barselsorlov, skiftede jeg mest bleer og så Giro de Italia, men det var nu også lykken, desværre er knægten ikke så glad for at se cykelløb mere, nu hvor han selv kan forlade skærmen HAH..

jeg nyder ogsĂĄ min orlov i fulde drag, jeg var som sagt glad for de 20 uger med vores datter. Hvor var det fedt hun var vores pige nĂĄr vi ude, vi kunne begge tage over og have hende, hun var ikke kun mors pige.

han er lige blevet 8 mdr, men grundet kejsersnit, forkert stilling i slutningen af graviditeten og en indlæggelse en uge efter kejsersnit grundet han ramte i sygdom, er han lidt sent udviklet

han kan trille, dreje sig, og er så småt begyndt og kravle baglæns. Så vi hygger meget på gulvet og pjatter rundt

derudover er vi flyttet til en lille by, helt ude i det rigtige udkantsdanmark, så vi nyder at have naturen lige uden for døren, det gør også vi går mange ture med barnevognen

Claus-DK skrev:Den svære kunst at fluefiske, jeg er totalt ude af træning, men førhen kunne jeg smide en lille krog på og vippe en maddike i mosen og fiske skaller og sudere, i starten stod der en sky af maddiker omkring mig, men det kan med lidt snilde lade sig gøre og det er vildt sjovt at tage store fredfisk på fluer.

jeg har aldrig rigtigt forsøgt med fredfisk på flue, men har hørt og set om store karper på tørflue thumbs

det lyder sjovt, og kan da være jeg en dag finder en sø hvor det for alvor kan lade sig gøre og dyrke den slags fiskeri. Horisonten skal jo gerne udvides i ny og næ

Claus-DK skrev:Har også prøvet multihjul har et katana fra Shimano, men jeg kan ikke rigtigt vænne mig til at stangen vender "forkert" og så er fletline og multi ikke en god ting for mig, det kræver mere øvelse end jeg orker at putte i det, kan godt se at det til korte distancer er bedre og hurtigere at betjene, men jeg fisker mest steder hvor jeg kan kaste igennem og det er noget jeg holder meget af..

hjulet er selvfølgelig ovenpå stangen, men synes faktisk det føles meget naturligt med de små lavprofil ruller

fletline kræver lidt øvelse, jeg bruger dog noget billigt kastking som gør man bedre kan tillade sig og skifte når der er overløb

mit curado 71 kan kaste 7 gram uden problemer, mens 5 gram kræver lidt mere øvelse og teknik

man kan nu ogsĂĄ kaste igennem med multihjul
https://www.youtube.com/watch?v=7cr4DSE55Uc

Claus-DK skrev:I år har mest stået i kajakken´s og gummiormen´s tegn, jeg har eksperimenteret med forskellige metoder til meget kystnær trolling, jeg kan sejle på 40 cm vand, så mit jagtområde er alle de små badekar tæt på land, det er ingen stor succes, men jeg tror jeg er på rette vej...


jeg har ikke sĂĄ langt til kysten, men havde ikke tidligere plads til en kajak. Det har jeg faktisk fĂĄet nu, men tror ikke jeg vil fĂĄ den brugt

skulle jeg have noget fartøj til kystnært fiskeri kunne en anderson pontoon godt være et bud, men er også en del penge og smide efter et forsøg på om man får tingene brugt ruller1

du kan søge og se lidt på outdoor denmark på youtube, Thomas Graversen dyrker en del kajakfiskeri.
renefrh

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jan 2017, 21:35
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 26. okt 2017, 16:49

Nu er ordet kajak mĂĄske ikke den rigtige betegnelse..
Bastardkanojak var mĂĄske mere korrekt
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf renefrh » 26. okt 2017, 20:49

Claus-DK skrev:Nu er ordet kajak mĂĄske ikke den rigtige betegnelse..
Bastardkanojak var mĂĄske mere korrekt


Ja kajak er da helt sikkert ikke den korrekte betegnelse

Men sjovt lille fartøj, og sikkert fin og fiske fra


Sent from my iPhone using Tapatalk
renefrh

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jan 2017, 21:35
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Glædestråden!

Indlægaf Henrik_sdk » 5. nov 2017, 02:17

Henrik_sdk skrev:90% TrĂĄdfri installeret.
Nemt at bruge, faldt for deres toner..
Billede


Billede


Så er de kommet med farvet pære..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Glædestråden!

Indlægaf Gerner » 22. nov 2017, 20:12

Billede

SĂĄ bliver en god dag blot bedre.
Er mine længeventede ciems der kommer hjem igen efter at have været en tur hos Piotr.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Glædestråden!

Indlægaf M.Gjøl » 29. nov 2017, 14:02

SĂĄ kom der en lille pakke fra Black friday!

Billede
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Glædestråden!

Indlægaf kvik » 29. nov 2017, 14:18

Forestiller mig Anniversary Edition var udsolgt, nĂĄr du bestilte, eller valgte du standard-udgaven med vilje?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Glædestråden!

Indlægaf M.Gjøl » 29. nov 2017, 18:28

Den var desværre udsolgt musik10
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Glædestråden!

Indlægaf kvik » 29. nov 2017, 19:07

Jeg var overrasket over, at AE overhovedet var tilgænglig, har været 'out of stock' en evighed. Kunne have været interessant at høre, hvad den ekstra 'sparkle' (som jeg tolker er forskellen på de to) ville gøre ved mit indtryk af standard-udgaven som lidt for klinisk lydende (for mig).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Glædestråden!

Indlægaf Mortenhoe » 30. nov 2017, 19:29

"Kom til" at købe en Hidizs AP200 på ebay.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Glædestråden!

Indlægaf Walbum4262 » 30. nov 2017, 20:45

Mortenhoe skrev:"Kom til" at købe en Hidizs AP200 på ebay.


Den ser spændende ud, giv endelig noget feedback på den når den lander :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Glædestråden!

Indlægaf Henrik_sdk » 1. dec 2017, 02:27

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 1. dec 2017, 16:30



rulle2 rulle2 rulle2 ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf M.Gjøl » 1. dec 2017, 20:48

Fik en dejlig gave af konen!
Billede
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Glædestråden!

Indlægaf Mortenhoe » 1. dec 2017, 21:13

Walbum4262 skrev:
Mortenhoe skrev:"Kom til" at købe en Hidizs AP200 på ebay.


Den ser spændende ud, giv endelig noget feedback på den når den lander :)


Will do. Den skulle lyde godt. GUI skulle dog mangle en del finpudsning. Men jeg er ikke så kræsen :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Glædestråden!

Indlægaf toppe » 1. dec 2017, 21:26

M.Gjøl skrev:Fik en dejlig gave af konen!
Billede


Wow! Hvis det er 24 stk 70cl flasker må den pakke være på størrelse med et moderne TV ruller1
Tillykke med den, sikke en kone! thumbs
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Glædestråden!

Indlægaf toppe » 1. dec 2017, 21:34

Claus-DK skrev:

rulle2 rulle2 rulle2 ruller1 ruller1 ruller1


Jeg er helt lost - er det noget der er værd at forklare en gammel mand, eller....

Billede
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Glædestråden!

Indlægaf kvik » 1. dec 2017, 21:56

kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 21 gæster

cron