Glædestråden!



Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 3. feb 2018, 11:13

Dejlig filmmuik af Morricone pĂĄ DR K
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 5. feb 2018, 15:08

Jeg har netop i dag udskrevet det sidste ark i min papirpakke, min printer viste 0% blæk da jeg købte den og den skriver stadig efter en hel pakke papir..

Jeg har verdens bedste printer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf Krellef » 17. feb 2018, 13:09

Der lander en Aune X1s hos mig mandag formiddag - hvis DET ikke er værd at glæde sig over, ved jeg ikke hvad er rulle2
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Glædestråden!

Indlægaf Henrik_sdk » 15. mar 2018, 23:12

En lille piger er landet.......
Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 15. mar 2018, 23:56

NUUUUUUUIIIIIIIIIIIIII
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf telum » 16. mar 2018, 10:19

Tillykke, det er det største! (og fix så det billede :-))
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Glædestråden!

Indlægaf Peter Jensen » 16. mar 2018, 11:02

Stort tillykke. Og må give Telum ret, livet er ikke blevet det samme siden vi fik vores lille mand for 11 måneder siden :) Hvis det er jeres første så glæd jer, det bliver hårdt og dejligt.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2018, 20:01

Rolig nu,det er en dejlig hundehvalp..
Hvis vi ellers kunne se det..rettighederne på billedet må være ændret siden det blev lagt op, for jeg har set den søde lille hund..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf telum » 16. mar 2018, 20:21

Jamen tillykke med pjevsen sĂĄ! ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Glædestråden!

Indlægaf Peter Jensen » 16. mar 2018, 20:41

Har aldrig haft hund så er ikke klar på at trække min udtalelse tilbage! :-) - Stadig tillykke :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2018, 21:08

Hunde fylder også ret meget i hverdagen, forskellen er at man ikke har dårlig samvittighed når man beder hunden holde kæft og lægge sig henne i hjørnet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf Peter Jensen » 16. mar 2018, 21:15

Du antager at jeg er en god far - jeg takker :-D

Som seriøst indspark til glædestråden ser det ud til at jeg måske skal til Kina allerede omkring påske. Det er næsten stressende at finde ud af hvad jeg vil ha med hjem :-D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2018, 21:18

Man må ikke tage kinesere med hjem, det er længe siden sådan noget var lovligt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf Peter Jensen » 16. mar 2018, 21:19

Haha, har det jeg skal bruge, en Kinesisk kone er rigeligt ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Glædestråden!

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2018, 22:39

Hvad skal du sĂĄ til Kina efter ??
Du har jo hvad du har brug for.. 4musik 4musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Glædestråden!

Indlægaf Henrik_sdk » 17. mar 2018, 00:20

Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Glædestråden!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 6. maj 2018, 15:52

Efter en 5-6 år med adskillige diskusprolapser i min ryg, skævt bækken og omkring en milliard uhensigtsmæssige myoser fordelt på hele korpus, er der hér på det seneste begyndt at ske ting og sager. Jeg kan sågar mærke min venstre side nu, og de psykopat høje biiiiiib toner der veksler mellem højre og venstre øre er knap så frekvente som de har været.
Nu mangler jeg bare balance og det at kunne trække vejret/sidde/ligge/stå/gå normalt ruller1
Men det er sgu blevet meget bedre. Glæder mig til at kunne begynde at træne igen. Tænker jeg bliver en af de der fitnessbavianer, der hopper rundt på daglig basis...men hvis det på en eller anden måde forebygger, at jeg nogensinde kommer til at vore fanget i samme situation som jeg har befundet mig i i mange år, så er det sgu en lille pris at betale.
Det ku være man sku bringe den mandlige spandex sportsbuks tilbage? rulle4

Der er satme også stor glæde over mit set-up efter John er dukket op musik17
Nu venter jeg bare på at min dt770 kommer hjem fra besøg i Horsens, og så er samlingen komplet. Det er skønt ikke at have brug for noget som helst andet ruller1 Ja jeg tror heller ikke på det uanset hvor mange gange jeg siger det til mig selv. Sad fx i går og gik frem og tilbage imellem hd700 og he500 fuldstændig enig med mig selv om, hvor helt igennem stupidt og direkte tåbeligt det ville være at købe flere bøffer. 'Shit David du er sgu godt kørende de næste 20 år!'
Og sidder så 5 minutter efter og lurer dba's hjemmeside - og kommer seriøst tæt på at købe en k550 musik14
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Glædestråden!

Indlægaf JuliusP » 7. maj 2018, 07:30

Sweppesfetterlein skrev:Efter en 5-6 år med adskillige diskusprolapser i min ryg, skævt bækken og omkring en milliard uhensigtsmæssige myoser fordelt på hele korpus, er der hér på det seneste begyndt at ske ting og sager. Jeg kan sågar mærke min venstre side nu, og de psykopat høje biiiiiib toner der veksler mellem højre og venstre øre er knap så frekvente som de har været.
Nu mangler jeg bare balance og det at kunne trække vejret/sidde/ligge/stå/gå normalt ruller1
Men det er sgu blevet meget bedre. Glæder mig til at kunne begynde at træne igen. Tænker jeg bliver en af de der fitnessbavianer, der hopper rundt på daglig basis...men hvis det på en eller anden måde forebygger, at jeg nogensinde kommer til at vore fanget i samme situation som jeg har befundet mig i i mange år, så er det sgu en lille pris at betale.
Det ku være man sku bringe den mandlige spandex sportsbuks tilbage? rulle4

Der er satme også stor glæde over mit set-up efter John er dukket op musik17
Nu venter jeg bare på at min dt770 kommer hjem fra besøg i Horsens, og så er samlingen komplet. Det er skønt ikke at have brug for noget som helst andet ruller1 Ja jeg tror heller ikke på det uanset hvor mange gange jeg siger det til mig selv. Sad fx i går og gik frem og tilbage imellem hd700 og he500 fuldstændig enig med mig selv om, hvor helt igennem stupidt og direkte tåbeligt det ville være at købe flere bøffer. 'Shit David du er sgu godt kørende de næste 20 år!'
Og sidder så 5 minutter efter og lurer dba's hjemmeside - og kommer seriøst tæt på at købe en k550 musik14
Tillykke med den "nye" krop. Hvordan har du fået den i orden? Jeg døjer selv med flere af de samme problemer.
JuliusP

 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. mar 2016, 17:58

Re: Glædestråden!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 7. maj 2018, 12:26

Ja nu er den ikke helt i orden, men den er godt på vej. Jeg vil nu passe på med at replikere hvad der har virket for mig. Jeg har været forbi læger, fysser og kiropraktorer som alle har prøve at hjælpe på forskellige måder. Lægen ordinerede smertestillende og muskelberoligende, men alt de piller gjorde var at få mig til at føles som en tom menneskeskal uden følelser. Efter to mareridtsuger smed jeg dem i skralderen og købte noget tjald. Efterfølgende har jeg kunnet sove om natten og derigennem også gå på arbejde dagen efter...noget jeg ikke kunne når jeg ikke fik sovet.
Det der dog har hjulpet mest har været at 'snyde' min krop. I helt afslappet tilstand (ofte som virkning af "medicinen") kan jeg så at sige langt bedre mærke hvor skævheden er lokaliseret, og så handler det om at spænde i core og bevæge/træne den slappe/skæve del samtidig med at du slapper helt af i modsatte side (den som er max spændt). Det er til gengæld sinssygt svært at slappe af i muskler som har været spændt op til lir i årevis. Jeg går efter knæk der lyder som når man tygger på et stykke brusk. Når disse sker mærker jeg tydeligt hvorledes der åbnes op for min krop. Det føles direkte 'forkert' under øvelserne, men det er simpelthen fordi min krop har lært sig selv at udføre helt almindelige bevægelser uden at bruge de derrilhørende korrekte muskler. Når jeg så med vold og magt aktiverer eller blot strejfer disse glemte muskler kommer knækkene. Tænker jeg er 'rask' når der ikke er flere af dem.
Som sagt så tror jeg man skal passe på med at udføre dette selv med mindre, man som undertegnede har en virkelig god kropsforståelse og kan mærke den. Min fys var virkelig overrasket over hvor præcist jeg kunne pinpointe ømme muskler og områder, der egentlig burde være følelsesløse. Han kom som oftest ud for patienter der sagde 'det gør ondt!, hvorpå han spørger ind til hvor det gør ondt. Langt de fleste gange kan folk ikke præcisere hverken sted hvor det gør nas eller hvordan det gør nas. Det kunne jeg.
Held og lykke fremover. Hvis du har noget af det samme som undertegnede, så kan det kun gå for langsomt med at komme af med det. Jeg vil under alle omstændigheder ikke ønske det for min værste fjende.
Vh David
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Glædestråden!

Indlægaf Sweppesfetterlein » 7. maj 2018, 13:53

Det blev lidt hurtig-snak før, da jeg sad og skrev i bussen på hej hjem fra arbejde.
Tænkte jeg lige ville uddybe lidt på hvordan og hvorledes - men især understrege hvor vigtigt det er at kunne mærke sin egen krop. Det lyder helt skørt men hvis man ligesom jeg har prøvet en diskusprolaps eller 7, så ved man også hvor konfus ens nervesystem kan opføre sig. Man kan sågar miste følelsen helt - ofte vil jeg tro det er en naturlig følge af, at have slået sig virkelig voldsomt og efterfølgende været så øm at man ikke har turdet bevæge den del af sin krop eller for den sags skyld ligge/støtte på den. Man lærer sågar at bevæge sig med 'resten af kroppen" således at man opnår en eller anden form for mobilitet der mindede om den man havde før. Det er bare snyd.
Så som sagt er det sindssygt vigtigt at kunne mærke sin krop. Står du fx ret op? Har du lige meget vægt på begge ben? Ligger/sidder du lige? Ofte kan man vitterligt ikke mærke det, fordi kroppen har glemt en essentiel del af dig.
Hvis og nĂĄr man endelig fĂĄr styr pĂĄ hvad det vil sige at stĂĄ ret og alt det der, og man sĂĄ finder ud af, at man ikke kan finde ud af det...ja sĂĄ har man ogsĂĄ et naturligt udgangspunkt for en eller anden form for behandling.

Jeg kortsluttede min egen behandling i og med at jeg selv kunne mærke 'hvor min krop naturligt gerne ville hen men ikke kunne pga diskus/myose/slukket muskel', hvilket ledte til mine smarte snydemoves jeg fortalte om tidligere.
Det skal så siges at mine fysser mange gange har uddelt de øvelser, som jeg i sidste ende nu har haft held med. De har dog aldrig virket før jeg kunne 'mærke min krop' og så at sige snyde den. Førhen var det som at prøve at blødgøre en sten. Jeg spændte alle de forkerte steder under øvelserne og der skete ikke en skid. Det var først da jeg ramte den der perfekte balance imellem at slappe helt af i den spændte side samtidig med jeg aktiverede den døde, at jeg begyndte at få resultater. Det er dog stadig sindssygt svært, fordi min hjerne og krop stadig gerne vil bevæge sig på den 'forkerte måde'.
Jeg ved ikke om noget af det her giver mening, men det hjalp en af mine kammerater her den anden dag, sĂĄ hvem ved?

Når alt det her er sagt, så regner jeg stærkt med at du har været hele svikmøllen igennem dvs læger, fysser og kiropraktorer. Hvis ikke så se at kom til lægen i en fart. MR scanning og det kan kun gå for langsomt.
Igen jeg ønsker dig al mulig held og lykke.
Vh David
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster

cron