Sørgetråden!



Re: Sørgetråden!

Indlægaf Walbum4262 » 28. aug 2016, 17:12

Mortenhoe skrev:Du har desværre kun en fase. Tænkte det nok. Jeg er ikke så bekendt med en-fasede installationer, men det ligner du er forsynet med 6kvd kabel. Så hvis du er heldig er du for sikret med 25A dog kun på en fase. Du skal have fat i en elektriker.


Det kan slet ikke lade sig gøre at lave en 25a 1faset installation i en opgang med 1 fase, ( eller for den sags skyld 3 faser )
Hele opgangen er formenligt forsikret med 35-50A per fase så pga. Samtidsfaktoten kan det ikke lade sig gøre at forbruge hele 25a uden fase forskydelse sikringens ville springe hele tiden.

I øvrigt koster der 1000kr per ekstra ampere i forsikring du vil have
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 28. aug 2016, 18:54

Walbum4262 skrev:
Mortenhoe skrev:Det kan slet ikke lade sig gøre at lave en 25a 1faset installation i en opgang med 1 fase, ( eller for den sags skyld 3 faser )
Hele opgangen er formenligt forsikret med 35-50A per fase så pga. Samtidsfaktoten kan det ikke lade sig gøre at forbruge hele 25a uden fase forskydelse sikringens ville springe hele tiden.

I øvrigt koster der 1000kr per ekstra ampere i forsikring du vil have


Jeg er bekendt med reglerne for forsikring. Umiddelbart har bygningen sikkert den for sikring som kablet tillader.

Jyden her er vandt til at når man ser 6kvd er der 25A foran. Jeg er virkelig ikke ret bekendt med en-fasede installationer, da de ikke er ret udbredte "herovre".

Hvis du har ret i de 35-50A kan han jo få installeret en 10A eller 13A 3P+N gruppeafbryder, og forsynet hans nye komfur fra den. Så længe komfuret tillader at det er 3 faser med samme potentiale. Dvs. ingen mulighed for 400V over varmelegemerne. Men alt er vel 230V varmelegemer i dag? (Spørger alarm elektrikeren)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Walbum4262 » 28. aug 2016, 20:03

Mortenhoe skrev:
Walbum4262 skrev:
Mortenhoe skrev:Det kan slet ikke lade sig gøre at lave en 25a 1faset installation i en opgang med 1 fase, ( eller for den sags skyld 3 faser )
Hele opgangen er formenligt forsikret med 35-50A per fase så pga. Samtidsfaktoten kan det ikke lade sig gøre at forbruge hele 25a uden fase forskydelse sikringens ville springe hele tiden.

I øvrigt koster der 1000kr per ekstra ampere i forsikring du vil have


Jeg er bekendt med reglerne for forsikring. Umiddelbart har bygningen sikkert den for sikring som kablet tillader.

Jyden her er vandt til at når man ser 6kvd er der 25A foran. Jeg er virkelig ikke ret bekendt med en-fasede installationer, da de ikke er ret udbredte "herovre".

Hvis du har ret i de 35-50A kan han jo få installeret en 10A eller 13A 3P+N gruppeafbryder, og forsynet hans nye komfur fra den. Så længe komfuret tillader at det er 3 faser med samme potentiale. Dvs. ingen mulighed for 400V over varmelegemerne. Men alt er vel 230V varmelegemer i dag? (Spørger alarm elektrikeren)


Puha Morten det må og kan man sgu ikke, igen har det med fase forskydelse at gøre i tilfælde af en 3pol+nul gruppe med L1, L2 og L3 bære nullen den samme mærkestrøm som gruppen tillader fordi de 3 faser i sinus kurven aldrig peaker på samme tid.

Tager du til gengæld en 3pol+nul gruppe og sløjfer f.eks L1 igennem de 3 poler vil du bære 3 gange så meget strøm tilbage i nullen hvilke den ikke er beregnet til ( i tilfælde af 13A og max belastning vil nullen bære 36A ) og du kan risikere at installationen brænder sammen.

Alle ovne er i dag 230v og kan stort set trækkes fra en 3*1.5 10A men vi overdimentionere jo installationen til 3*2.5 16A da der er nogle regler for hvor mange % i belastning over en vist tidsrum før kablet ( ikke gruppen ) skal dimensioneres større for at bære strømmen.


Gamle københavner lejligheder og deres forsyninger er lidt sjove du kan faktisk godt komme ud for 25A forsikring til 6 lejligheder men for det meste er 35A normal du kan have 3 opgange der hver forsynes af 1 fase op igennem stiglednings kassen, det er også derfor DOng da jeg tilbage da jeg arbejde i KBH havde begrænsning på hvor mange grupper du må have i en tavle ( jeg ved ikke om denne regl stadig er aktiv )
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Peter Jensen » 28. aug 2016, 20:43

Walbum4262 skrev:Puha, det er lidt af en omgang du er ude i der :)


Jammen, jammen, jammen.... Jeg ville jo bare have et nyt komfur..... :shock:

Walbum4262 skrev:Er du total uheldig bor på 3rd sal og kun 1 fase i kassen skal du betale for at der trækkes en ny 4x16 fra kælderen hele vejen op gennem alle lejlighederne hvilken går hen og bliver en rimelig bekostelig ting.

Mit bud er du kommer til at slippe mellem 5-20000kr for at få etableret 400v i din lejlighed


Jeg bor på 4 sal og med dagens held er jeg helt overbevist om at det kabel vil skulle trækkes helt fra kræftværket og op til mig...

Jeg tror ikke umiddelbart at jeg kan overskue sådan en stor omgang, særligt ikke når det er en lejlighed jeg ikke lige ser mig selv bo i om 5 år. Så jeg ringer til Punkt1 I morgen og høre om ikke lige de kunne vente lidt med leverancen. Så får jeg fat i en elektriker da jeg under alle omstændigheder gerne vil have jord til hvad end der kommer til at stå der af komfur i fremtiden, jeg har en grim mistanke om at det muligvis er pga det gamle komfur at jeg får et ordentligt stød hvis jeg kommer til at røre opvaskemaskinen og vasken samtidig (også selvom opvaskerens stik blot er sat i og der ikke er tændt på kontakten). Det kan self. også være køle/frys eller noget af det andet gamle el der findes i lejligheden (som er fra 1934).

Elektrikeren kan så give et tilbud og jeg kan se hvad det vil koste at drive mere moderne isenkram, eller falde tilbage på en simplere ovn med gaskomfur hvilket nok er rigeligt fint til mit behov alligevel :).

Det eneste gode er efterhånden at Punkt1 i følge deres hjemmeside har 30 dages pengene tilbage for ubrugte produkter, også selvom det blev købt i butikken, så håber at der ikke opstår bøvl med dem.

Tak for at i har gidet at diskutere min tavelige elinstallation med så stor entusiasme, det har hjulpet mig med at finde en plan for hvad jeg skal kigge efter og have gjort. thumbs
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Walbum4262 » 28. aug 2016, 20:49

Peter Jensen skrev:
Walbum4262 skrev:Puha, det er lidt af en omgang du er ude i der :)


Jammen, jammen, jammen.... Jeg ville jo bare have et nyt komfur..... :shock:

Walbum4262 skrev:Er du total uheldig bor på 3rd sal og kun 1 fase i kassen skal du betale for at der trækkes en ny 4x16 fra kælderen hele vejen op gennem alle lejlighederne hvilken går hen og bliver en rimelig bekostelig ting.

Mit bud er du kommer til at slippe mellem 5-20000kr for at få etableret 400v i din lejlighed


Jeg bor på 4 sal og med dagens held er jeg helt overbevist om at det kabel vil skulle trækkes helt fra kræftværket og op til mig...

Jeg tror ikke umiddelbart at jeg kan overskue sådan en stor omgang, særligt ikke når det er en lejlighed jeg ikke lige ser mig selv bo i om 5 år. Så jeg ringer til Punkt1 I morgen og høre om ikke lige de kunne vente lidt med leverancen. Så får jeg fat i en elektriker da jeg under alle omstændigheder gerne vil have jord til hvad end der kommer til at stå der af komfur i fremtiden, jeg har en grim mistanke om at det muligvis er pga det gamle komfur at jeg får et ordentligt stød hvis jeg kommer til at røre opvaskemaskinen og vasken samtidig (også selvom opvaskerens stik blot er sat i og der ikke er tændt på kontakten). Det kan self. også være køle/frys eller noget af det andet gamle el der findes i lejligheden (som er fra 1934).

Elektrikeren kan så give et tilbud og jeg kan se hvad det vil koste at drive mere moderne isenkram, eller falde tilbage på en simplere ovn med gaskomfur hvilket nok er rigeligt fint til mit behov alligevel :).

Det eneste gode er efterhånden at Punkt1 i følge deres hjemmeside har 30 dages pengene tilbage for ubrugte produkter, også selvom det blev købt i butikken, så håber at der ikke opstår bøvl med dem.

Tak for at i har gidet at diskutere min tavelige elinstallation med så stor entusiasme, det har hjulpet mig med at finde en plan for hvad jeg skal kigge efter og have gjort. thumbs


Peter giv lige at kald har sendt en PM :) så snakker jeg dig lige igennem et par af dine dilemmaer
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 28. aug 2016, 21:19

Du har fuldstændig ret, David. Har du tilfældigvis læst installatør?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Walbum4262 » 28. aug 2016, 21:36

Mortenhoe skrev:Du har fuldstændig ret, David. Har du tilfældigvis læst installatør?


Desværre :( jeg fik 13 den gang på skolen og alle sagde jeg skulle læse videre, men jeg var 25 da jeg var færdig så jeg havde for travlt med at komme i gang med livet.

Jeg er nok bare Mega nørdet når det kommer til el :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sørgetråden!

Indlægaf nc8000 » 28. aug 2016, 23:25

Du er eksperten
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Victor Halgaard » 7. nov 2016, 18:39

Well. Så brændte diskanten af på en af mine højtalere... musik10
I kombination med lige at være blevet taget ved næsen for 5000 betyder det at jeg er nød til allerede at prøve at sælge mine LCD-4 igen. Har simpelt hen ikke råd til at beholde dem nu :/
Skal jo have tag over hovedet, og mine højtalere vil jeg nødig undvære.
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: Asgård

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Walbum4262 » 7. nov 2016, 19:01

Victor Halgaard skrev:Well. Så brændte diskanten af på en af mine højtalere... musik10
I kombination med lige at være blevet taget ved næsen for 5000 betyder det at jeg er nød til allerede at prøve at sælge mine LCD-4 igen. Har simpelt hen ikke råd til at beholde dem nu :/
Skal jo have tag over hovedet, og mine højtalere vil jeg nødig undvære.



Amen for helvede Victor :( du har da heller ikke heldet med dig i denne tid :( hvad skete der med de 5000?
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 7. nov 2016, 19:41

Øv! Hvor dyr er den diskant lige?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Victor Halgaard » 8. nov 2016, 00:30

Mortenhoe skrev:Øv! Hvor dyr er den diskant lige?


Er ikke sikker på om jeg overhovedet kan få en ny, da mine højtalere ikke er i produktion længere >_>
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: Asgård

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Victor Halgaard » 8. nov 2016, 00:31

Walbum4262 skrev:
Victor Halgaard skrev:Well. Så brændte diskanten af på en af mine højtalere... musik10
I kombination med lige at være blevet taget ved næsen for 5000 betyder det at jeg er nød til allerede at prøve at sælge mine LCD-4 igen. Har simpelt hen ikke råd til at beholde dem nu :/
Skal jo have tag over hovedet, og mine højtalere vil jeg nødig undvære.



Amen for helvede Victor :( du har da heller ikke heldet med dig i denne tid :( hvad skete der med de 5000?


Long story, men i sidste ende en arkitektur opgave som jeg ikke blev betalt for. :?
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: Asgård

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mommerman » 8. nov 2016, 01:40

Tror vist denne post hører til i sørgetråden. Mine Stax Lambda Signature måtte lade deres sårede kammerat (headband) tilbage på slagmarken. Gammelt plastik klarer sig ikke godt til meet, så hele bøjlen til mine stax knækkede :-( Kunne se, at den var blevet bukket ud af form, og virkede underligt slasket da jeg kom hjem. øv øv
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Euklid » 25. nov 2016, 22:11

I går var det 25 år siden vi mistede denne fantastiske stemme musik10



Billede
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 25. nov 2016, 23:32

Jeg har lyttet til meget Queen den sidste tid, han er savnet og det var så trist at se ham blive ædt af af AIDS, eller rettere de følgesygdomme det giver, de sidste videoer med ham er så triste, helt afpillet og bleg...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 19. dec 2016, 16:51

Jeg er ret ked af at arbejde over 50 timer om ugen, det har stået på i 4 uger nu og der er endnu en møguge tilbage (denne uge naturligvis).

Jeg vil meget hellere bruge min tid her..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 20. jan 2017, 02:05

Kim har fået revet huden af 2 trædepuder, den stakkels lille hund...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Kolind » 20. jan 2017, 18:12

Stod i går ud for Cape caneveal i går aftes og ventede spændt på at se en rigtig rumraket blive affyret i NASA's baghave.
Nedtællingen i gang med et øjeblik tilbage... og så bliver det aflyst.....
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 20. jan 2017, 18:17

Var du derovre i forvejen, eller har du sat 16 timer i en flyver, for at se det? (Jeg gad virkelig godt se en rumraket blive affyret.)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster