Sørgetråden!



Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 25. jan 2016, 18:55

Denne tråd er dedikeret til det absolut modsatte af glædestråden.

Jeg loddede nye kondensatore i min Lepai 2020 Class-T forstærker i dag. Det døde den af.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Henrik_sdk » 25. jan 2016, 18:59

Det har vi haft, og jeg tror vi blev enig om at glædestråden gav bedre end de dårlige vibrationer den anden gav..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sørgetråden!

Indlægaf telum » 25. jan 2016, 19:54

"sørge" er nok lidt bedre end "irritations". Hvis man lavede den til en sorg over dødt gear tror jeg den vil være fin ;-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 25. jan 2016, 20:03

Lad os prøve, men lad os holde tråden fri for hadske kommentarer om firmaer og personer, ellers lukker jeg den lynhurtigt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf telum » 25. jan 2016, 23:07

Det er efterhånden længe siden jeg tog livet af mine superlux med en loddekolbe, men det er stadig sørgeligt for det var nu engang dem der startede det hele - tak for alt røde kinesere ;-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 25. jan 2016, 23:53

Formålet med tråden var nu også bare et sted at ytre sig om ting der er knap så glædelige. Forsinket pakke med posten. Når man taber told lotteriet. Hvis en driver i yndlings hovedtelefonerne dør. Jeg håber da så inderligt at folk kan holde tonen, men alle herinde er jo så flinke, så :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Niels » 26. jan 2016, 00:01

Mortenhoe skrev:Formålet med tråden var nu også bare et sted at ytre sig om ting der er knap så glædelige. Forsinket pakke med posten. Når man taber told lotteriet. Hvis en driver i yndlings hovedtelefonerne dør. Jeg håber da så inderligt at folk kan holde tonen, men alle herinde er jo så flinke, så :-)

Lige præcis den slags emner gik over gevind i den gamle tråd, så vi til sidst havde en tråd med fråden hængende ud af munden.
Det er ikke anbefalelsesværdigt, men såfremt det er hvad man ønsker, så må det jo blive således.
Niels

 

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Henrik_sdk » 26. jan 2016, 00:08

Der sker rigeligt af "sørge ting" uden for hoved-fi, herinde er det gode tanke, menesker og en hobby jeg er super glad for.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sørgetråden!

Indlægaf hbj » 26. jan 2016, 01:15

Henrik_sdk skrev:Der sker rigeligt af "sørge ting" uden for hoved-fi, herinde er det gode tanke, menesker og en hobby jeg er super glad for.

100% enig. Hoved fi er et dejlig positivt frirum, også i fht. diverse andre forummer på Internet, herunder måske især et bestemt, unævneligt (!) dansk hi-fi forum.
hbj

 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. dec 2015, 15:58

Re: Sørgetråden!

Indlægaf telum » 26. jan 2016, 09:26

Mortenhoe skrev:Formålet med tråden var nu også bare et sted at ytre sig om ting der er knap så glædelige. Forsinket pakke med posten. Når man taber told lotteriet. Hvis en driver i yndlings hovedtelefonerne dør. Jeg håber da så inderligt at folk kan holde tonen, men alle herinde er jo så flinke, så :-)


Som andre har skrevet - been there, done that og det kom der ikke rigtigt noget værdifuldt ud af.

Sorg udspringer af kærlighed, så hvis man kan holde sig til den smalle sti tror jeg ikke der vil blive problemer, det er mere når det bliver et outlet for al muligt dårligdom, så bidrager det i bedste fald ikke rigtigt med noget og i værste fald kører det helt galt...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 26. jan 2016, 10:13

Hvis vi bare kan love hinanden at vi holder fokus rettet mod vores egne dumheder/fejl.

Man er nød til at huske at når man skriver at man er ked af at skulle betale told, er det jo lidt en kritik af det stakkels postbud, der når tingene nu skal være korrekte, hjælper folk med at undgå at lave bedrageri..
Postbude bør ikke føle sig under angreb når de er her på siden, det skal ham der sender mig et girokort til ekstraskat heller ikke..

Man må naturligvis godt sørge over en af sine kære der er er afgået ved loddekolbedøden en skæbne der er vidt udbredt, som den offentlige verden nærmest ikke kender til, det er vigtig vi gør verden opmærksom på de rigtige og vigtige problemstillinger i vores samfund...

Første indlæg jeg støder på der er ubehageligt mod andre, vil få mig til at slette hele tråden..

For jer der er af lidt nyere dato kan jeg godt forstå at det virker voldsomt, i forhold til hvordan vi ellers gør tingene her, men brændt barn skyer ilden og jeg nægter at lægge plads til at gøre nogle af vores medlemmer triste, det gjorde jeg i flere år og det var helt forkert..

Til os dinoer, jeg er meget glad for at i råber vagt i gevær, sker der et kursskifte i tråden, så lad være med at gå amok i tråden, send mig en PB, så er den væk, der vil aldrig igen være tråde dedikeret til den slags hadske budskaber her på siden, det sker bare ikke igen...

Formålet med Hoved-fi er jo at vi har et sted der er dejligt og relativt frit at være og det er det ikke når man er negativ, negative indlæg har også en tendens til at generere flere negative indlæg og jeg skal lige hilse og sige at jeg har siddet som forumejer og bare set hvordan hele lortet sprang i luften, vel og mærke i langsom gengivelse og man kan intet gøre for at stoppe toget, når først snebolden begynder at rulle og når en vis størrelse mister man kontrollen og må bare krydse fingre for at den ikke tager for meget med sig...
Det er ikke spor sjovt at se hvordan det lille samfund vi har her, bliver pløjet igennem af en gigantisk snebold..

Heldigvis har vi en lille dejlig by, hvor vi har fred og ro, det er et fantastisk sted at være politimand, jeg har kun prøvet sirenen een gang på snart 5 år, jeg sidder bare og spiser donuts og bliver federe og federe, dejligt job og tak for det..

Jeg har en anden indstilling til denne tråd end den sidste, jeg holder af ytringsfrihed og ville på en måde gerne have beholdt den, man kan ikke sige man er modstander af censur, når man sidder om natten og sletter flere tusinde indlæg, det svinger ikke..
Derfor fik den anden lov at leve alt for længe, i frihedens navn om jeg så må sige..

Irritationstråden lærte mig at censur kan være godt og at det nogen gange er godt for et samfund at have en diktator..
Hvilket i sig selv er en yderst skræmmende tanke, for på mange måder afspejler vores lille samfund sig jo i meget større sammenhæge som i lande og der har diktatorer ikke noget godt omdømme og slipper sjældent fra det med livet i behold, hjælp...

Jeg ved heller ikke hvad der er rigtigt og forkert, de fleste ting er gråt i gråt, og ofte er der behov for at være sort/hvid, når der skal træffes vigtige beslutninger og ligegyldigt hvad man vælger træder man nogle over tæerne, det kan ikke undgås vi har over 1800 fødder og jeg skal forbi dem alle på vej til toilettet i biografen og hvad der er næsten lige så slemt, jeg skal tilbage igen..

F.eks. er et indlæg som dette min måde at pisse af på inden jeg sætter mig til at se filmen, så er der gode chancer for at jeg kan holde mig til filmen er slut... ;-)

Lad os holde det humoristisk og rette kritikken mod os selv, selvironi er sjovt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 26. jan 2016, 13:31

Skynd dig at slette trĂĄden, inden der bliver grebet til faklerne :lol:
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 26. jan 2016, 15:10

Nej nu er de allesammen plaskvĂĄde, sĂĄ det skal nok gĂĄ.. ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Decadence » 26. jan 2016, 15:36

Vi må håbe at de væsker, som faklerne er blevet dyppet i, ikke er brandfarlige :)

Jeg er personligt meget glad for, at du vil kere dig så meget om den gode tone, Claus - det er min fornemmelse, at vi her på siden har noget specielt, som er svært at opdrive på dagens internet: netop den gode tone.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mommerman » 29. jan 2016, 00:36

Claus-DK skrev:Hvis vi bare kan love hinanden at vi holder fokus rettet mod vores egne dumheder/fejl.

Man er nød til at huske at når man skriver at man er ked af at skulle betale told, er det jo lidt en kritik af det stakkels postbud, der når tingene nu skal være korrekte, hjælper folk med at undgå at lave bedrageri..
Postbude bør ikke føle sig under angreb når de er her på siden, det skal ham der sender mig et girokort til ekstraskat heller ikke..

Man må naturligvis godt sørge over en af sine kære der er er afgået ved loddekolbedøden en skæbne der er vidt udbredt, som den offentlige verden nærmest ikke kender til, det er vigtig vi gør verden opmærksom på de rigtige og vigtige problemstillinger i vores samfund...

Første indlæg jeg støder på der er ubehageligt mod andre, vil få mig til at slette hele tråden..

For jer der er af lidt nyere dato kan jeg godt forstå at det virker voldsomt, i forhold til hvordan vi ellers gør tingene her, men brændt barn skyer ilden og jeg nægter at lægge plads til at gøre nogle af vores medlemmer triste, det gjorde jeg i flere år og det var helt forkert..

Til os dinoer, jeg er meget glad for at i råber vagt i gevær, sker der et kursskifte i tråden, så lad være med at gå amok i tråden, send mig en PB, så er den væk, der vil aldrig igen være tråde dedikeret til den slags hadske budskaber her på siden, det sker bare ikke igen...

Formålet med Hoved-fi er jo at vi har et sted der er dejligt og relativt frit at være og det er det ikke når man er negativ, negative indlæg har også en tendens til at generere flere negative indlæg og jeg skal lige hilse og sige at jeg har siddet som forumejer og bare set hvordan hele lortet sprang i luften, vel og mærke i langsom gengivelse og man kan intet gøre for at stoppe toget, når først snebolden begynder at rulle og når en vis størrelse mister man kontrollen og må bare krydse fingre for at den ikke tager for meget med sig...
Det er ikke spor sjovt at se hvordan det lille samfund vi har her, bliver pløjet igennem af en gigantisk snebold..

Heldigvis har vi en lille dejlig by, hvor vi har fred og ro, det er et fantastisk sted at være politimand, jeg har kun prøvet sirenen een gang på snart 5 år, jeg sidder bare og spiser donuts og bliver federe og federe, dejligt job og tak for det..

Jeg har en anden indstilling til denne tråd end den sidste, jeg holder af ytringsfrihed og ville på en måde gerne have beholdt den, man kan ikke sige man er modstander af censur, når man sidder om natten og sletter flere tusinde indlæg, det svinger ikke..
Derfor fik den anden lov at leve alt for længe, i frihedens navn om jeg så må sige..

Irritationstråden lærte mig at censur kan være godt og at det nogen gange er godt for et samfund at have en diktator..
Hvilket i sig selv er en yderst skræmmende tanke, for på mange måder afspejler vores lille samfund sig jo i meget større sammenhæge som i lande og der har diktatorer ikke noget godt omdømme og slipper sjældent fra det med livet i behold, hjælp...

Jeg ved heller ikke hvad der er rigtigt og forkert, de fleste ting er gråt i gråt, og ofte er der behov for at være sort/hvid, når der skal træffes vigtige beslutninger og ligegyldigt hvad man vælger træder man nogle over tæerne, det kan ikke undgås vi har over 1800 fødder og jeg skal forbi dem alle på vej til toilettet i biografen og hvad der er næsten lige så slemt, jeg skal tilbage igen..

F.eks. er et indlæg som dette min måde at pisse af på inden jeg sætter mig til at se filmen, så er der gode chancer for at jeg kan holde mig til filmen er slut... ;-)

Lad os holde det humoristisk og rette kritikken mod os selv, selvironi er sjovt..




Hørt... Lad os holde en god stemning herinde. Var inde på Headfi på et tidspunkt, det var godt nok en bidsk stemning jeg så i mange af deres oplæg. Jeg vil støtte op om, at den aldrig kommer herind... tak for et superfedt forum. Det er mit primære forum, som jeg tjekker hver eneste dag.
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 27. feb 2016, 23:37

Det er fanme sørgeligt at Tidal HIFI koster 199kr om måneden :/ Det er 2 CD'er om måneden. Men efter jeg har haft det i en periode lyder Spotify en smule trist.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 28. feb 2016, 00:27

det er da lidt trist..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Niels » 28. feb 2016, 00:33

Claus-DK skrev:det er da lidt trist..

Jeg synes, det er fedt, at det er sĂĄ billigt.
Niels

 

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 28. feb 2016, 22:43

Er det ??
Nå jamen så må jeg jo trække min sympati tilbage med omgående virkning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 8. mar 2016, 00:12

Jeg er lidt trist over at areyouahuman capthaen er stoppet, det var den lille test vi havde, den der har stoppet samtlige spambots de sidste knap 3 ĂĄr..

Den gik offline i sidste uge og har ikke være at finde når et potentielt medlem ville meldes ind, hvilket vil sige vi har faktisk haft lukkede døre i en uge, det var et ret tilfælde jeg opdagede det, have tænkt over at der var kommet få til den sidste tid, men sådan noget svinger jo, såååå
Jeg blev heldigvis kontaktet af en der virkelig gerne ville meldes ind sĂĄ jeg opdagede der var noget galt..
Det var lidt uheldigt med sĂĄdan en uge, men til at overleve...

Hvad værre er at jeg er lidt nervøs for at se hvor aggresivt vi bliver angrebet de næste par dage, det er noget være bøvl med de botter..

Jeg søger med lys og lygte efter en ny god en (som jeg selv kan finde ud af) og tror jeg er tæt på, men er der nogen af jer der kender til sådan noget tager jeg gerne imod et godt tip..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron