Sørgetråden!



Re: Sørgetråden!

Indlægaf Kolind » 20. jan 2017, 19:11

Mortenhoe skrev:Var du derovre i forvejen, eller har du sat 16 timer i en flyver, for at se det? (Jeg gad virkelig godt se en rumraket blive affyret.)


Vi var heldigvis derovre i forvejen. Vi havde planlagt lidt efter det til gengæld så det passede med at vi var i området. Så det var kun en lille times kørsel væk.

I dag forsøger de så igen. Men i dag er der halvanden time hver vej.
Men ja jeg ville også gerne se det det havde været lidt sejt.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Kolind » 23. jan 2017, 03:09

Kolind skrev:
Mortenhoe skrev:Var du derovre i forvejen, eller har du sat 16 timer i en flyver, for at se det? (Jeg gad virkelig godt se en rumraket blive affyret.)


Vi var heldigvis derovre i forvejen. Vi havde planlagt lidt efter det til gengæld så det passede med at vi var i området. Så det var kun en lille times kørsel væk.

I dag forsøger de så igen. Men i dag er der halvanden time hver vej.
Men ja jeg ville også gerne se det det havde været lidt sejt.


Endnu en tur her i trĂĄden.
Vejrudsigten før launch sagde 60 procent chance for at vejret var godt nok, så jeg kunne ikke helt samle stemning for at køre 3 timer til at køre hen for at se endnu en måske afsendelse.
Men men men. Den kom naturligvis afsted helt planmæssigt.
Til gengæld kunne vi rent faktisk godt se den ganske tydeligt på himlen selv relativt langt væk.

Hvis nogen er i Orla do området i løbet af året sender de 11 raketter afsted i år. Så chancerne er faktisk udmærkede.

Jeg er lidt ærgeligt over ikke at have set det. Når man tydeligt kan se ild strålen på 100km afstand må det have været vildt at se på 5 km afstand.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 23. jan 2017, 20:29

Spændende! Jeg har set dem lette på live feeds et par gange. Gad godt se det i virkeligheden. Man skulle angiveligt kunne mærke trykbølgen fra løfteraketten.

Synd den ikke lette da du var der. Men det var selvfølgelig også træls at køre 3 timer, for at de så aflyser igen :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 13. jul 2017, 21:21

Jacob Fuglsang
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf telum » 14. jul 2017, 08:59

Ja det var godt nok en mavepuster - næste år! til gengæld godt at Froome ikke virker så uovervindelig, så løbet kan blive spændende uden en dansker i toppen af klassementet.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 22. mar 2020, 15:11

Corona er nedtur.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Peter Jensen » 7. okt 2020, 07:45

Hvil i fred Eddie Van Halen og tak for dit store bidrag til musikken.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 7. okt 2020, 12:42

RIP. Eddie
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 7. okt 2020, 22:39

RIP. Eddie
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Kolind » 13. okt 2020, 10:06

Intet Paris-Robaix i ĂĄr alligevel...
Jeg havde ellers set frem til en våd og kold efterårsdag hvor vores danske ryttere kunne have siddet med stærke kort på hånden. Tænk sig bare en Mads Pedersen i den form han ellers kører med pt. Sikke en skam.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 13. okt 2020, 11:29

Ja og jeg er i stor tvivl om at Giroen får lov til at komme til Milano, hvilket er lidt trist set med danske briller, for fuglen får aldrig en større mulighed for at komme på podiet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Kolind » 14. okt 2020, 14:25

Claus-DK skrev:Ja og jeg er i stor tvivl om at Giroen får lov til at komme til Milano, hvilket er lidt trist set med danske briller, for fuglen får aldrig en større mulighed for at komme på podiet..


Se det klarede jo hurtigt sig selv, som altid rulle4
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 9. nov 2020, 23:33

Michael Bundesen er død.
Har der været en grund til at sørge er den her nu, hvor har jeg lyttet meget til hans stemme i shubidua..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Henrik_sdk » 16. jun 2021, 22:36

Fra 1. juli 2021 bliver det dyrere at købe billige varer uden for EU. EU har nemlig besluttet, at der skal betales moms af alle varer, der bliver købt i lande uden for EU. I dag gælder der en bagatelgrænse, hvor varer under 80 kr. er fritaget for moms, men med de nye momsregler fjernes den.

Det betyder, at der kommer ekstra udgifter oven i prisen, når du køber billige varer på nettet i lande uden for EU.


https://skat.dk/skat.aspx?oid=2303332&cid=sop-undgaachokpris-fbig-social-stories-video1-dyr-170521&fbclid=IwAR3Nkv24zUsYFhjws6DZUMDARo_lyOy0eblobvtogKFWbkPWCIoyfQ1VQX8
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Claus-DK » 17. jun 2021, 00:09

Vi skal ikke begræde at de danske butikker får en chance i forhold til de udenlandske der hverken betaler skat eller moms i landet..
Alternativet er at vi alle bliver fattigere og at vores penge (og velstand/velfærd) stille og roligt siver ud af landet.

Jeg synes de skulle sætte gebyret til det dobbelte og stoppe alle pakker der kommer ind i landet.
Så kan Postnord ansætte en masse mennesker og sætte dem til at sende regninger ud og vores postbude kan få flere danske pakker at dele ud, det burde vi alle fejre og ikke sørge over..

Jeg har intet imod at konkurrere med kinesiske butikker, men det bør være på lige vilkår og det har det bare ikke været i mange år, selv vores regering sender årligt penge til den stakkels fattige handelsplatform der hedder alibaba/aliexpress der i øvrigt ejes af en af de rigeste mænd i verden, så den frie fragt betaler vi over skatten.
Vores regering burde støtte de danske butikker, ikke hælde penge i lommerne på folk med milliarder på kontoen, der tilfældigvis bor i et "Uland" som et af verdens største og mest magtfulde økonomier af en eller anden grund stadig kaldes..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Niels » 17. jun 2021, 16:30

Godt brølt løve. thumbs
Jeg er helt enig. Bagatelgrænsen er helt ude i skoven, og hvad værre er, at kontrollen slet ikke er effektiv nok.
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Henrik_sdk » 18. jun 2021, 22:53

Jeg ville have det fint med amazon metoden og sådan kunne man håbe det ender.. Nogle af de ting jeg køber er jo ikke at finde i danske butikker. Det har osse været sjovt at se de reelle priser på varerne inden de/nogle lægger 10-20 gange fortjeneste oven i..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sørgetråden!

Indlægaf Mortenhoe » 25. sep 2021, 21:33

Jeg savner suppen i Gesten.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

ForegĂĄende

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 21 gæster

cron