problemer med told pĂĄ varer fra udlandet ?



problemer med told pĂĄ varer fra udlandet ?

Indlægaf Claus-DK » 21. apr 2016, 09:30

Er jeg den eneste der oplever at Told er gĂĄet totalt i stĂĄ ??
Jeg har pt. tre kasser stående der er betalt og fortoldet efter alle kunsten´s regler..
Men de bliver ikke frigivet ??

Har siddet i telefonkøer så man tror det er løgn, inden jeg giver op..

Jeg lagde jo mærke til, at det er blevet flyttet over på dumID, kan det være der det går i vasken..

Fedex kører deres eget show, så deres pakker kommer til tiden, men DHL som jeg har holdt mig til de sidste mange år er gået helt op i hat og briller det sidste ½e års tid...

Ville bare lige hører om jeg er den eneste der oplever at tingene sejler for tiden..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: problemer med told pĂĄ varer fra udlandet ?

Indlægaf Nissen » 21. apr 2016, 17:25

Jeg har lige prøvet at bestille en guitar hjem fra USA, som blev overleveret til PostDK.... Og sikke da en hovedpine...
Den butik jeg havde købt fra havde ikke inkluderet en faktura uden på pakken, så det blev til tovtrækkeri med tolden over 25 dage, samt en hel del telefonkø, da den dokumentation jeg sendte dem for varen ikke var god nok til dem, åbenbart... Og selvom man sender det de efterspørger på mail, så svarer de altså pr. brev, og de breve tager 3-4 dage om at komme, og så havde de 3-4 dages behandlingstid hver gang man sendte ny dokumentation..... Simpelthen så utroligt langsomme

Jeg prøver i hvert fald Fedex næste gang.. Jeg har selv læst det du nævner, med at de kører deres eget fortolding.
Skrivebordet - PC --> Aune X1 --> Denon AH-D7000 // Sennheiser HD650
PĂĄ farten - iPhone Xs Max --> Denon AH-D1001 // Sennheiser Amperior
Nissen

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 28. dec 2014, 03:22
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: problemer med told pĂĄ varer fra udlandet ?

Indlægaf Claus-DK » 21. apr 2016, 17:45

Som regel sender jeg dem en udskrift fra banken eller en paypal kvittering.
Kvitteringer er intet værd i den sammenhæng, der skal fremvises et bevis på din udgift..

De fleste skolebørn er nok i stand til at lave en ganske glimrende kvittering i tekstbehandling, så en kvittering fra et eller andet firma i USA eller Kina er i praksis kun et stykke papir, med mindre de er med officielle toldstempler fra sælgeren, så er de fine nok..

Og ja postens snailmail er langsomt, men det går næsten som et urværk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: problemer med told pĂĄ varer fra udlandet ?

Indlægaf Ostebaronen » 21. apr 2016, 19:15

Fedex og UPS plejer at være helt vildt gode til sådan noget. Har dog dårlige erfaringer med DHL og prøver altid at undgå at få sendt pakker med dem.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 21 gæster

cron