Helvede i nord



Helvede i nord

Indlægaf Claus-DK » 7. apr 2011, 09:43

Så er det på Søndag det går løs Paris--Roubaix..

Helt afgjort et af sæsonens højdepunkter for mig kun overgået af de tre store ture, Hvem tror i der vinder i år ??

Uhhh jeg ælsker brosten..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Helvede i nord

Indlægaf Burning777 » 7. apr 2011, 09:45

:shock: Jeg er i chock - jeg havde aldrig regnet med at du var sportsfanatiker Claus.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Helvede i nord

Indlægaf Burning777 » 7. apr 2011, 10:00

Er det egentligt ikke det samme som det de kalder "En forårsdag i Helvede?" - eller er det et andet løb?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Helvede i nord

Indlægaf imbalance » 7. apr 2011, 10:02

Jeg synes det er sådan en blodig etape, som familie far ser jeg gerne alle ryttere skal ha støttehjul..
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Helvede i nord

Indlægaf hks777 » 7. apr 2011, 10:04

Burning777 skrev:Er det egentligt ikke det samme som det de kalder "En forårsdag i Helvede?" - eller er det et andet løb?



jo det er :)
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Helvede i nord

Indlægaf hks777 » 7. apr 2011, 10:08

Claus-DK skrev:Så er det på Søndag det går løs Paris--Roubaix..

Helt afgjort et af sæsonens højdepunkter for mig kun overgået af de tre store ture, Hvem tror i der vinder i år ??

Uhhh jeg ælsker brosten..


den der kommer i mĂĄl ;)

ej jeg tror at det bliver Nick Nuyens eller Fabian Cancellara men det er svært at spå ;)
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Helvede i nord

Indlægaf Sandrenseren » 7. apr 2011, 10:16

Burning777 skrev::shock: Jeg er i chock - jeg havde aldrig regnet med at du var sportsfanatiker Claus.


Hedder det ikke nærmere "medicinstuderende", det handler vel mere om farmaceutika end om sport? :D

Jeg synes personligt Tour'en skulle køres som en lang etape på longjohns med oppakning. Når rytterne bliver trætte kan de slå telt op i vejsiden og overnatte, de bestemmer selv hvor lange pauserne skal være, men første mand i Paris har vundet. Ikke alt det der fis med at ligge og slås om bonussekunder, lad os se hvem af Schleck og Contador der er villige til at undvære mest søvn i jagten på at komme først. :lol:
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Helvede i nord

Indlægaf Kolind » 7. apr 2011, 11:17

Ses skal det da helt klart. Hvem der vinder er et godt spørgsmål. Fabian er ikke helt så overlegent kørende i år virker det til, men det var vildt sidste år at se ham tonse fra dem alle !
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Helvede i nord

Indlægaf librarian » 7. apr 2011, 11:27

anbefaler jørgen leths film "en forårsdag i helvede"
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Helvede i nord

Indlægaf nc8000 » 7. apr 2011, 11:32

Sandrenseren skrev:
Burning777 skrev::shock: Jeg er i chock - jeg havde aldrig regnet med at du var sportsfanatiker Claus.


Hedder det ikke nærmere "medicinstuderende", det handler vel mere om farmaceutika end om sport? :D

Jeg synes personligt Tour'en skulle køres som en lang etape på longjohns med oppakning. Når rytterne bliver trætte kan de slå telt op i vejsiden og overnatte, de bestemmer selv hvor lange pauserne skal være, men første mand i Paris har vundet. Ikke alt det der fis med at ligge og slås om bonussekunder, lad os se hvem af Schleck og Contador der er villige til at undvære mest søvn i jagten på at komme først. :lol:


Lidt i den retning var løbet jo oprindeligt
nc8000

 

Re: Helvede i nord

Indlægaf Burning777 » 7. apr 2011, 11:42

Sandrenseren skrev:Hedder det ikke nærmere "medicinstuderende", det handler vel mere om farmaceutika end om sport? :D

Jeg synes personligt Tour'en skulle køres som en lang etape på longjohns med oppakning. Når rytterne bliver trætte kan de slå telt op i vejsiden og overnatte, de bestemmer selv hvor lange pauserne skal være, men første mand i Paris har vundet. Ikke alt det der fis med at ligge og slås om bonussekunder, lad os se hvem af Schleck og Contador der er villige til at undvære mest søvn i jagten på at komme først. :lol:


Haha - ja så tror jeg at jeg ville se cykelløb igen.

Jeg har ikke set en eneste etape af noget cykel-løb siden 26. juli 2007 (husker det fordi det var min 30 års fødselsdag), hvor Kyllingen blev smidt ud af touren. Det var en fantastisk historie og et drama af dimensioner. Men også dråben, hvor latterligheden og cykel-sporten spillede helt fallit... Jeg er ikke en gang sikker på at jeg gider stille mig op ude i Herning når Giroen kommer forbi nabolaget...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Helvede i nord

Indlægaf nc8000 » 7. apr 2011, 12:07

Jeg ser som regl de store bjergetaper i Tour de France og er egentlig ligeglad med om der har dopet sig eller ej, jeg ser det som ren underholdning
nc8000

 

Re: Helvede i nord

Indlægaf Sandrenseren » 8. apr 2011, 01:20

nc8000 skrev:Jeg ser som regl de store bjergetaper i Tour de France og er egentlig ligeglad med om der har dopet sig eller ej, jeg ser det som ren underholdning


MĂĄske skulle de gĂĄ den modsatte vej og give doping frit sĂĄ vi kunne se hvor ekstremt det kunne blive.. :D

I motorsportens tidlige dage var der ikke ret mange regler. Det betød at fabrikanterne byggede vidt forskellige maskiner. Bugatti byggede nogle bittesmå og meget lette biler med små motorer. Bentley byggede nogle kolosser med enorme motorer. Alfa lavede noget i mellemstørrelse med trykladning. Vidt forskellige biler der alligevel endte med at konkurrere om hvem der var hurtigst. Jeg synes det kunne være skægt at se en moderne serie hvor alt var tilladt og så se hvor vildt det egentlig kunne blive. Idag har man meget strenge reglementer og tricket ligger i at komme så tæt på reglementets grænse som muligt, med det resultat at alle bilerne i en serie ligner hinanden til forveksling. Jeg gad godt se fx. et lemans løb hvor man sagde hul i reglerne og lod folk møde op i monstrummer med 5 motorer og 8 hjul og raketmotorer til langsiden og hvad ved jeg...

SĂĄ hvis vi ikke kan komme af med doping i cykelsporten, sĂĄ lad os da give lortet frit og se hvor ekstremt det kan blive, hehe..
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Helvede i nord

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2011, 02:15

Det er nok også de rette helte for vores børn ??
Nogle der åbent erkender at være medicinsk forbedret og ligner hvad ved jeg, skulle da nødigt blive forbilleder, så man må stoppe den slags og lave reglerne for cyklerne om, hvorfor må de ikke bare blive bygget som man nu har lyst til, se det kunne være spændende løb..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Helvede i nord

Indlægaf hks777 » 8. apr 2011, 05:58

Sandrenseren skrev:
nc8000 skrev:Jeg ser som regl de store bjergetaper i Tour de France og er egentlig ligeglad med om der har dopet sig eller ej, jeg ser det som ren underholdning


MĂĄske skulle de gĂĄ den modsatte vej og give doping frit sĂĄ vi kunne se hvor ekstremt det kunne blive.. :D

I motorsportens tidlige dage var der ikke ret mange regler. Det betød at fabrikanterne byggede vidt forskellige maskiner. Bugatti byggede nogle bittesmå og meget lette biler med små motorer. Bentley byggede nogle kolosser med enorme motorer. Alfa lavede noget i mellemstørrelse med trykladning. Vidt forskellige biler der alligevel endte med at konkurrere om hvem der var hurtigst. Jeg synes det kunne være skægt at se en moderne serie hvor alt var tilladt og så se hvor vildt det egentlig kunne blive. Idag har man meget strenge reglementer og tricket ligger i at komme så tæt på reglementets grænse som muligt, med det resultat at alle bilerne i en serie ligner hinanden til forveksling. Jeg gad godt se fx. et lemans løb hvor man sagde hul i reglerne og lod folk møde op i monstrummer med 5 motorer og 8 hjul og raketmotorer til langsiden og hvad ved jeg...

.

hvad med sikkerheden?
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Helvede i nord

Indlægaf nc8000 » 8. apr 2011, 07:31

Ja, hvad med den ?
nc8000

 

Re: Helvede i nord

Indlægaf Burning777 » 8. apr 2011, 07:42

Der er en risiko ved alt. ...og hvor der er en regel er der nogen der vil bryde den.

Tankeeksperimentet med en fri serie i både motorsport og cykelløb er spændende. Men jeg gad godt vide hvad nok dem, der er i sporten selv ville synes om det?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Helvede i nord

Indlægaf librarian » 8. apr 2011, 11:27

Burning777 skrev:Der er en risiko ved alt. ...og hvor der er en regel er der nogen der vil bryde den.

Tankeeksperimentet med en fri serie i både motorsport og cykelløb er spændende. Men jeg gad godt vide hvad nok dem, der er i sporten selv ville synes om det?


Det er lige præcis "the missing link" i AL debat omkring professionel cykelsport. Det handler alt for meget om hvad småmoraliserende bedsteborgere mener. Og dét er jeg helt ligeglad med. For min skyld må de gerne slukke tørsten i vodka og vælte sig i amfetamin dagen lang - bare de kører over de vildeste bjerge, og bare de BEDSTE er med (også dem, der af en eller anden grund ikke er med i det gode selskab). Det handler om, at det de gør, det er så vildt. Og de brænder så meget for det, at de vil gøre hvad som helst for at køre bare lidt bedre. Det er en møgbeskidt sport, og det har det altid været. Hvis man kastrerer cykelsporten, er det ikke interessant længere.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Helvede i nord

Indlægaf Mads57 » 8. apr 2011, 11:59

Ja det skal helt klart ses på søndag.
MĂĄ hellere fĂĄ set det jeg kan i ĂĄr.
For jeg skal arbejde her til sommer, og fĂĄr ikke set en eneste etape af Touren! :o
Sennheiser Momentum on-ear til daglig brug.
Grado SR-325I til de seriøse stunder.
ETYmotic ER4S som min evige og livs lange back up.
Mads57

Brugeravatar
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:39

Re: Helvede i nord

Indlægaf Sandrenseren » 8. apr 2011, 13:25

Burning777 skrev:Tankeeksperimentet med en fri serie i både motorsport og cykelløb er spændende. Men jeg gad godt vide hvad nok dem, der er i sporten selv ville synes om det?


Doping i cykelsport handler ikke om hvad rytterne er friske på eller ej, det handler om sponsorkroner og intet andet. Mit bud er at rytterne generelt mener doping er noget lort, men de ved også at der er nogle der vil snyde og dope sig så hvis ikke resten følger trop har de ikke en chance. Doping handler altså ikke længere om at snyde sig til en fordel men om at være konkurrencedygtig med dem der snyder. Pengene i sporten ligger hos de hold og ryttere der vinder og et hold og ryttere der ikke doper sig vinder ikke, så hvis et hold eller en rytter vil leve af sporten er der ingen vej udenom, desværre..
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Næste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 24 gæster

cron