Inears/Earbuds-tilbeh√łrstr√•den

Inears/Earbuds-tilbeh√łrstr√•den

Indl√¶gaf kvik » 11. sep 2016, 13:42

Jeg har v√¶ret p√• jagt efter nogle smarte, men samtidigt funktionelle opbevarings√¶sker til min samling af earbuds/in-ears. Jeg har ogs√• kigget efter noget, der kan f√• mine earbuds til at sidde bekvemt og sikkert. Jeg har v√¶ret de g√¶ngse steder - ebay, aliekspress, etsy, amazon - uden helt at komme i m√•l. Det sl√•r mig nu, at I andre m√•ske har ledt efter og fundet det, jeg er p√• udkig efter. S√•, hvad med at lave en slags opsamlingstr√•d for gode tilbeh√łrsl√łsninger?

--

Som sagt har jeg kigget efter opbevarings√¶sker. Alt for meget af det jeg har set, er noget billigt ragelse. Jeg har dog fundet en aluminiums√¶ske (p√• aliekspress), der er solid, rummelig, og alligevel ikke for stor. Den har ingen ekstra-rum til l√łsdele, hvilket er lidt √¶rgerligt. Den buede form p√• l√•g og bund g√łr ogs√•, at man ikke rigtig kan stable den. Alt i alt synes jeg alligevel, at den fungerer. Prisen p√• $10 er ogs√• ok for min del.

alu storage box.jpg
alu storage box.jpg (149.13 KiB) Vist 6804 gange

Med p.t. 4 earbuds/inears kunne jeg ideelt set have t√¶nkt en l√łsning, hvor hvert s√¶t ligger i egen √¶ske, med tilbeh√łr som propper, kroge, adaptere, kabler, renseservietter i egne √¶sker - alt sammen med mulighed for at kompaktpakke hele molevitten. Mit sp√łrsgm√•l er s√•, findes denne l√łsning monstro?

N√¶ste sp√łrgsm√•l om, hvordan jeg f√•r mine VE Zen til at sidde bekvemt og sikkert. For at opn√• bedst mulig lyd, er de n√łdt til at sidde med kablet op og bag √łret. Der medf√łlger earhooks (jeg har ogs√• nogle fra m√¶rket Earhoox), men jeg ender med at f√• ondt, hvor spidsen p√• krogen presser. Dette b√•de for den korte og den l√¶ngere version af krogen.

earbud hooks.jpg
earbud hooks.jpg (90 KiB) Vist 6804 gange

Hvad g√łr jeg s√•? Lige nu kigger jeg efter et alternativ til standard ear hooks, enten en anden form p√• krogen, s√• spidsen ikke gnager i √łret, eller m√•ske en l√łs, udvendig b√łjle √° la de fastst√łbte p√• mange sports-inears. Har I nogle forslag til konkrete l√łsninger?

--

Som n√¶vnt indledningsvis er det bare at p√łse p√• med gode l√łsninger i denne tr√•d. Har noget virket for dig, s√• del det med os andre.

Og har du et ‚Äėproblem‚Äô p√• tilbeh√łrssiden, fyr l√łs her i tr√•den, m√•ske har vi andre en l√łsning.
AKG K240DF | K400 | K500 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref \\ Zigis TrńęsstŇęris \\ Tento PortaDAC \\ Allo DigiOne
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbeh√łrstr√•den

Indl√¶gaf Claus-DK » 11. sep 2016, 13:47

Sp√¶ndende, jeg vil bestemt f√łlge med her..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indl√¶gaf kvik » 11. sep 2016, 15:26

Renseservietter til silikone-CIEM

Jeg spurgte engang producenten af mine Spiral Ear 3-way Reference, hvilket m√¶rke/type den medf√łlgende renseserviet var, og hvad han i√łvrigt ville anbefale til rensning, og han svarede f√łlgende:

“Basically, the cleaning solution should not contain alcohol (small amounts are fine).

The cleaning tissues were exactly these: http://www.hansaton.de/en/care/cleaning ... ng-cloths/ (these are the ones from Hadeo/Hansaton and I can recommend them).

However, even more effective and efficient solution might be Hadeo cleaning spray: http://www.hansaton.de/en/care/cleaning/cleaning-spray/. Both contain the same ingredients, i.e.: ethanol, water, methylethylketone and lavender oil. I believe that Hadeo products should also be supplied by local audiologists if not ordering via websites.‚ÄĚ

Hansaton_Hadeo_Reinigungstuecher.jpg
Hansaton_Hadeo_Reinigungstuecher.jpg (19.27 KiB) Vist 6804 gange

Googler man dem, finder man en enkelt tysk online-forhandler, der sender indenfor EU til ‚ā¨10 og udenfor EU til ‚ā¨20. Med 30 servietter i hver kasse har man til forholdsvis lang tid, s√• jeg syntes ‚ā¨20 var lige i overkanten, og kontaktede producenten Hansaton for at f√• oplyst norsk import√łr, hvorfra jeg s√• bestilte istedet.

Der findes et par andre m√¶rker ogs√•, Phonak og Dreve OtoVita, der f√•es i danske online-butikker. Hvorvidt disse ogs√• er uden alkohol, ved jeg ikke. Jeg l√¶ste en anmeldelse af Phonak servietterne p√• Amazon, hvor det blev p√•st√•et, at de indeholdt methylisothiazolinone (MIT/MI), et allergent stof, jeg tror dog, at anmelderen blot har forvekslet det med methylethylketone (MEK), der ikke er farligt. Flere klager ogs√• over, at servietterne indeholder alkohol. Gruppen af alkoholer indeholder dog ogs√• √¶tanol (som Hadeo servietterne), s√• m√•ske er det mest m√¶ngden af alkohol, der b√łr begr√¶nses (som i livet generelt, alt med m√•de :-) ).

Hvorfor er det overhovedet vigtigt, hvad servietterne indeholder? Tja, for det f√łrste vil man vel gerne undg√• √łreinfektioner (pga bakterieophobning eller allergisk reaktion), og for det andet vil man helst bevare sine dyre CIEM l√¶ngst muligt (og undg√• fremskyndet nedbrydelse af silikonen). S√•, set udefra er renseservietter til CIEM et ekstremt n√łrdet emne :-) men som med rensning af egentilgie h√łreapparater er det i virkeligheden meget praktisk orienteret.
AKG K240DF | K400 | K500 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref \\ Zigis TrńęsstŇęris \\ Tento PortaDAC \\ Allo DigiOne
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf Henrik_sdk » 11. sep 2016, 17:03

Jeg s√łger et itui, det skal v√¶re lidt st√łrre end det her..
Billede
Eller noget hvor man kan sn√łrre kablet om et eller andet..
Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Ringsted

Indl√¶gaf kvik » 11. sep 2016, 18:20

Denne virker ikke helt tosset, men er måske for trang(?)

Billede
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf Claus-DK » 11. sep 2016, 20:41

Man kan få sådan nogle dåser med gevind i top og bund, der er ofte skruer i dem, de ville i princippet kunne skrues sammen og blive til en stang inears....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indl√¶gaf Mortenhoe » 11. sep 2016, 21:48

Jeg f√łlger lige med her. Earhoox er ret dyre, s√• jeg har endnu ikke pr√łvet dem. Jeg har dog pr√łvet der der billige "eargels" man kan finde p√• b√•de ebay og ali. De √łdel√¶gger dog lyden iflg min mening.
Elektrikeren.
iFi nano iUSB3.0 + Aune X1s ‚Ė™ TDA1543 "The Battery DAC 2" ‚Ė™ Bravo Audio Ocean ‚Ė™ Radsone ES100 ‚Ė™ Zishan Z3 ‚Ė™ Fostex TH-600 ‚Ė™ HiFiMan HE-400 ‚Ė™ Audio Technica M50x ‚Ė™ Cleer DU ‚Ė™ AKG K240 Sextett ‚Ė™ Yamaha YH-3(Custom) ‚Ė™ Superlux HD-681 ‚Ė™ VE Monk ‚Ė™ EMXs-500 ‚Ė™ Bluetooth Vido
Mortenhoe

Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Indl√¶gaf Gerner » 11. sep 2016, 22:45

Har lidt kig på sådan en her...
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... ebacc3.jpg

Måske det akryl look ikke er mig, men mon ikke de kan fåes i træ et eller andet sted.
Gerner

Indl√¶gaf kvik » 11. sep 2016, 22:55

Billede

Den ser lidt bedre ud i sit rette element, på skrivebordet.
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf kvik » 11. sep 2016, 23:14

Claus-DK skrev:Man kan få sådan nogle dåser med gevind i top og bund, der er ofte skruer i dem, de ville i princippet kunne skrues sammen og blive til en stang inears....

Jeg har en id√© om, hvad du mener, aner bare ikke, hvilket s√łgeord jeg skal bruge for at finde/se eksempler.
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf Henrik_sdk » 11. sep 2016, 23:17

kvik skrev:Denne virker ikke helt tosset, men er måske for trang(?)

Billede

Det var vist audio technica jeg tænkte på..

Billede
Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Ringsted

Indl√¶gaf kvik » 11. sep 2016, 23:34

Antager du fandt den også, her f.eks. på ebay.
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf Martin » 12. sep 2016, 17:11

kvik skrev:
Claus-DK skrev:Man kan få sådan nogle dåser med gevind i top og bund, der er ofte skruer i dem, de ville i princippet kunne skrues sammen og blive til en stang inears....

Jeg har en id√© om, hvad du mener, aner bare ikke, hvilket s√łgeord jeg skal bruge for at finde/se eksempler.

Kunne det være dem her?

http://www.ebay.co.uk/itm/5pcs-Round-St ... Sw1S9We~Ed
Martin

Geografisk sted: 2000 F.

Indl√¶gaf Claus-DK » 12. sep 2016, 18:13

Lige pr√¶cis, k√łnne er de ikke men de tilbyder orden og regelm√¶ssighed..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indl√¶gaf kvik » 12. sep 2016, 18:29

En spritfast tusch kan g√łre underv√¶rker :grin:
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf Peter Jensen » 17. sep 2016, 10:18

Det er m√•ske et lidt high-end tilbeh√łr, men hvis man har en IEM man rigtigt godt kan lide, eller hvis man har flere forsk. IEMs med samme st√łrrelse tip, s√• kan jeg umiddelbart godt anbefale et s√¶t Snugs https://snugsearphones.co.uk/. Jeg har selv k√łbt et par, og de hj√¶lper b√•de med at f√• optimalt seal og komfort, men ogs√• med at jeg kan holde ud at bruge mine in-ears over l√¶ngere tid da jeg ellers med universal tips ofte f√•r ondt i √łrene efter 1-2 timer. Man kan ogs√• k√łbe proppen alene uden den viste IEM.

Billede
Peter Jensen

Geografisk sted: K√łbenhavn

Indl√¶gaf Claus-DK » 17. sep 2016, 10:42

Det er efter min bedste overbevisning en bedre l√łsning end full custums..
Man kan skifte elektronikken ud hvis det går i stykker, uden det tager men måned og koster en formue i porto.
Man kan have flere modeller af CIEM, det er simpelt at skifte mellem modellerne og mange inears deler form og st√łrrelse, s√• udvalget er meget st√łrre, det er en win win..
Bliver de beskidte og stopper til smider man dem bare i opvaskebajlen og vasker dem..
De beskytter samtidigt dine monitorer mod voks, da det skal bev√¶ge sig meget langt for at g√łre skade.

Isolationen i den type propper er desv√¶rre ringere end skumpropper p√• universaler, det er No 1 til at sk√¶rme mod industrist√łj, full custum isolerer ogs√• mindre end skumpropper, s√• derfor bruger jeg skumpropper n√•r jeg koger dejlig √łkologisk m√¶lk, s√• n√•r i drikker √łkologisk m√¶lk fra det Sdr Jydske s√• l√¶g m√¶rke til, om i kan smage det er en syngende og dansende mejerist/tosse der har gjort m√¶lken ekstra l√¶kker.. ruller1 ruller1

Mine √łregange er s√• ogs√• boret ud og belagt med en h√•rd Titanium overflade, hvilket g√łr at jeg kan mokse et pindsvin i √łret, uden det ville genere mig synderligt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indl√¶gaf kvik » 17. sep 2016, 14:13

Er enig med foregående to talere. ACS lavede nogle til mine ER-4 i sin tid, de passer (heldigvis) også til Nail 2.

ACS Custom Sleeves.jpg
ACS Custom Sleeves.jpg (2.75 MiB) Vist 6806 gange
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf telum » 17. sep 2016, 19:20

De er knap s√• store som CIEM's g√łr det noget for fittet? Mine √łregange er eksperter i langsomt at presse universals ud og jeg har altid fornemmelsen af at jeg er ved at tabe dem...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi

Geografisk sted: Dronninglund

Indl√¶gaf kvik » 17. sep 2016, 19:34

Jeg kan kun svare for mine ACS-propper, i forhold til mine Spiral Ear customs er de afkortet i begge ender, men det har ingen betydning for fit eller isolation. Jeg har dog ikke testet ACS-propperne i forbindelse med krævende fysisk aktivitet.
kvik

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Bla Bla bla