Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...



Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Sorensiim » 28. sep 2011, 08:47

Hvis du elsker Post Danmark eller bare ikke magter endnu et af mine rants, så spring dette indlæg over. Jeg er sikker på der også er dygtige mennesker ansat i Etaten, jeg har det bare med at ramle ind i alle de andre.

Jeg bestilte ikke mindre end 11 drikkeflasker i plast (Camelbak Better Bottle) fra USA og de blev sendt fra Guds Eget Land d. 12/9 2011. De blev sendt som "priority" så de var i Danmark 4 dage senere, 16/9 2011. Samme dag blev pakken udtaget til "Toldbehandling", et lille spil der internt i Post Danmark bliver kaldt "Regn & Gæt". Fair nok, vi har regler om told og moms. Jeg synes reglerne er groteske, men jeg kendte dem inden jeg bestilte, så det skal jeg ikke pive over her.

Jeg venter spændt pĂĄ flaskerne og pĂĄ Lost Danmarks Track & Trace sker der intet før 20/9 2011, altsĂĄ 4 dage senere. Ja, 4 dage er den samme tid som flaskerne brugte pĂĄ at komme fra USA til Danmark. Men den 20/9 2011 bliver status opdateret til dette: "Tilbageholdt da faktura mangler". NĂĄ for katten, sælger har ĂĄbenbart ikke vedlagt en faktura. Normalt holder Lost Danmark sig ikke for gode til at gætte en vare og en værdi og fortolde derefter, men jeg ville da give dem en hĂĄnd sĂĄ jeg kontakter dem og fĂĄr en mailadresse ([email protected]) som jeg kan sende en faktura til. Den bliver sendt samme dag (20/9), behørigt markeret med pakkens T&T nummer, sĂĄ jeg regner med at nu kan det ikke tage mere end et par dage før de ankommer. Men ak, sĂĄ heldig skulle jeg ikke være, først nu begynder farcen...

Jeg modtager følgende svar på mailen med faktura og pakkenummer, d. 22/9:
Hej Søren
Hvad er referencenr.? Og vil du venligst oplyse din hjemmeadresse, for nĂĄr der er moms pĂĄ pakken, skal den hentes pĂĄ den lokale posthus.
Hilsen,
Natasha


Pudsigt... Jeg kender ikke "referencenummeret" og min hjemmeadresse står i deres egen database (pakken var sendt til min døgnpost). Jeg svarer:

Referencenummer? Jeg har kun pakkenummeret som jeg skrev i emnet pĂĄ mailen: CJ45XXX1793US

Min hjemmeadresse plejer ikke at volde Jer problemer, men her er den da:

(adresse)


Det forvirrer åbenbart den hjælpsomme Natasha:

Referencenr. er det nummer der stĂĄr i det brev du fik fra os. Jeg kan normalt finde pakke i systemet med track and trace (som du har angivet), men der dukker ikke noget op.
Hilsen,
Natasha


Pudsigt, jeg har ikke modtaget noget brev endnu. T&T nummeret som jeg har angivet og som har kunnet spore pakken for mig uden problemer indtil nu (Og som er grunden til at jeg overhovedet ved pakken er i Lost Danmarks varetægt) lader til at drive gæk med stakkels Natasha. Jeg besvarer hendes mail:

Jeg har ikke modtaget noget brev fra Jer, jeg kunne bare se pĂĄ T&T at pakken har siddet fast hos Jer siden fredag pga. manglende faktura. Den mailede jeg sĂĄ til Jer.

Hvortil den ellers så hjælpsomme Natasha svarer dette:
Ok. Jeg kan dog desværre ikke gøre noget før den har fået et nummer. Send den gerne så snart du har det!
Hilsen,
Natasha


Her er det for alvor filmen knækker for mig og jeg alvorligt overvejer hvor tungt bevæbnet man skal være for at kunne udrydde hele Post Danmark i en enkelt blodrus. Der sidder en stakkels trunte og besvarer mails, men hun kan ikke, internt i Pest Danmark, slå et referencenummer op ud fra et T&T nummer og hun kan tilsyneladende ikke identificere pakken uden referencenummeret. Ergo er pakken nu forsvundet i De Hellige Haller i Taulov.

Af hensyn til mine børn vælger jeg dog at besvare hendes mail, i stedet for at trække våben.

Jamen jeg får vel ikke brevet før den er klar til afhentning? Normalt beregner I jo bare en værdi og fortolder pakken ud fra det. Så får jeg et brev et par dage senere og kan hente min pakke mod behørig betaling. Jeg forstår ikke hvorfor I nu skal bruge referencenummeret inden I kan fortolde den? I har vel et system der lader Jer se referencenummeret ud fra T&T nummeret?

Hertil svarer Natasha:
Nej, det kan jo være, der slet ikke er grund til at undersøge din pakke yderligere og derfor bliver den moms'et og fortoldet og sendt til dig uden at vi skal skrive sammen.

Der er ikke referencenr. fordi pakken er ikke registreret hos os endnu - man kan kun se, at den er landet her. Hilsen,
Natasha


Igen kræver det al min rygrad og svære mængder medicin at opføre mig nogenlunde civilt. Jeg behersker mig og svarer:

Seneste registrering på T&T tyder da ellers på at den må være registreret et sted...

20. september 2011 09:40 Tilbageholdt da faktura mangler


Det bliver der ikke svaret på. Dagen efter ankommet så brevet i min postkasse. En følgeskrivelse og to dårligt fotokopierede A4 blankettter med 500 felter der skal udfyldes for at de kan fortolde mine drikkeflasker. Lost Danmark har dog forudfyldt et af dem. Varens art er angivet som "Drikkeflaske i aluminium". Den gennemsigtige blå plast ligner åbenbart aluminium i Taulov. Så tror da pokker at pakkerne bliver væk for dem hvis lyset er så dårligt dernede.

Jeg sender en mail til Natsha at nu er brevet ankommet og angiver referencenummeret til pakken. Nu mĂĄ der da komme skred i sagen. Denne mail blev sendt 23/9.

Men der sker ingenting, udover et autosvar om at jeg nok skal få svar en dag. Det gør jeg da også... I går, 27/9, igen 4 dage er der altså gået, (Den tid det tog for pakken at krydse de amerikanske myndigheder og atlanterhavet) ankommer følgende mail:

Hej Søren

Din mail er hermed sendt til Firmaregistrering.

Med venlig hilsen
Gyda C. Esmann
-------------------------------
Post Danmark A/S
Importreklamation
Internationalt Postcenter
DK-2770 Kastrup


Nu er det min tur til at blive forvirret. Firmaregistrering? Pakken er sendt fra USA til min døgnpost. Der har på intet tidspunkt været et firma involveret. Jeg skriver derfor en kort og koncis mail til Pest DK:

Hvorfor? De er sendt til mig, ikke et firma...

Gyda tænker over tingene og svarer med sit bedste gæt:

MĂĄske har du oplyst din firma adresse ??

Med venlig hilsen
Gyda C. Esmann
-------------------------------
Post Danmark A/S
Importreklamation
Internationalt Postcenter
DK-2770 Kastrup


Det kan måske lyde lidt flabet at jeg siger "Sit bedste gæt". Det lyder jo nærmest som om jeg har Gyda mistænkt for at kigge ud af vinduet og spille curling med "forsigtig"-pakkerne mens hun med venstre hånd svarer på mails. Det var ikke min mening på den måde at fremstille Gyda negativt, men jeg må dog fastholde mit valg af ordet "Gæt" når en ansat i Etaten ikke besværer sig med f.eks. at slå pakkens T&T- (eller reference) nummer op og se hvortil den er sendt. Så jeg må lige opklare tingene for Gyda:

Næ, døgnpost.

Jo det var hele min mail. Den indeholder alle de oplysninger Gyda åbenbart manglede. Den mail blev sendt til Lost Danmark for 18 timer siden og er det seneste kapitel i sagaen om 11 drikkeflasker (i plast, ikke aluminium) der tog 4 døgn om at komme fra en amerikansk forhandler, til en amerikansk postcentral, ombord på et fly, på tværs af kloden, ud af et fly og ind i et dansk postcenter... For herefter at gå i stå og henligge de næste (indtil videre) 12 dage mens Det Stolte Danske Postvæsen piller næse, jagter sin egen hale og bliver væk for sig selv.

Stay tuned, jeg opdaterer sĂĄ snart der er nyt.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf librarian » 28. sep 2011, 08:59

Gribende beskrivelse rulle2 HURRA! (altsĂĄ ikke for PostDanmark...)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf nc8000 » 28. sep 2011, 09:04

Jeg har aldrig oplevet at PostDK gætter en værdi. Hvis der mangler faktura har jeg altid fået et brev om at jeg skal fremsende dokumentation for pakkens værdi (faktura, paypal kvittering eller andet). Jeg har heller aldrig fået skemaer til udfyldelse. Det længste jeg har været udsat for at denne leg tog var næsten 3 uger
nc8000

 

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Sorensiim » 28. sep 2011, 09:11

nc8000 skrev:Jeg har aldrig oplevet at PostDK gætter en værdi. Hvis der mangler faktura har jeg altid fået et brev om at jeg skal fremsende dokumentation for pakkens værdi (faktura, paypal kvittering eller andet). Jeg har heller aldrig fået skemaer til udfyldelse. Det længste jeg har været udsat for at denne leg tog var næsten 3 uger

Jeg købte en brugt fototaske fra Israel til $100. Denne værdi var angivet på tolddeklerationen der var på ydersiden af pakken som den skal, sammen med alle de andre papirer.

Den taske vurderede Lost Danmark til en værdi af 6.000 kroner og sendte mig en regning på 1937,50. Det tog 4 ugers slagsmål frem og tilbage før de åd den regning igen.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Claus-DK » 28. sep 2011, 09:38

Jeg har hafy et par bøffer liggende til fortoldning de sidste par uger, det går så uendeligt langsomt
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Claus-DK » 28. sep 2011, 09:39

Håber Johanne får det tilbage til at være en offentlig virksomhed igen, for det er da tydeligt at en privatisering IKKE har gjort dem mere effektive..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Kolind » 28. sep 2011, 09:53

Sidst jeg hilste på postdanmarks toldbehandling var med min panda; Der "manglede" faktura og tolddeklarering og de krævede at få min faktura som jeg jo så var nød til at fremsende. Efter en uges tid kom min pakke omsider frem uden andre problemer hvorefter jeg kan se at den rent faktisk allerede VAR tolddeklareret udenpå og indeni indeholdt faktura. For hulen da.. Men ja den stolede de åbenbart ikke på, eller noget i den retning. Hvorfor skal min pakke forsinkes med en uge når alle de oplysninger de har brug for, allerede er der?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Aquila » 28. sep 2011, 11:00

Sjældent har jeg grint så højlydt af noget jeg har læst - tommel op til Søren!

Det er sgu da utroligt at de ikke kan finde ud af de mest simple ting..
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Alpha » 28. sep 2011, 11:12

Kolind skrev:.. Men ja den stolede de ĂĄbenbart ikke pĂĄ, eller noget i den retning. Hvorfor skal min pakke forsinkes med en uge nĂĄr alle de oplysninger de har brug for, allerede er der?


Kineserne (og mange andre) omgås ofte sandheden noget lemfældigt, når værdien skrives på pakkerne. Mon ikke PostDK laver nogle stikprøver?
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Burning777 » 28. sep 2011, 11:48

I mĂĄ bare gĂĄ over til personlig levering af jeres produkter. SĂĄ slipper i lettere for told osv.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Sorensiim » 30. sep 2011, 14:58

Sidste nyt: Jeg prøvede lige kundeservicechatten for få minutter siden...

Billede
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Aquila » 30. sep 2011, 15:28

Det var sgu dog utroligt... Det har vist bare at være nogle gode drikkedunke? :D
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Burning777 » 30. sep 2011, 21:18

Det er da en chatrobot du har snakket med der. Jeg har fĂĄet 100% samme svar ved flere lejligheder. Eller det ligner i hvert fald meget....
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Claus-DK » 30. sep 2011, 22:10

Os der kender dig kan jo godt se at du er humoristisk, men jeg tvivler pĂĄ at chatdamen, hvis det er et menneske kan se det morsomme i det, men det kan jeg nu godt.. ruller1 ruller1 ruller1

Mine Takstar har på nuværende været 16 dage i tolden, det er til grin, 6 dage fra Kina, 16 dage fra Billund lufthavn, man kan jo hente dem hurtigere personligt på en god knallert i KINA.. nogle gange mangler jeg sådan en rigtig sur smiley men jeg vil helst ikke have dem i udvalget *suk* .

UPS er dem jeg har de bedste erfaringer med, DHL er også rimelige, men lidt bøvlet hvis man ikke er hjemme..
Jeg har endnu til gode at miste den første pakke, jeg havde et par q-JAYS undervejs fra Sverige i omkring 4 måneder, hvilket var lidt uheldigt for det var sådan en preproduction model som jeg havde lovet at skrive lidt om, for mange måner siden musik10 musik10 ..

DPD tog 32 dage om at få en pakke fra Hamborg til Kolding hvor jeg så kunne hente selv, for chaffutten gad da ikke lige komme med pakken, fik jeg at vide da jeg ringede og brokkede mig, han var godt nok 10 KM væk herfra men han gad ikke lige og det er ikke engang løwn, den var så også blevet brugt til curling og var itu..

Jeg har i årenes løb fået mange sorger og bekymringer og frustrationer, vredesudbrud, depressionsagtige tilstande, for bare at nævne toppen af isbjerget, af forskellige fragtfirmaer, nogle sår så dybe de måske aldrig vil hele musik14

og lad os slet ikke tale om priser, det er billigere for mig at sende en pakke til køffenhaun, eller Aabenraa, hvis jeg kører til nærmeste tyske posthus og sender derfra, specielt hvis det skal til sydeuropa, jeg sparede 120 kroner sidste gang jeg sendte en pakke til Spanien musik15
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Sorensiim » 1. okt 2011, 10:36

Burning777 skrev:Det er da en chatrobot du har snakket med der. Jeg har fĂĄet 100% samme svar ved flere lejligheder. Eller det ligner i hvert fald meget....

Nej, chatrobotter er markant hurtigere. Der mangler timestamps i chatten, men den samtale der tog 10 minutter...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Larry » 1. okt 2011, 23:00

Virkelig underholdende Søren og hvilket drama. Jeg lavede en stor pose popcorn inden jeg læste din tragikomiske historie. Jeg har overhoved ikke nerver til den slags, så holder mig langt væk fra de oversøiske køb, selv om der er ting der lokker. Jeg ville ende med at hoppe i havnen eller blive dømt for vold mod tjenestemand i funktion. Godt du går foran, som et lysende eksempel vi andre kan følge.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf nc8000 » 1. okt 2011, 23:06

Tjenestemand mĂĄske men i funktion ....
nc8000

 

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Larry » 2. okt 2011, 11:38

Sorry, der skulle have stĂĄet Tjenestemand ude af funktion :grin:
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Sorensiim » 4. okt 2011, 17:28

SĂĄ fik jeg endelig min pakke, mod betaling af 362 kroner i moms og gebyr.

Og sĂĄ er det kraftedme de forkerte varer. :shock:


Jeg bestilte 11 af dem her i lidt forskellige farver: http://www.camelbak.com/Sports-Recreati ... e-75L.aspx

Her er hvad jeg modtog - 10 styk Sigg aluflasker. De 4 1-liters flasker (1 blå, 1 blank alu, 2 røde) kan nok sælges igen men jeg er svært bekymret for de sort/lyserøde.

Billede

Billede

Men det der VIRKELIG pisser mig af... I husker måske at hele Post-cirkuset startede da Post DK ikke kunne finde en faktura eller anden erklæring om hvad der var i kassen og hvad det havde kostet. Well, se hvad de lige brugte til at sætte en adresselabel på:
Billede

Jamen hov! Det er da det ene af de TRE eksemplarer af præcis det papir de sagde der manglede.

Raseri er kun et fattigt ord...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Oh Post Danmark, I er noget HELT særligt...

Indlægaf Mathias Bak » 4. okt 2011, 18:19

Du skulle bare have købt dem hos os :P

Ej. ForstĂĄr sgu godt du er virkelig, virkelig, virkelig bitter.
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Næste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 32 gæster

cron