Nytårs fortsæt ??



Nytårs fortsæt ??

Indlægaf Claus-DK » 2. jan 2017, 16:36

Er der nogle der har vedtaget at nu vil de til at dyrke pilates ??

Jeg vil have gjort min bolig mere komfortabel det kommende år..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nytårs fortsæt ??

Indlægaf Mortenhoe » 2. jan 2017, 19:42

Jeg tror ikke på nytårsfortsæt. Hvis der er noget man gerne vil have ændret, så ændre man det :-) De fleste nytårsfortsæt har vel også en tendens til at ebbe ud i starten af februar?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Nytårs fortsæt ??

Indlægaf Peter Jensen » 2. jan 2017, 19:51

Jeg ved ikke om det tæller som Nytårsfortsæt, men den vigtigste ambition for 2017 er at få oprettet et godt puslehjørne og begynde at kigge på at sikkerhedsgodkende lejligheden til småbarn :-D. (Jeg har ladet mig fortælle at et puslehjørne er lidt som et lyttehjørne, det er blot andre sanser der bliver "stimuleret" og de 20-30.000 går ikke til elektronik men til noget meget fancy egetræ samt andre øko produkter).

Som Morten er inde på har jeg så småt droppet det med "tabe mig" som nytårsfortsæt - vi går igang med at ændre lidt på maden og så må vi se. Korte overskuelige nytårsfortsæt tror jeg dog godt kan lade sig gøre, hvor det kan fungere som en lille motivator at man siger det er et fortsæt. Jeg har langt om længe fået taget kontakt til pensionskassen mht. at få konsolideret pensioner så det hele ikke drukner i gebyre.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Nytårs fortsæt ??

Indlægaf Claus-DK » 2. jan 2017, 21:47

Peter Jensen skrev:Jeg ved ikke om det tæller som Nytårsfortsæt, men den vigtigste ambition for 2017 er at få oprettet et godt puslehjørne og begynde at kigge på at sikkerhedsgodkende lejligheden til småbarn :-D. (Jeg har ladet mig fortælle at et puslehjørne er lidt som et lyttehjørne, det er blot andre sanser der bliver "stimuleret" og de 20-30.000 går ikke til elektronik men til noget meget fancy egetræ samt andre øko produkter).


Lad være med at købe en masse lort, de kan ikke en skid alligevel de små poder, vi brugte en mindre formue på lort da vi fik Arthur og det er simpelhen spild af penge, brug hellere pengene på at holde fri og være sammen med barnet...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nytårs fortsæt ??

Indlægaf jacobask » 3. jan 2017, 08:49

Ja, det er stort set umuligt at forudsige hvad de små poder kommer til at bruge - en ting er dog sikker: Det er ikke den dyre ting man selv forventer, men et eller andet uventet.

Nytårsfortsæt: Vi har i husstanden aftalt at der skal være flere drinks og mere rødvin i 2017 end der var i '16!
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: Langå

Re: Nytårs fortsæt ??

Indlægaf Claus-DK » 3. jan 2017, 16:28

Jeg kan huske vi gav over 1200 kroner for en madras til barnevognen, det glade vanvid, men det er så svært oppe i hovedet når man står i butikken og de der sælgere bare kører løs på en...
tøjet købte vi på den blå, tror vi brugte e500 på tøj de første 2 år, det var billigt og kan varmt anbefales, babyer slider ikke deres tøj overhovedet....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nytårs fortsæt ??

Indlægaf Peter Jensen » 3. jan 2017, 17:34

Claus-DK skrev:Jeg kan huske vi gav over 1200 kroner for en madras til barnevognen, det glade vanvid, men det er så svært oppe i hovedet når man står i butikken og de der sælgere bare kører løs på en...
tøjet købte vi på den blå, tror vi brugte e500 på tøj de første 2 år, det var billigt og kan varmt anbefales, babyer slider ikke deres tøj overhovedet....


Tak for gode råd... Vi har fået en del tøj (både brugt og nyt) og så satser jeg lidt på H&M til det vi har brug for ekstra. Seng og barnevogn er der nogle specifikke ønsker til, men det er taget i mente. Derudover må det være muligt at lave en DIY musik uro af aftjente in-ears og earbuds. Man kan lige godt forsøge at starte interessen tidligt thumbs

Lyder som en solid plan at øge budgetet til rødvin, det vil jeg klart overveje 8musik
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Nytårs fortsæt ??

Indlægaf renefrh » 3. jan 2017, 23:01

tillykke med familieudvidelsen, det er herligt med børn, men man kan godt nok købe meget man aldrig får brugt.

vi har til vores datter fra 2013 i de første år købt en del brugt tøj, vi har købt store poser med tøj til næsten ingen penge, konen har så sorteret og vi har videresolgt det vi aldrig ville få brug for.

Når i står i butikken så tænk en ekstra gang om i har behov for alt det, som man kan købe.. Derudover er dyrt legetøj ikke ensbetydende med masser af god leg..

Der er masser af gode grupper på facebook, og her i byen har vi faktisk en gruppe med bortgives, hvor vi har fået meget godt, som vi så senere har givet videre til andre.

barnevogn og klapvogn skal være af en ordentlig kvalitet, vi købte en barnevogn i for billig kvalitet, der gjorde vi ikke gad gå ture med den.

Herfra må nytårs forsættet for 2017 være og få indrettet det nye hus, få lavet et godt og trygt hjem til familien, få sat sig lidt mere ind i det der med havearbejde, og så få købt mindst et par høretelefoner.
renefrh

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jan 2017, 21:35
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Nytårs fortsæt ??

Indlægaf nc8000 » 3. jan 2017, 23:30

Vores største og dyreste anskaffelse da vi fik vores første barn for 25 år siden var en stor klassisk engelsk Silver Cross barnevogn med bagagekurv under og bagagenet på håndtaget. Det var dyrt men kram og da vi det tidspunkt ikke havde bil var den også det primære indkøbskøretøj (vi gik 3km ned i byen og handlede og så 3km retur) og da nummer 2 kom 2 år senere blev der købt et sæde der kunne monteres ovenpå. Så ryglænet rejst op med den yngste siddende i vognen, 2 pakker Pampers bag ryglænet, 3 canvas net med indkøb på kurven under vognen, mere indkøb i nettet på håndtaget og så den ældste på sædet så var der læs på. Den var vi godt nok glade for og da vi solgte huset til et ungt par der stod for at føde indgik den i handlen og blev skrevet på slutsedlen under løsøre. Det havde mægleren aldrig prøvet før.

Billede
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster