Advarsel ved brug af paypal.



Advarsel ved brug af paypal.

Indlægaf Walbum4262 » 21. sep 2017, 21:37

Advarsel ved brug af PayPal

Buyer nr1 og jeg har hjulpet Mikeal med at sælge hans Focal elear og en svensker har valgt at købe dem via hi-fi for all så en historie følger om hvordan man bør og ikke bør gøre når PayPal anvendes

Ved salget insistere køber på at bruge PayPal hvilket jo som udgangspunkt på det tidspunkt var dejligt da det angiveligt skal kunne beskytte køber og sælger hvis noget eventuelt går galt.

Pakken bliver sendt via postnord med track og trace med almindelig europæiske forsikring ( hvilket ikke er en skid værd ) i overensstemmelse med køber.

Skod-nord formår så at miste parken og igennem mail korrespondance med skod-nord lykkedes det efter lidt over en måned at lokalisere pakken som har cirkuleret rundt i Sverige

Imens dette står på er vi selvfølgelig i dialog med køber og instruere ham i at når pakken når frem vil vi selvfølgelig gerne have en besked tilbage om altid er som de er

Køber svarer ved modtage via mail som vi er i besiddelse af at alt er okay osv.

Nu går der så 18 dage uden lyd fra køber hvor efter vi modtager en mail hvor i han påstår at hovedtelefonen er i stykker og vedhæfter et billede hvor det tydeligt ses at det ene ophæng over koppen er tydeligt bukket. Og at han var været i kontakt med leverandør/importør i Danmark og set er for dyrt at lave og han vil have pengene tilbage.

Billede fra køber af
Billede

Vi svare igen med at det kan vi desværre ikke efterleve da han har ventet 18 dage hvor han har været i besiddelse af hovedtelefonen uden at kontakte os som sælgere og i henhold til EU lovgivning som i øvrigt ikke gælder privat handel er der som udgangspunkt minimum 14 dages retur ret.
Hvilket har så har overskredet.

Køber vælger så at starte en dispute på PayPal hvor stort set den samme dialog vi har haft på mail bliver skrevet og da vi heller ikke her efterlever hans krav op skalere han disputen til et krav hvor PayPal så tager stilling til hvem der har ret.

Jeg står så med den opfattelse at vi har en stærk sag og PayPal da på ingen måde kan efterleve købers krav men hold da op jeg taget fejl

Efter ca. en uge for jeg en meddelelse om at PayPal har bedt køber om at levere flere informationer og yderligere en uge går hvor jeg så for en besked om at pengene skal betales tilbage til køber og at pengene vil blive overført til køber fra min paypal konto så snart det track and trace nummer de for af køber er påvist at pakken er blevet returneret med de ødelagte hovedtelefoner.

Jeg er helt paf her og tænker det kan satme ikke være rigtig og læser godt op på nettet hvor det faktisk viser sig at når noget når til et krav så har hverken køber eller sælger faktisk nogle rettigheder bare PayPal tjener penge.

Jeg ringer til PayPal dagen efter hvor jeg snakker med en medarbejder og beder om at få en begrundelse for hvorfor sagen er gået købers vej hvortil efter længere tids snakken frem og tilbage hvor jeg påviser at jeg har mails der siger at pakken var modtaget i god behold han siger at køber har betalt sig til en 3rd part som har påvist at produktet er i stykker.

Ja siger jeg det har jeg jo ikke modsagt på noget tidspunkt det kan alle se på det billede han har mailet, men står der i den erklæring fra 3rd part at den var i stykker ved modtagelsen spørger jeg så det kan han ikke svare på, og de vægter bare at 3rd part har sagt den er i stykker, jeg prøver så her igen lidt mere ophidset at forklare at jeg har mails der siger at pakken og indeholder er modtaget i godt stand. Og lige fedt hjælper det og medarbejderen spørger om jeg har noget video materiale eller foto af indholdet ved nedpakningen hvilket ingen normal person vil have.
Jeg prøver virkelig at få en dialog med medarbejderen med medarbejderen er total ( blind ) fokuseret på den besked fra en 3rd part som jeg i øvrigt ikke kan få udleveret til en eventuel sag mod dem da det er person beskyttet oplysninger.

Jeg prøver så her ifølge de hjemmesider jeg besøgte for at få hjælp der siger man skal få fat på en maneger at få fat på sådan en, NEJ det kan ikke lade sig gøre der er ingen mulighed for at viderestilles og hvis jeg vil have fat på en må jeg skrive en mail ( og dette er så medarbejderes ord ) ”så må vi se om de har tid og vender tilbage til dig”

Og hvad kan man så udlede af dette.
Som sælger: dokumenter din nedpakning af produktet og dens stand og bed modtager om at dokumentere pakken før åbning med billeder så det kan be, eller afkræftes om pakken er den samme ved afsending som ved modtagelse så det kan påvises at produktet var i orden ved forsendelse. Efterleves dette ikke fraskrives alle rettigheder fra købers side.
Brug aldrig Paypal med mindre du kan tåle at miste dine penge.
Brug aldrig paypal med mindre køber har en historik der påviser ham som værende en ærlig person og hvis ikke benyt KUN!!! Gave/gift muligheden da man her fraskriver sig rettigheder som dispute og krav og paypal bare bliver en bank virksomhed som overføre penge og vær her opmærksom på kredit chargeback ( læs paypal betingelser omkring dette du har igen ikke en skid at have sagt bare paypal ikke mister penge så er de glade )

Som køber: få sælger til at dokumentere som ovennævnt og dokumenter selv ved modtagelse og benyt ALDRIG gift/gave muligheden for så kan du røvrende sælger.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

På farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Advarsel ved brug af paypal.

Indlægaf Henrik_sdk » 21. sep 2017, 22:16

Puha, det var en ordentlig omgang, gave muligheden er et no go.. men det virker som om køber har haft 2 uger til at sætte sig på dem :shock:
Pay pal er fint, vel at mærke når alt køre i olie, derefter bliver de for store at stå op imod..
Har lige haft 2 handler fra Head-fi fra Italien og Kroatien heldigvis gik det fint og kan godt mærke det er noget andet en mine 1$ deals på ebay...
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Advarsel ved brug af paypal.

Indlægaf kvik » 21. sep 2017, 22:44

Problemstillingen har været nævnt adskillige gange på hifisentralen. Der er forskellige varianter af køber-snyd ifm PayPal-transaktioner. Indlæg 49+51 her giver et overblik.

Forsikring af forsendelsen er et andet ‘must read’ for sælger og køber. International standard-erstatning er en vittighed, 350 kr basisbeløb + 40 kr pr kg forsendelse.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Advarsel ved brug af paypal.

Indlægaf Kolind » 22. sep 2017, 20:54

Jeg har også kun dårlige erfaringere med Paypal - Købte for en del år siden en laptop på ebay som var beskrevet som i perfekt stand etc.
Da jeg så fik den, var den ganske lidt i ok stand. Den var tydeligt slidt blank flere steder på overfladen, havde været skilt ad og samlet forkert så der manglede skruer og kabinettet et sted gabte 5 mm der hvor det skulle have været skruet sammen. Den virkede heldigvis, men er du gal en tyk fed løgn jeg fik omkring standen.
Jeg havde betalt med paypal, så jeg tænkte at alt var ok - Jeg kunne jo bare åbne en dispute. Tog billeder osv og henviste til annoncen hvor der stod 'mint' condition' eller lignende og sendte til paypal. Det eneste jeg så fik tilbage var at sælger påstod at den var som beskrevet og ikke fejlede noget, og det tog de så for gode varer og lukkede min dispute. Så jeg giver ikke fem flade ører for den sikkerhed man har med paypal.. Jeg havde fået varen og den virkede - Så skulle jeg bare være glad og tilfreds. At den på ingen måde levede op til beskrivelsen og billederne, var bare ærgeligt..
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Advarsel ved brug af paypal.

Indlægaf Kong Gulerod » 24. sep 2017, 14:38

Yes, man skal passe på PP. Jeg har været heldig at få penge retur for eks. falske komponenter et par gange, men de gange jeg jeg har solgt på ebay (noget jeg generelt prøver at undgå) har det været med fuld bevidsthed om at jeg kunne blive snydt af en uærlig køber. Min bror har for nogen år siden brændt sig på en brugt laptop fra UK, hvor PP endte med at afgøre til sælgers fordel fordi der var en tastefejl i trackingnummeret på returpakken. Så havde vi ikke returneret varen til sælger og så fik han lov at beholde pengene (et par tusinde kroner) - ikke noget med at spørge først.

Husk i øvrigt også hvis I bruger PP til at betale med at de er begyndt at bruge deres egne vekslekurser, dvs. at du lige betaler et ekstra par procent oveni. Det kan heldigvis normalt ændres (se baggrund + billeder her https://theslowdiyer.wordpress.com/2016 ... l-grumble/) og det kan jeg da kun anbefale at man gør :D

/U.
>>DIY Blog<<

Grej:
På farten: iPhone 6S 128GB -> Sennheiser CX5.00
På kontoret: AR M2 DAP -> Momentum on-ear/B&W P5/Beyer T51p/Sennheiser IE800
På sofaen: SR-007 (v2)/TH900 (v1)/T1 (v1)/K812
På lageret: Uha, meget forskelligt :)
Kong Gulerod

 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 2. sep 2011, 21:24

Re: Advarsel ved brug af paypal.

Indlægaf Claus-DK » 24. sep 2017, 16:59

Jeg gnider mig i hænderne af glæde hvergang mine kunder vælger mobilepay i stedet for paypal, flere penge til mig og billigere for mine kunder, win win..

Jeg er stoppet med Paypal privat, det er billigere med visa eller bankoverførsler, det sidste er så KUN ved leverandører jeg har handlet mindst 5 gange med uden bøvl..

Jeg mangler lidt et alternativ i min butik, så der er jeg lidt pisket til at have det, hvis jeg gerne vil sælge noget

Bruger heller ikke paypal til betaling af mine varer mere, det har jeg gjort, men priserne på deres gebyrer går kun een vej, også en af grundende til at vi ikke kører via donationer på paypal mere, de åd alle pengene, gav vores medlemmer 10 kroner, gik der 2-3 kroner ind på kontoen, det gad jeg ikke mere og jeg forstår også godt at vores medlemmer ikke vil donere, når det meste bare går i paypals lommer...

Så bruger jeg hellere mine egne penge på at holde os kørende, jeg kan jo trække det fra i skat, via biksen så det er ½pris og når momsen også forsvinder er jeg nede på et beløb der ikke rigtigt betyder noget i den store sammenhæng om jeg bruger 1000 kroner på et par hovedtelefoner jeg ikke mangler eller 1000 kroner på en anden del af min hobby er jo lidt hip som hap og forumet bringer mig langt større glæde end et par tilfældige hovedtelefoner..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 19 gæster