Salg via Head-fi?



Salg via Head-fi?

Indlægaf Gerner » 21. nov 2017, 11:44

Hej,

Interessen for min AUNE DAP + Amp er ikke så stor her i lille DK, så tænker at smide den på Head-fi, for nu skal den altså ud til en anden der vil bruge den..
Jeg har bare aldrig nogensinde prøvet at sælge noget udenfor de danske grænser, så her kunne jeg godt bruge lidt gode råd.

Er usikker omkring både fragten derpå, pengeoverførsel og måske andre ting der kommer i spil?
Eller er der måske ikke den store forskel fra at sælge ting kun i DK og så i hele Verden?

HĂĄber her er en der lige kan give et par fif. :)

Hilsen
Gerner
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Salg via Head-fi?

Indlægaf kvik » 21. nov 2017, 12:09

Der er en del faldgruber ved salg til udlandet, bĂĄde ift betaling, forsendelse og forsikring - et par relevante links herunder:

viewtopic.php?f=10&t=5235&p=88843&hilit=salg+udlandet#p88843
viewtopic.php?f=15&t=6373&p=102711&hilit=paypal#p102711
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Salg via Head-fi?

Indlægaf renefrh » 21. nov 2017, 12:10

jeg har ikke solgt noget til udlandet før, men paypal kunne være et bud til at klare økonomien

mener dog, der er noget omkring, at køber kan skrive varen aldrig er modtaget og derved få pengene tilbage. Det ville jeg undersøge først

ellers kan der også laves overførsel til bank fra udlandet, men det koster nok i de fleste tilfælde et eller andet gebyr, og der kan være nogle dages forsinkelse på dette

postnord kan tilsyneladende sende til udlandet, du kan se taksterne og betale fragt online på følgende link
https://www.postnord.dk/erhverv/kob-og- ... rto-online

gls kan vist ogsĂĄ klare opgaven, og du kan se her hvad de tager for det
https://gls-group.eu/DK/da/lejlighedsvi ... isberegner
renefrh

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jan 2017, 21:35
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Salg via Head-fi?

Indlægaf Gerner » 22. nov 2017, 17:09

Måske jeg blot skulle give det en ekstra chance herhjemme, og evt. på langt flere fora end de er på nu.. For med porto osv. bliver det lige pludseligt noget dyre, og mere besværligt..
Jeg får lige læst jeres links igennem, og ser om jeg skifter mening efterfølgende.

I skal have tak indtil videre.

Fortsat god dag.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 25 gæster

cron