Normale mennesker



Normale mennesker

Indlægaf Buyer no 1 » 10. apr 2011, 02:29

Så sidder man her. Igen. Klokken er omkring tre timer før fuglefløjt, og jeg tænker, at jeg ikke kan have et normalt liv. Normale mennesker ligger i deres seng og sover, køber sidste omgang på værtshuset, eller er måske blot i gang med at rydde op efter aftenens gæster. Og hvad laver jeg? Jeg sidder og læser om hoved-fi på et internetforum. Der må findes en klinisk betegnelse for den form for sygelig trang, til at bruge natten på at læse og skrive om noget så total dagligdags og mobiltelefonagtigt som hovedtelefoner.

Tænk hvis normale mennesker kunne se mig. Så ville de se en mand der ser ud til at sidde med nogle velourpolstrede creme fraiche-bægre fastspændt til hovedet, som stille vugger fra side til side. Og tænk hvis normale mennesker kunne høre mig. Så ville de synes at høre mig mumle noget om, at jeg er i gang med at brænde min nye DAC ind, og jeg stadig ikke helt kan høre om trommeslageren er højre- eller venstrehåndet. Herefter ville normale mennesker være parate til at ringe 112.

Men nu skal det også være slut. Det er sidste gang. Jeg lover mig selv, at fra nu af er der ikke længere noget der hedder ”jeg skal lige høre bare ét nummer mere...”, eller ”jeg skal lige se om der er kommet nogle nye indlæg”. Nu står den på militær sovesalsdisciplin. Lyset slukkes klokken 22.00, og hvis nogen tages i lige at skulle noget som helst, er det 50 armbøjninger på stedet. Jeg tror det kan lykkes mig at blive et normalt menneske denne gang.

SĂĄ sidder man her. Igen. Klokken er .....

1musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Normale mennesker

Indlægaf Claus-DK » 10. apr 2011, 02:47

Hvem gider være normal ??

Det er da federe at sidde sådan her musik15 når man hører musik...

Eller sĂĄdan her nĂĄr DACen er blevet spillet til musik17

Eller gĂĄ rundt sĂĄdan her pĂĄ gaden 4musik

I stedet for at bruge tilværelsen på konflikter og andre tåbelige ting som de to her 8musik

Normalt er stærkt overvurderet..

Spøg til side, min hobby har bragt mig i forbindelse med så mange søde og dejlige mennesker over hele kloden, desværre kommer jeg nok aldrig til at se dem alle i virkeligheden, det ville ellers være noget af en rejse over 4 kontinenter og masser af lande..

Jeg har da også en hemmelig identitet som ligusterfacist, men det er nu ikke nær så sjovt som at skriver med andre tosser. 9musik

Det fedeste ved de danske head-fier er at jeg efterhånden har fået snakket med de fleste i virkeligheden og kan nærme mig den mere normale tilværelse den vej...
Men de lokale har efterhånden vænnet sig til at jeg går rundt med mine fullsize bøffer når jeg lufter køteren, så jeg tror bare jeg bliver betragtet som værende lidt sær.. musik11 musik11
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Normale mennesker

Indlægaf Aquila » 10. apr 2011, 03:12

Det er sgu ikke kun de lokale, Claus :D

Nå, spøg til side.

Jeg vil give Claus ret i, at være normal er for kedeligt - hvorfor fanden tager vi ellers tværs over landet for at stå med hovedtelefoner på og snakke om DAC-chips? Næh, det er sgu det der er det fede!

Keep on, keeping on!
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Normale mennesker

Indlægaf Burning777 » 10. apr 2011, 08:05

Det er bare om at komme tidligt op og ud af fjerene og ind til skærmen og læse på forum med hovedtelefonerne på inden familien er vågnet. ...er det mere normalt? musik14

Og når det første man gør dagligt er at skynde sig og tænde for forstærkeren så den kan nå at varme op mens man sætter kaffen over. Du har ret... Der er nok en diagnose for den slags.... 7musik
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Normale mennesker

Indlægaf Sandrenseren » 10. apr 2011, 09:54

Hvad så når man kommer gående med sådan en vuggende "af banen, jeg er Shaft, bad motherfucker"-gang hen ad gaden fordi man hører svedig 70'er funk på de "usynlige" earbuds, vel vidende at Shaft ikke var en tyndhåret, hvid gut på 40 med gummisko og ølvom.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Normale mennesker

Indlægaf Burning777 » 10. apr 2011, 09:58

Sandrenseren skrev:Hvad så når man kommer gående med sådan en vuggende "af banen, jeg er Shaft, bad motherfucker"-gang hen ad gaden fordi man hører svedig 70'er funk på de "usynlige" earbuds, vel vidende at Shaft ikke var en tyndhåret, hvid gut på 40 med gummisko og ølvom.


3musik

Hahaha - det var dagens sjoveste kommentar. (Konen spørger hvad jeg griner af...)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Normale mennesker

Indlægaf Burning777 » 10. apr 2011, 11:50

Faldt lige over denne artikel som nogle i min generation mĂĄske kan nikke genkendende til? Lidt apropos...

http://www.information.dk/264955
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Normale mennesker

Indlægaf Claus-DK » 10. apr 2011, 12:31

Shaft er da omkring de 40 ... musik13

God artikel, tankevækkende, nu ved jeg hvorfor konen spiller de der mærkelige spil som ikke går ud på noget og er uden egentlige mål..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Normale mennesker

Indlægaf librarian » 10. apr 2011, 13:43

Hvad så når man har købt nye cd'er, men ikke har fået hørt dem efter to dage, fordi man skal have dem rippet og konverteret til forskellige formater og have lagt musikken ud på diverse harddiscs og afspillere mens man overvejer hvilke forstærkere og hovedtelefoner, de enkelte albums vil lyde godt på.....
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Normale mennesker

Indlægaf Claus-DK » 10. apr 2011, 14:20

Ja man skal bryde jomfrueligheden pĂĄ en ordentlig mĂĄde..

Ellers er man jo sygelig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Normale mennesker

Indlægaf Buyer no 1 » 10. apr 2011, 20:51

librarian skrev:Hvad så når man har købt nye cd'er, men ikke har fået hørt dem efter to dage, fordi man skal have dem rippet og konverteret til forskellige formater og have lagt musikken ud på diverse harddiscs og afspillere mens man overvejer hvilke forstærkere og hovedtelefoner, de enkelte albums vil lyde godt på.....


Grundighed er en dyd :D
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Normale mennesker

Indlægaf nc8000 » 10. apr 2011, 21:38

librarian skrev:Hvad så når man har købt nye cd'er, men ikke har fået hørt dem efter to dage, fordi man skal have dem rippet og konverteret til forskellige formater og have lagt musikken ud på diverse harddiscs og afspillere mens man overvejer hvilke forstærkere og hovedtelefoner, de enkelte albums vil lyde godt på.....


Cd'er smide i cd afspilleren, forstærkeren tændes, hovedtelefonerne på hovedet og tryk på play knappen. Done deal 4musik
nc8000

 


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 18 gæster