Hvordan bruger du dine hovedtelefoner?



Hvordan bruger du dine hovedtelefoner?

Indlægaf Krellef » 13. feb 2018, 21:44

Jeg synes det kunne være interessant at høre lidt om, hvordan I andre bruger jeres hovedtelefoner. Så fortæl gerne lidt om:

- Hvor mange hovedtelefoner bruger du mere eller mindre fast i din hverdag?
- Er nogen af dem købt til en specifik genre af musik - eller har du gennem erfaring opdaget, at der kun er bestemte genrer du VIL bruge dem til?
- Hører du primært musik for enten at slappe af, koncentrere dig, eller noget helt 3.?

...Hvis der er anden info du synes der er værd at dele, så gør det endelig!

Jeg kan lægge ud...

Jeg bruger selv 1 par, der fungerer som all-rounder. Det er nødvendigt, fordi jeg springer meget i musikgenrer når jeg lytter til musik - så jeg kan gå lige fra Eminem til Raubtier, høre et halvt nummer og så sætte en 3. genre på.

Jeg mente pĂĄ et tidspunkt at "MAX BASS" i en hovedtelefon var the way to go for mig, men sĂĄ opdagede jeg noget i musik der hedder "soundstage" og "detaljer" og sĂĄ faldt det lidt til jorden igen ruller1

Jeg hører selv musik fordi jeg ganske enkelt nyder det meget. Det lukker verden ude, og så kan jeg nyde alverdens skønne kunstnere.
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hvordan bruger du dine hovedtelefoner?

Indlægaf Peter Jensen » 13. feb 2018, 22:04

Jeg har ca 4 par i nogenlunde fast rotation. Beyerdynamic T5p og DIY Open Alpha bruges mest på kontoret hvor det nok mest handler om at lukke støj ude, men da også at nyde musik. Hjemme tager jeg typisk LCD-3 og slapper af med musik om aftenen når den lille er faldet i søvn.

PĂĄ farten er det ofte mine ciem for at fĂĄ et let og mobilt setup.

Jeg lytter næsten kun til metal og hård rock, hvilket jeg syntes alle 4 klare fornuftigt. Men det giver da også en god film et løft med en god hovedtelefon istedet for pc højtalerne...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Hvordan bruger du dine hovedtelefoner?

Indlægaf Mataugust » 13. feb 2018, 22:19

Jeg bruger primært AKG Q701, som er åben/halvåben, og så hvis der er meget støj i stuen tager jeg min lukkede Shure SRH 1540.
Som sengesetup bruger jeg Ipod med Sennheiser IE80, for jeg synes det er ubehageligt at ligge med full size hovedtelefoner.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvordan bruger du dine hovedtelefoner?

Indlægaf Mortenhoe » 13. feb 2018, 22:30

Mine yndlings hovedtelefoner, til at lytte til højt rock/metal, er faktisk mine Hifiman HE-400. Men da disse er åbne, bliver de sjældent brugt.

NĂĄr jeg enten gamer eller lytter til musik, ved PC'en, sĂĄ er det Fostex TH-600. De er temmelig u-shaped og punchy i lyden. Passer bĂĄde godt til rock/metal og de fleste spil.

NĂĄr jeg ordner ting i huset, bruger jeg min AP200 parret med Audio Technica M50x. Fordi de har dejligt klamp force som bĂĄde holder udefrakommende lyd ude, og holder dem solidt pĂĄ hovedet. Desuden lyder de 'lidt' hen ad samme signatur som mine Fostex, hvilket passer mig meget fint. Ellers bruger jeg ogsĂĄ ofte mine EMXs-500 earbuds, som portable gear.

NĂĄr jeg koncentrere mig, sĂĄ lytter jeg ikke til musik.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvordan bruger du dine hovedtelefoner?

Indlægaf telum » 13. feb 2018, 22:36

Bruger dem primært ifbm. mit arbejde - er kode-karl og sidder i et storrumskontor, så til fordybelse er hovedtelefoner et must. Lytter dog også nogle aftener og det er da helt klart der jeg får mest glæde af det.

Jeg har pt. 3 faste makkere: Hoved-fi No. 1 (MSUR klon, kan ikke huske modellen) og mine Heir 4a (CIEM's) - disse bliver brugt på kontoret. Jeg har også nogle Shure 940 som skal loddes sammen, som jeg er rigtig glad for. Jeg arbejder ofte hjemme, ca. 1 gang ugentligt og der kommer HE-500 frem fra skuffen. Jeg er nok nærmest blevet afhængig af musikken for at få gang i produktiviteten, men det er win-win da det også giver mig stor glæde og jeg får tit gåsehudsoplevelser, også selvom jeg sidder og arbejder.

Jeg vælger ikke hvilken hovedtelefon jeg vil benytte ud fra genre (selvom det nok giver bedre mening). Jeg skifter lidt som jeg har lyst, da jeg godt kan lide forandringen i signatur der gør jeg kan fokusere på noget forskelligt - græsset er nogle gange grønnere på den anden side, så hvorfor ikke hoppe lidt frem og tilbage? HUSK VI SNAKKER HOVEDTELEFONER NU! musik13
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron