For ikke så længe siden blev jeg overordentligt overrasket over det faktum, at jeg ikke kunne høre nogen som helst forskel på min Myryad z40 og en Violectric V200. V200eren koster over dobbelt så meget som Myryaden og bliver ellers igen og igen nævnt som en virkelig ypperlig ss bøfforstærker...hvilket den også er. Jeg kunne bare ikke skelne imellem den og min egen...på NOGEN måde.
Dette ledte mig til at søge lidt på audiofile folks sludder og myter og fandt så denne perle af en tråd over head fi (af alle steder!): https://www.head-fi.org/threads/testing ... hs.486598/
Jeg er så glad for at have faldet over den. Jeg har lært utrolig meget og føler næsten at tråden burde være obligatorisk læsning for enhver, der ønsker at tage sine første spæde skridt ind i hi fi verdenen.
Pt har jeg det sådan, at jeg vitterligt ikke behøver at opgradere noget som helst (bortset fra måske en ny pladespiller) - jeg kan blot koncentrere mig om bøffer
Specielt EthanWiner er en fornøjelse at læse og gør det meget enkelt at forstå ellers komplicerede elektriske processer.
Jeg undskylder på forhånd hvis denne tråd (eller dette emne) er blevet diskuteret til døde over hoved fi, men jeg finder det virkelig interessant og lidt af en øjenåbner. Har også virkelig sparet mig for en god spandfuld skejser....som jeg så kan bruge på bøffer