Inddeling af kategorier



Inddeling af kategorier

Indlægaf Kolind » 1. apr 2011, 15:47

Bør der inddeles i bærbart og stationært indenfor forstærkere? Eller er det at betegne som overkill?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Buyer no 1 » 1. apr 2011, 15:57

Jeg kommer sĂĄ lige med samme forslag som tidligere :-)

• Hovedtelefoner (Anbefalinger, spørgsmål, problemer etc.)
• Hovedtelefonforstærkere (Anbefalinger, spørgsmål, problemer etc.)
• Lydkilder (PC, DAC, iPods etc.)
• Anmeldelser (Hovedtelefoner, forstærkere, lydkilder etc.)
• Gør det selv
• Sludder for en sladder
• Billeder (Indtryk fra meets, flash your headpiece, etc.)
• Køb og salg
• Admin

Og når så der er kommet en masse tråde i en sektion, kan man jo se på om der vil være en naturlig yderligere opdeling.

Naturligvis bare et forslag :P
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Sandrenseren » 1. apr 2011, 23:28

PĂĄ det "gamle" forum var der bĂĄde et omrĂĄde til at anmelde hovedtelefoner, et omrĂĄde til at anbefale hovedtelefoner og et omrĂĄde til generel snak om hovedtelefoner. Det mener jeg personligt er 2 omrĂĄder for meget.

Hvis nu en eller anden smider en anmeldelse af fx. et par Shure bøffer i området anmeldelser, så vil folk uværligt begynde at snakke om lyttebøfferne i samme tråd, der vil nok også være dem der stiller spørgsmål til dem og om folk tror at de passer til personens behov og lur mig om ikke også eventuelle konkurrenter til lyttebøfferne kommer på bane? Med andre ord, anmeldelse, anbefaling og generel snak i samme tråd. Kig på trådene på hifi4some, det slår næsten aldrig fejl at konkrete tråde før eller siden ender som mere generel snak om tingene.

Det samme gælder i et afsnit om anbefalinger. Der bliver også snakket om løst og fast og alt muligt kommer på banen for til sidst at ende i generel snak.

Endelig vil der garanteret være folk der alligevel beder om anbefalinger i den generelle sektion.

Jeg stemmer for at flette både anmeldelser, anbefalinger og generel snak om hovedtelefoner sammen i et område, med mindre ideen med et underområde til anmeldelser er at det skal være supertydeligt at det fx. er forhandleranmeldelser.

Jeg ser meget hellere en opdeling i fx:

- Snak om hovedtelefoner (ikke earbuds og in-ear).
- Snak om in-ear og earbuds.
- Snak om stationære hovedtelefonforstærkere og stationære dac/amps.
- Snak om transportable hovedtelefonforstærkere og transportable dac/amps.
- Snak om stationære afspillere/lydkilder (cdafspillere, squeezebox, sonos, pc etc.)
- Snak om transportable afspillere (ipods, flac-afspillere, mp3 players osv.)
- Snak om selvbyg og modifikationer.
- Snak om sitet (er admin en tosse? er dit indlæg blevet væk? har du en fed ide til hvad sitet mangler? osv.)
- Kaffestuen, der hvor der er plads til historier, jokes og billeder af familieforøgelsen.
- Køb/salg/bytte (for private).

Relativt få områder delt op efter udstyrets type, ikke delt op efter om der er tale om en anmeldelse, et spørgsmål, en anbefaling, et problem eller noget mere generelt.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Aquila » 2. apr 2011, 11:12

Jeg kan godt lide mĂĄden Sandrenseren foreslĂĄr. Det er dejligt overskueligt.
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Burning777 » 3. apr 2011, 14:32

Jeg stemmer også for sandrenserens forslag. Især da der er opdeling mellem stationære og portable ting...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Claus-DK » 3. apr 2011, 17:40

Ideen med et selvstændigt anmeldeforum er jo at få anmeldelserne samlet, måske ville det smart at lave oprette en tråd til kommentarer om produktet samtidigt, så er man jo åben for spørgsmål så kan man eventuelt låse anmeldetråden så spørgsmål tvinges væk ??

Det ville jo heller ikke gøre noget hvis en anmeldelse er 2 steder..

Jeg vil bare gerne have anmeldelserne samlet under 1, sĂĄ er de nemme at finde for os alle..

Jeg kan godt forstå hvad i mener, men jeg vil gerne prøve som det er nu og se hvordan det fungerer..

Jeg regner med at forhandlerene holder sig til deres eget forum med nyheder og anmeldelser sĂĄ kan folk tydeligt se at det er et forhandler emne..

Jeg kan godt følge den med stationære og transportable ting, men hvad er et par koss portapro stationær ??
HD 681 fra superlux er den transportabel, for mig er DT880 pĂĄ den portable del...

NCs etyer er ikke særligt transportable..

Jeg er naturligvis parat til at æde mine ord hvis det viser sig at der opstår behov for mere udgrening, men et forum med mange afdelinger og få tråde i hver ser ud til at være tomt, jeg vil hellere have flere tråde i færre forums, så længe at den første side med trådoversigter ikke er fyldt op vil jeg beholde inddelingen som den er..

OgsĂĄ for at fĂĄ bare en anelse stabilitet indtil vi fĂĄr vores look pĂĄ plads..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Sandrenseren » 4. apr 2011, 00:12

Jeg er enig i det med "keep it simple", jeg ser hellere få men brugbare underområder end mange områder og rivegilde over om folk bruger de rigtige af dem. Jeg synes den nuværende opdeling er helt fin, mit indlæg gik mest på at jeg synes det er tosset at dele op efter om det er et spørgsmål, en anmeldelse, en kommentar eller et forslag til køb, det er så underligt flydende og noget vi kan være uenige om. Det er meget nemmere at dele op i type af udstyr (stationært/portable, in-ear/on-ear osv.) der er ikke helt så mange fortolkningsmuligheder.

Hvis du lægger mærke til mit forslag falder dine spørgsmål om koss portapro, hd681 og dt880 til jorden, jeg delte jo netop ikke lyttebøfferne op i stationær/portable men om hvorvidt de var in-ear/earbuds eller "on ear".. Så spørgsmålet om dine superlux afhænger af om du mener du kan møve dem ind i øregangen eller ej, hehe..

Jeg synes dog det er helt fint med blot et område til lyttebøffer, et til forstærkere/dacs og et til lydkilder, så kan det altid senere splittes op hvis de transportable amps drukner i mængden af stationære amps og den slags..
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Claus-DK » 4. apr 2011, 01:26

Tanken med hvad skal jeg købe forumet var lidt at undgå støj fra det "rigtige" forum, men jeg kan godt se det virker lidt plat, nå vi nu ikke har et hav af de tråde...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Buyer no 1 » 16. apr 2011, 01:06

MĂĄske vi har brug for en fetish-sektion?
Med underkategorier til manga, cykling, toiletpapir, lygter, tegneserier, fiskeri, lommefilosofi og lignende perifere, men dog til hoved-fi knyttede emner? musik12

8musik

Edit: (Kom her i midnatstimen lige i tvivl om mine evner til at kommunikere, sĂĄ just in case: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: )
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Burning777 » 16. apr 2011, 07:50

Hehe - god idé... tag blot et kig i listen af XXXXXXXX-FI's som folk der elsker hovedtelefoner OGSÅ har hang til:

http://www.head-fi.org/forum/list/90/ge ... nd-gadgets

Men toiletpapir-FI ... DEN har jeg dog ikke hørt om. Men resten finder du på head-fi.... 1musik
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Buyer no 1 » 16. apr 2011, 11:22

Ahh... sĂĄ jeg foreslog faktisk en inddeling som pĂĄ Head-Fi, uden at vide det :grin:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Burning777 » 16. apr 2011, 11:26

Ja.. altså hvis der virkelig er så mange, der holder meget af toiletpapir og ønsker at have et sted at mødes og dele erfaringer om deres hobby kan det jo ligeså godt være her. Og hvis det oveni købet falder meget sammen med at man også holder af musik og hovedtelefoner kunne de mennesker jo sagtens mødes her på dette forum... :-D
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Buyer no 1 » 16. apr 2011, 11:44

Selvfølgelig 1musik
Der er sikkert ikke for mange fora i forvejen, hvor toiletpapirsentusiater kan mødes :lol:
Jeg synes da ogsĂĄ det er meget hyggeligt at snakke lidt om hvad vi ellers gĂĄr og laver (mĂĄske jeg skulle have brugt et andet ord ;-) ), udover hoved-fi.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Inddeling af kategorier

Indlægaf Claus-DK » 16. apr 2011, 11:53

Burning777 skrev:Ja.. altså hvis der virkelig er så mange, der holder meget af toiletpapir og ønsker at have et sted at mødes og dele erfaringer om deres hobby kan det jo ligeså godt være her. Og hvis det oveni købet falder meget sammen med at man også holder af musik og hovedtelefoner kunne de mennesker jo sagtens mødes her på dette forum... :-D


Bare det ikke er brugt toiletpapir er det i orden med mig rulle6
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 18 gæster