KZ skandale(?)



Re: KZ skandale(?)

Indlægaf Claus-DK » 14. mar 2022, 08:17

Hvis de der drivere der nærmest ikke spiller, bidrager til den totale oplevelse, må der ligger en lang række af "afsløringer" forude.
Sad jeg lige og tænkte..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: KZ skandale(?)

Indlægaf tg » 14. mar 2022, 09:59

Med totale oplevelse mener du så også hele købs oplevelsen, hvor de reklamerer med den teknologi der er brugt. Med den vinkel kan man jo sige at de jo faktisk har indflydelse selv om de næsten ikke spiller.

Jeg tror det mere handler om købs beslutning/oplevelse end lyd. Da jeg begyndte at overveje iem så jeg da godt på kz familien og tænkte hold da op der får man virkelig meget for pengene. Jeg havde nok også købt nogle hvis ikke der var kommet et usandsynligt godt tilbud på en Noble k10. Jeg vil der mig selv ind at jeg er klogere nu... men reelt tror jeg det ikke. Jeg tror de har optimeret efter hvad der sælger og der sælger 3 altså bedre end 1, selv hvis de reelt lyder ens.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: KZ skandale(?)

Indlægaf truebuie| » 15. aug 2023, 15:12

SĂĄ er KZ pĂĄ den igen. Denne gang er det om, hvor vidt de har betalt reviewers for, at sige et godt ord om deres nye Krila IEM.
Der er tale om ~$1000, sĂĄ det er ikke "bare" smĂĄ penge.

Dog påstår KZ at de ikke har noget med det her at gøre, og at det her er et problem der stammer fra 3rd party forhandlere.

Efter at have læst deres svar på twitter, så virker det lidt som om at de nok ved at den er gal. Der er en del snak om hvor vidt grafer viser "kvalitet" af en IEM, og hvordan deres IEM er "bedre" fordi den er mere sensitiv.

Tør ikke sige om det er startet med DMS seneste video på dem, men det er i hvert fald her det har fået en del øjne på.
https://youtu.be/45i6dTYZNLE

Skal man tro deres historie, så er situationen skudt en del ud af proportion, men nu har man jo også set hvad snavs de har været ude i tidligere.

Lidt læsning på Reddit om situationen, til dem som synes det er spændende.
https://www.reddit.com/r/headphones/comments/15qx4jy/kzs_reply_to_dmss_video_and_truthear_beefing_with/
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: KZ skandale(?)

Indlægaf Claus-DK » 15. aug 2023, 15:45

ALLE (næsten) anmeldere på Youtube er bestukket og er korrupte, det er så simpelt at hvis de siger noget negativt bliver døren til nye produkter lukket, så vil de overleve og have gratis ting at anmelde, er det vejen frem at holde fest for alt, for det er det bedste man har hørt..

Jeg kender til sager hvor anmeldere har kontaktet firmaer og skrevet "hvis jeg ikke fĂĄr det og det" laver jeg en lorteanmeldelse af et af jeres produkter..

Om det er et par inears eller 1000$ spiller ingen rolle, det er betalt arbejde.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: KZ skandale(?)

Indlægaf truebuie| » 15. aug 2023, 17:11

Det er selvfølgelig også rigtigt nok.
Personligt så mener jeg dog at, der stadigvæk er forskel på de to "metoder", selv om at de reelt set er det samme i sidste ende.

Det at modtage et produkt og efterfølgende skulle sende det tilbage, er det bedste fra begge verdener i min optik, dog ved jeg også at mange får mulighed for at beholde hvad end der nu blir' sendt ud, og så er der jo lige pludselig lidt gevinst til revieweren.
Når der er penge i klemme, så er det som du siger, et spørgsmål om at overleve i reviewer verden.

Er mest af alt gået over til udelukkende at kigge på data om produkter - Så er man lidt uden om det med at skulle stole på en tilfældig person. Der er så andre problemer med at gøre sådan; Man skal vide hvad der reelt skrives/vises, og hvordan den data er endt som den er og hvorfor. Ved at mange falder for SINAD som marketing, på trods af at det ikke siger så meget i sidste ende.

Situationen med KZ er nok skudt lidt ud af proportioner her, men hĂĄber nu lidt at det faktisk bringer lidt mere lys pĂĄ emnet her. Vil tro at, mange stoler blindt pĂĄ diverse reviewers. Der er ikke noget galt i det som sĂĄdan, dog er det godt, at vide hvorfor personen er endt med konklusionen om produktet.
Har selv lidt en bøf med en af Zeos' seneste collab IEMs: SeeAudio Rinko. Tunet helt af helvedet til, og så sir' vi bare at den ikke gir' en fuck omkring en flot graf... Mener ikke at alting skal lyde ens, men når $20 området både er tunet bedre og er teknisk mere snild, så begynder det at ligne noget shill arbejde.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: KZ skandale(?)

Indlægaf tg » 16. aug 2023, 17:07

Når det kommer til IEM holder jeg mig bare til truebuies reviews de virker ærlige.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: KZ skandale(?)

Indlægaf Claus-DK » 16. aug 2023, 17:47

Det grundlæggende problem med reviews, er at det er egentligt ikke alt det positive man er interesseret i, hvad glæde har man af den fedeste bas nogensinde, hvis diskanten kan skære i glas og der hvæses og spruttes på S og Z ?? Det er hvad de ikke gør godt der er spændende og måske kan gøre forskellen på om man vil elske dem eller det er "varm luft" og lidt lige meget, hele grundlaget for touren, var lige præcis det.

Rigtige ærlige reviews fra folk der ikke har noget i klemme, desværre er der ikke rigtigt nogen der gider være med mere, så det er lidt tvivlsomt om der kommer mere på tour. At bruge 6 måneder på at samle 10 for at prøve en nyhed, gør jo lidt at når man kommer i gang, er det ikke en nyhed mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: KZ skandale(?)

Indlægaf Henrik_sdk » 16. aug 2023, 18:00

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

ForegĂĄende

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster