"Made in ..."



"Made in ..."

Indlægaf Daf » 11. aug 2022, 18:06

Engang synes man det havde betydning om noget var "made in west germany", "made in japan" eller "made in denmark". Synes I det betyder noget nu til dags?
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: "Made in ..."

Indlægaf Mataugust » 11. aug 2022, 19:26

Jeg er nok lidt gammeldags, for mig betyder tyskerne kvalitet, så made in Germany er klart noget der trækker op.
Men det er ikke altafgørende, jeg har også en del der kommer fra Kinesien.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: "Made in ..."

Indlægaf Claus-DK » 11. aug 2022, 20:19

Fødevarer vil jeg helst have "Made in Denmark"
Ellers er det ikke noget jeg sĂĄdan rigtigt gĂĄr op i, der er naturligvis "Made in Japan" men det synes jeg heller ikke helt er som i de goe gamle dawe
Souvenirs skal også helst være lavet i det land man køber dem
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: "Made in ..."

Indlægaf Daf » 11. aug 2022, 21:41

Jeg er nok også lidt gammeldags tror jeg. Men markedet er blevet kæmpe stort og det kan også være svært at være konsekvent, når der er så mange spændende muligheder.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: "Made in ..."

Indlægaf telum » 12. aug 2022, 08:29

I virkeligheden er det jo nok også "Assembled in Germany", da rigtigt mange enkeltdele bliver produceret af tredje part rundt omkring i verden. For mig betyder det ikke rigtigt noget længere, men jeg er også en ung fløs på bare fyrretyve somre!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: "Made in ..."

Indlægaf Mataugust » 12. aug 2022, 16:57

En gang, for ikke så længe siden, var det sådan, at det der kom fra kinesien generelt var noget billigt bras, der ikke var bygget til at holde. Det findes også i dag, men der er også rigtig meget kvalitet fra Kina. Men jeg synes bare priserne har bevæget sig opad, så man skal ikke købe kinesisk for at spare penge.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

"Made in ..."

Indlægaf mage » 12. aug 2022, 18:44

Daf skrev:Engang synes man det havde betydning om noget var "made in west germany", "made in japan" eller "made in denmark". Synes I det betyder noget nu til dags?
Det korte svar er: Slet ikke.

Det lidt længere svar ville være at dengang (?) der var noget om udsagnet, var industrialiseringen langt mere “udtalt” i nogle lande, i forhold til andre lande. Den forskel er i dag langt langt mindre. Derfor kan man måske i mindre grad sige at det ene er bedre end det andet. Udsagnet er i dag lidt en floskel i min optik.

Der er brodne kar i ALLE lande. Hvis man kigger godt efter kan man sagtens finde dem. Hvis man kigger ENDNU bedre efter finder man også alle “guldklumperne”…..

God jagt


Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: "Made in ..."

Indlægaf kvik » 12. aug 2022, 20:52

I dag er det måske mere hvilken virksomhed, end hvilket land. Min far arbejdede i en menneskealder for Danfoss, i 70- og 80-erne arbejdede han med kvalitetscirkler (kvalitetssikring). Når jeg på mitn egen arbejdsplads i dag får varer fra Danfoss, er det tydeligt at professionalismen nu gennemsyrer den virksomhed, for selv emballagen er perfektioneret. Når vi får varer fra hovedleverandøren i Italien, og de samme småfejl må påpeges igen og igen, så er det tydeligt, at der er forskel på virksomheder/virksomhedskulturer. En kort flirt med en kinesisk leverandør bekræftede de værste fordomme, men igen nok delvist pga kulturkløften (inklusiv virksomhedskulturen). Man kan mene meget om ISO-hysteriet, men standardisering er med til at sikre et vist stabilt niveau, og det at et produkt altid holder samme niveau er et kendetegn ved kvalitet.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron