Momsregler/Amazon.De/ Jeg kan er forvirret ???



Momsregler/Amazon.De/ Jeg kan er forvirret ???

Indlægaf Claus-DK » 17. okt 2022, 19:42

Jeg har gået og puslet med at åbne en amazon Shop på amazon.de.
Jeg gide€r ikke alt bøvlet med at pakke og sende til udlandet og det koster også en bondegård, så selvom det jo koster noget ekstra. Er min tanke at jeg lejer en hylde hos amazon og lader dem stå for resten. Jeg skal bare sende en kasse til en adresse i Tyskland og vente på Euroerne vælter ind..

Men så er jeg kommet i tvivl om momsreglerne:
Hvis varerne er i Tyskland, sendes fra Tyskland til Tyskland, så går jeg jo ud fra jeg skal betale tysk moms, som jo er et hak lavere end den danske og skal til den tyske stat..
Godt så..

Jeg giver mig til at google mig lidt rundt og finder noget de kalder "ein Kleinunternehmer" en lille forretningsdrivende, det er jo lige mig..
Der står der så at hvis man ikke TJENER mere end 22.000 Euro er det momsfrit at have butik i Tykland og andet år må man ikke kommer over 55.000 € , det er jo naturligvis lidt trist men holder jeg mig så bare på 400.000 kroner i fortjeneste på det tyske marked skal jeg ikke bøvle med moms ??
Der skal jo salg på flere millioner før at nå sådan nogle tal, så det skal jeg jo nok ikke bekymre mig om...

Men jeg skal meldes til hos FinanZamt", så det skal jeg lige have fundet ud af, skal også lige have styr på de momsregler, min plan er lidt at jeg så bare holder mig under "bagatelgrænsen" Der vil jo stadig være noget skat, men det må jeg jo lige få en revisor til at se på; jeg skal have stor pakke hos det der hedder Billy fra 1. Januar (1/12), da der er kommet nye bogføringsregler, så der skal jeg have styr på de ting og jeg må blankt erkende at jeg orker ikke flere regler om at have butik, så nu prøver jeg Billy og ser om det kan gøre mit liv lettere...
Så slipper jeg også for årsregnskaber om momslort så måske er det gode penge givet ud...

Er jeg så heldig der er en her der kender noget til de her regler ????
For jeg er lidt forvirret, i Danmark er momsgænsen 50.000 Kr i SALG og så virker det lidt vildt det er 166.000 i OVERSKUD i Tyskland og er det sandt, er det godt nok lidt en forskel der er til at tage og føle på..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 18 gæster

cron