Sprit-tush pĂĄ teflon-kabel



Sprit-tush pĂĄ teflon-kabel

Indlægaf Mataugust » 24. nov 2022, 20:26

Nu har jeg omsider fået kablet min pladespiller, og jeg kan tydeligt høre det er bedre end før, selvom jeg mangler de sidste microbidder i at få fjernet brummen.

Alle kabler er hvide, så for at kunne se forskel på dem har jeg brugt noget krympeflex, men jeg må indrømme at det ser ikke særlig godt ud. Så derfor har jeg overvejet at bruge noget sprit tush til at farvelægge de 3 af kablerne. Jeg har kun nogle 'permanent marker' fra Biltema, og de kan bare tørres af med fingrene- altå ikke særlig holdbart.
Før jeg nu køber mig fattig i alle mulige billige tusher, er der så nogen der ved om der er noget, der hæfter på teflon?

Det er sĂĄdan et kabel jeg bruger
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Sprit-tush pĂĄ teflon-kabel

Indlægaf mcfrede » 29. nov 2022, 21:24

Jeg ved ikke med tusch, men hvis du kender nogen med en label-printer der vil gøre dig en tjeneste kan du få lavet labels der kan "foldes" om kablet med tekst.
https://www.brother-usa.com/ptouch/esse ... management

Alternativt ville jeg nok kigge pĂĄ andre former for kabelmarkering, her for eksempel:
https://www.av-cables.dk/kabelmarkering/
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Sprit-tush pĂĄ teflon-kabel

Indlægaf Claus-DK » 29. nov 2022, 22:47

3 farver tape og så sæt det på, som en bananpose er tapet samme..
Jeg tror ikke du finder noget hvis det er teflon som i det på non stick pander, er dit eneste håb nok sådan noget som "Posca" tush, men jeg kunne frygte det ville krakelere hvis man bøjer kablet meget..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster