Smart TV ??



Smart TV ??

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2023, 22:35

Er jeg den eneste der synes at mit "smart TV" er lidt smĂĄdumt ??

Jeg er netop trĂĄdt ind i den verden med et smartTV og nui hvor synes jeg det er dumt og irriterende..

1: Når jeg trykker på hjem får jeg nogle anbefalinger til hvad jeg skal se, alle sammen fra Disney eller Amazonprime, det ville så være meget smart, hvis ellers jeg havde et abbo på nogle af de to, eller deres app overhovedet var at finde på mit TV ??

2: I forhold til mit dumme TV er det ufatteligt langsomt, det er langt hurtigere at bruge mit dumme TV/telefon og chromecast.

3:Hvorfor kan jeg ikke bare caste til mit smartTV ?? Det er jo forbundet til mit netværk..

4: Det er bare sĂĄ langsomt..

5:Helt utroligt langsomt

Hvor ville jeg ønske jeg havde et valg, jeg vil meget hellere have et godt snotdumt TV..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Smart TV ??

Indlægaf telum » 16. jan 2023, 16:07

Du kan vel bare lade være med at bruge den indbyggede smart-del og udlicitere det til fx chromecast hvis du er glad for den? Mit "smarte" tv får heller ikke lov at bruge sine "åh så smarte" features, det overlader jeg til en lille android tv box..
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Smart TV ??

Indlægaf Claus-DK » 16. jan 2023, 18:41

Ja det ender det nok ogsĂĄ med..
Jeg bruger oftere og oftere Chrome cast og man kan jo lige s godt tage skridtet fuldt ud og bare fjerne internettet fra TVet, men det er da noget ged at det skal være dumt og bøvlet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Smart TV ??

Indlægaf telum » 16. jan 2023, 22:21

Ja jeg ville også hellere kunne købe et "dumt" tv til lidt billigere pæng som så bare er skærm og ikke så meget andet. Mit Samsung begyndte at reklamere for forskellige APPs og streaming tjenester og det gider jeg da overhovedet ikke, så der var det slut med internet, så kan det lære det!

At jeg så burde købe noget ordentligt OLED er så en anden sag...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Smart TV ??

Indlægaf Kolind » 17. jan 2023, 16:15

Jeg er såmænd udmærket tilfreds med smart-delen på mit tv. Det er et LG CX. Den popper bare op med et udvalg af ens installerede apps sorteret som man vil det og kører ok hurtigt og smertefrit.
Når det så er sagt, forventer jeg at udskifte til en ekstern boks om nogle år når understøttelsen halter eller der kommer noget mere lækkert boks i stedet. Det bliver næppe løsningen i hele fjernerens levetid.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Smart TV ??

Indlægaf Kolind » 17. jan 2023, 16:18

telum skrev:Ja jeg ville også hellere kunne købe et "dumt" tv til lidt billigere pæng som så bare er skærm og ikke så meget andet.
...

At jeg så burde købe noget ordentligt OLED er så en anden sag...


Så meget enig. Jeg ville egentligt også fortrække at man bare købte en dum skærm uden noget andet rigtigt hvis det betød at prisen kunne bringes lidt ned.
Pt. fungerer det angiveligt ret lækkert bare med googles nye chromecast som har fjernbetjening. Fjernbetjeningen kan også styre, tænde skrue op og ned etc. på de fleste tv. Genialt. Så skal man bare have en ny af dem en gang hvert 4 år eller sådan og så flyver det.

OLED er et kæmpe hit for øvrigt - Forudsat at der ikke er for lyst i rummet!
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Smart TV ??

Indlægaf Niels » 17. jan 2023, 17:49

Sålænge vi har ChromeCast, har jeg ikke behov for SmartTv,
Jeg er ligeledes glad ejer af et LG OLED tv. Skærmen er jeg meget glad for. Smartdelen er vel egentlig ok - ikke specielt langsom, men lidt kringlet at benytte.
Derfor har jeg en ChromeCast Ultra hængende bagpå. Der en Cast-enhed indbygget, men jeg har valgt at benytte en ekstern enhed.
Det fungerer fint, og jeg synes nok, at det er en fordel, at kunne benytte sin mobil eller tablet til fremfinding af det ønskede program.
Lyden henter jeg optisk fra LG til en splitter, hvor jeg kan vælge TV eller ChromeCast Audio signal videre til en Topping DAC og derfra til mine Genelec.
Det er ikke nødvendigvis let at få et SmartTV
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Smart TV ??

Indlægaf Claus-DK » 17. jan 2023, 21:13

Jeg ville såmænd gerne betale ekstra for et dumt TV, TV-producenterne får jo tydeligvis penge for at reklamere/anbefale ting man endnu ikke har et abbo. på, så et dumt TV vil sikkert være dyrere, men det betaler jeg gerne for at slippe for det "smarte"..

I det hele taget kunne jeg meget bedre lide det gamle LG jeg havde, en knap så var jeg på min cast HDMI, nu skal jeg ind i en dum hovedmenu og finde den lidt langt væk fra starten, noget bøvl og til irritation hver gang.
Det nye viser heller ikke klokken når den viser hvad kanal jeg ser, irriterende, det var så let førhen bare at trykke "OK" når man lige skulle se uret.
Mit gamle TV var nemlig smart lavet, det var godt nok et dumt TV, men et ret smart et af slagsen, med en del funktioner jeg savner..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Smart TV ??

Indlægaf Daf » 18. jan 2023, 13:51

Prøv endelig at sammenligne billedkvaliteten mellem tv app og fx computer eller tv boks.
Min computer leverer betydelig bedre kvalitet sammenlignet med tv app, sĂĄ jeg er ikke i tvivl om at anbefale ikke at bruge tv app.
Du har gjort det rigtige Claus, tv skal ikke kobles pĂĄ net.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Smart TV ??

Indlægaf Kent » 3. feb 2023, 21:00

Claus-DK skrev:Jeg ville såmænd gerne betale ekstra for et dumt TV, TV-producenterne får jo tydeligvis penge for at reklamere/anbefale ting man endnu ikke har et abbo. på, så et dumt TV vil sikkert være dyrere, men det betaler jeg gerne for at slippe for det "smarte"..

I det hele taget kunne jeg meget bedre lide det gamle LG jeg havde, en knap så var jeg på min cast HDMI, nu skal jeg ind i en dum hovedmenu og finde den lidt langt væk fra starten, noget bøvl og til irritation hver gang.
Det nye viser heller ikke klokken når den viser hvad kanal jeg ser, irriterende, det var så let førhen bare at trykke "OK" når man lige skulle se uret.
Mit gamle TV var nemlig smart lavet, det var godt nok et dumt TV, men et ret smart et af slagsen, med en del funktioner jeg savner..

Tænk hvis man kunne have 4 knapper til HDMI 1-4 istedet for deres lede Netflix, Disney, Prime og andre l'rteknapper...

Vilket LG-tv har du? Du kan prøve at holde 0-knappen inde nogle sekunder. Der kan du vælge at lave dine egne "shortcuts". Bare vælg hvilken knapp och app/ingang du vil bruge. Man skifter shortcut ved at holde den knap inde som man har valgt til f.eks. HDMI-1, Netflix osv.
Kent

Brugeravatar
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 9. feb 2012, 00:47
Geografisk sted: Växjö Sverige

Re: Smart TV ??

Indlægaf Claus-DK » 3. feb 2023, 22:21

Det var fikst Kent.
Jeg kunne ikke ændre de der pesky Disney, etc. knapper, men nu holder jeg bare 1 inde lidt og den bliver til HDMI 1. musik17 musik17

Du har da lige kastet lidt solskin over en lidt trist dag, tak for det 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron