Laaangsom pladespiller



Laaangsom pladespiller

Indlægaf Claus-DK » 28. okt 2023, 11:10

Jeg leder efter en drejeplatform til at optage videoer med, synes bare at dem med de gode anmeldelser er lidt dyre.
Så jeg tænkte en pladespiller kan man finde meget billigt i genbrug, men problemet der er at de kører alt for hurtigt.
Kan man med enkle midler sænke omdrejningerne på en ganske almindelig pladespiller så den går fra 33 til omkring de 3-5 omdrejninger i minuttet ??
Jeg tænker på om man bare kan smide en lysdæmper ind foran og justere tempoet på den ??
Smide nogle modstande ind et eller andet sted ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Laaangsom pladespiller

Indlægaf Mataugust » 30. okt 2023, 12:23

Jeg har overvejet spændingen på strømforsyningen, hvis den altså er ekstern. Det kunne afprøves med sådan en fra biltema e.l.

Billede
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Laaangsom pladespiller

Indlægaf Claus-DK » 30. okt 2023, 12:56

eg har slet ikke nogen pladespiller endnu, det gav jo ikke meget mening med sådan en hvis jeg ikke kunne regulere den. .

Jeg kom også i et øjebliks svaghed til bare at bruge de 300 kroner en drejeskive koster på Amazon, jeg har jo Føsda i dag, så tænkte jeg ville gå på et vildt shpopping spree og brugte 69,14 Øvro på Amazon, der er fri fragt over 69, så det er lidt en sport at ramme så præcist som muligt og så slipper jeg for at min portoallergi slår ud med røde knopper, kløende øjne og andre elendigheder..

Tror faktisk jeg har sådan en strømdims liggende et eller andet sted, må lige i pultekammeret og tjekke det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron