Laaangsom pladespiller

Laaangsom pladespiller

Indl√¶gaf Claus-DK » 28. okt 2023, 11:10

Jeg leder efter en drejeplatform til at optage videoer med, synes bare at dem med de gode anmeldelser er lidt dyre.
S√• jeg t√¶nkte en pladespiller kan man finde meget billigt i genbrug, men problemet der er at de k√łrer alt for hurtigt.
Kan man med enkle midler sænke omdrejningerne på en ganske almindelig pladespiller så den går fra 33 til omkring de 3-5 omdrejninger i minuttet ??
Jeg tænker på om man bare kan smide en lysdæmper ind foran og justere tempoet på den ??
Smide nogle modstande ind et eller andet sted ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Re: Laaangsom pladespiller

Indl√¶gaf Mataugust » 30. okt 2023, 12:23

Jeg har overvejet sp√¶ndingen p√• str√łmforsyningen, hvis den alts√• er ekstern. Det kunne afpr√łves med s√•dan en fra biltema e.l.

Billede
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Re: Laaangsom pladespiller

Indl√¶gaf Claus-DK » 30. okt 2023, 12:56

eg har slet ikke nogen pladespiller endnu, det gav jo ikke meget mening med sådan en hvis jeg ikke kunne regulere den. .

Jeg kom ogs√• i et √łjebliks svaghed til bare at bruge de 300 kroner en drejeskive koster p√• Amazon, jeg har jo F√łsda i dag, s√• t√¶nkte jeg ville g√• p√• et vildt shpopping spree og brugte 69,14 √ėvro p√• Amazon, der er fri fragt over 69, s√• det er lidt en sport at ramme s√• pr√¶cist som muligt og s√• slipper jeg for at min portoallergi sl√•r ud med r√łde knopper, kl√łende √łjne og andre elendigheder..

Tror faktisk jeg har s√•dan en str√łmdims liggende et eller andet sted, m√• lige i pultekammeret og tjekke det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Bla Bla bla