iMod 5.5 - value?



Re: Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Kane » 9. dec 2011, 11:53

Sleazy skrev:Er det kun mig, der ikke synes Spotify er noget særligt? :P


Jeg ved det ikke. Jeg synes det er fantastisk, det har virkelig øget musikglæden hos mig.
Kane

Brugeravatar
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 4. apr 2011, 21:43
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Sleazy » 9. dec 2011, 21:58

Jeg synes bare ikke der er noget nyt i 320 MP3'er (ikke engang altid de er at finde), og så har de desuden ikke ret meget af det musik, jeg hører mest af.

Er man ligeglad med ophavsrettigheder kan den slags jo erhverves gratis i FLAC, og vil man gerne have sit på det rene, er FLAC/MP3-320 jo ikke særligt dyrt at købe digitalt længere. :>
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

iMod 5.5 - value?

Indlægaf nc8000 » 9. dec 2011, 22:12

Den mængde af musik der er adgang til på spotify er der jo ingen der har råd eller plads til at købe. Desuden er der meget store mængder der enten bare ikke kan købes eller er praktisk umuligt at købe. Jeg er meget overrasket både over hvor meget jeg kan finde men også over hvor meget jeg ikke kan finde i betragtning af at der er 15 mill. Tracks
nc8000

 

Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Sleazy » 9. dec 2011, 23:08

Plads? Hvis vi taler digital plads, så er det da absolut intet problem. Ser man bort fra manglen på harddiske grundet omstændighederne tidligere i Asien, så koster 2TB vel 600 kr. Det er alligevel flere tusinde FLAC albums.

Men ja, min manglende begejstring ligger nok i deres utroligt sparsomme udvalg af mine yndlings genrer.
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

iMod 5.5 - value?

Indlægaf nc8000 » 9. dec 2011, 23:54

Det er det hvis de pågældende albums kan købes hvilket store dele af hvad jeg har lyttet til de seneste par måneder ikke kan. Der er sikkert ingen tvivl om at det kommer for det findes jo digitalt når Spotify og andre kan udbydde det og formentlig findes det også lossless.
nc8000

 

Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Ostebaronen » 10. dec 2011, 21:06

Sleazy skrev:Plads? (...) Ser man bort fra manglen på harddiske grundet omstændighederne tidligere i Asien, så koster 2TB vel 600 kr.


Øh dit argument falder til grunden da, hvis man skal erhverve sig en disk i dag så kommer du i hvert fald af med det dobbelte! Priserne kommer ikke ned omkring 600 kr. før tidligst Q4 næste år!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Sorensiim » 11. dec 2011, 00:01

Ostebaronen skrev:
Sleazy skrev:Plads? (...) Ser man bort fra manglen på harddiske grundet omstændighederne tidligere i Asien, så koster 2TB vel 600 kr.


Øh dit argument falder til grunden da, hvis man skal erhverve sig en disk i dag så kommer du i hvert fald af med det dobbelte! Priserne kommer ikke ned omkring 600 kr. før tidligst Q4 næste år!


Jeg har det også RIGTIG fint med at mine 3x2tb WD EARX diske har kostet mig 500 kr. pr styk rulle2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Sleazy » 11. dec 2011, 00:49

Ostebaronen skrev:
Sleazy skrev:Plads? (...) Ser man bort fra manglen på harddiske grundet omstændighederne tidligere i Asien, så koster 2TB vel 600 kr.


Øh dit argument falder til grunden da, hvis man skal erhverve sig en disk i dag så kommer du i hvert fald af med det dobbelte! Priserne kommer ikke ned omkring 600 kr. før tidligst Q4 næste år!


BJ tager 862,00 kr pr. 2TB WD Green.

Jeg skal ikke kunne sige, om du læser et eller andet fancy nyt matematik-studie, men så vidt jeg husker fra folkeskolen, så er 862 ikke det dobbelte af 600.

Mit argument falder desuden slet ikke til grunden, idet 862 kr. stadig er billigt for 2TB plads i forhold til før i tiden. Min pointe var blot, at plads ikke længere er et problem, eller noget man skal spare på, som man skulle tidligere.'

Afslutningsvis skriver jeg endda "ser man bort fra". Med andre ord - hvis alting var ved de normale omstændigheder. Det er slet ikke en problemstilling for det jeg skrev, at de er dyrere. Det er jeg udemærket klar over, men da det er midlertidigt, valgte jeg at benytte den pris, jeg gav for de sidste harddiske jeg købte - og mon ikke de ender der igen. Spotify var desuden også fremme før harddisk-manglen, og der synes jeg heller ikke, det var særligt smart.
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Ostebaronen » 12. dec 2011, 19:28

Sleazy skrev:BJ tager 862,00 kr pr. 2TB WD Green.


Der kan man bare se, jeg havde ikke set at der var blevet nedjusteret igen hos nogle forhandlere. Jeg tjekkede bare lige hos komplett som stadig tager 1300 kr for samme disk.

Det er lidt sjovt at se at det kun er sket for 3 bestemte modeller fra WD, Samsung og Seagate resten ligger stadig på 1100+. Men jeg ville nok ikke bruge nogle af de billige diske til mit NAS alligevel rulle6
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Sleazy » 13. dec 2011, 12:02

Jeg har nu ikke haft problemer med mine WD Green endnu, men de er jo også mest passive og bruges blot til lagring. :)
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Sorensiim » 13. dec 2011, 12:05

Sleazy skrev:Jeg har nu ikke haft problemer med mine WD Green endnu, men de er jo også mest passive og bruges blot til lagring. :)

Jeg havde 2 WD EARS der knaldede af med en dags mellemrum... så fik jeg da lige brugt en weekend på panisk at hive data ud. Der havde de så kørt 24/7 i 1½ års tid, så jeg fik dem bare byttet til nye (EARX).
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Sleazy » 13. dec 2011, 12:08

Byttet mod betaling eller byttet af producenten? :P
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: iMod 5.5 - value?

Indlægaf Sorensiim » 13. dec 2011, 12:14

Sleazy skrev:Byttet mod betaling eller byttet af producenten? :P

Forhandleren var så venlig at bytte dem til NYPRISEN - så jeg fik 3x2TB WD EARX for mine 2x2TB WD EARS ruller1
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Foregående

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster