Ny "billig" DAC



Re: Ny "billig" DAC

Indlægaf Sorensiim » 30. jun 2011, 11:46

Aquila skrev:Jeg tror nu du skal gĂĄ efter noget mere Schiit end endnu en Maverick ;-)

Ej, jeg forstår dig sgu godt. Jeg er bare glad for jeg har en bærbar med optisk udgang ;)


Jeg har skam ogsĂĄ optisk udgang pĂĄ min PC :)

Jeg ville bare være træt af at gemme en flot Schiit kasse under bordet fordi den ikke matcher min Maverick. Og $349 + fragt, told osv er også en del mere end jeg havde tænkt mig at bruge på DAC-opgradering.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ny "billig" DAC

Indlægaf Aquila » 30. jun 2011, 11:48

Det kan jeg godt forstĂĄ.

Jeg tror bestemt heller ikke at D1 er dĂĄrlig :-)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Ny "billig" DAC

Indlægaf nc8000 » 30. jun 2011, 22:07

Dette er hvad der skrives om usb dac delen

There was information in this thread to get 24-Bit / 96kHz supposedly bit-perfect working with the USB on the D1. It has since been discovered that even though the rate can be changed, there's some kind of hardware issue (either design or chip limitation) and only 16-Bit / 48kHz is being sent to the DAC itself. Because of this, any other format that's sent through USB is resampled to that. Depending on the format you send, it may noticeably degrade audio quality. However, it should be bit-perfect if you send 16-Bit / 48kHz but there's no real way of knowing.
nc8000

 

Re: Ny "billig" DAC

Indlægaf ebes » 1. jul 2011, 19:57

havde set frem til at kunne supplere min asgard med en dac fra shiit, men 449$ er lige dyrt nok.. må nøjes med udac'en lidt endnu..
Headphones: HD 600, SR225i, Hd 25-1 II adidas, DT 770 Pro (32ohm)
Amps: Udac2, Shiit Asgard, Yulong d100, LD I+, Ibasso d10
http://www.last.fm/user/eberk2310
ebes

Brugeravatar
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: 6. apr 2011, 22:26
Geografisk sted: Svendborg

Re: Ny "billig" DAC

Indlægaf Sorensiim » 5. jul 2011, 12:23

SĂĄ er der lige sket lidt :)

1) Der var en Maverick D1 på Hifi4all - den nappede Mage og vi er ved at aftale noget prøvelyt så vi begge kan teste A1/D1 kombinationen.
2) Jeg har lige købt denne fætter: http://www.itemaudio.co.uk/superpro_dac.html - den vil blive koblet på min PC via toslink så jeg kan klare musik op til 24/192. Fin brugtpris, nu skal den bare hentes. Jeg kan godt lide tanken om at den så kan gemmes væk så det kun er forstærkeren der skal fylde på mit bord.

Godt man snart har ferie sĂĄ der kan blive tid til at lytte! 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ny "billig" DAC

Indlægaf Niels » 7. jul 2011, 19:16

Hej.

Kommer der en beskrivelse af dine indtryk af den "billige" DAC? Jeg var lige ved at gi bud på "din", men tøvede lidt for længe Billede.

Niels
Niels

 

Re: Ny "billig" DAC

Indlægaf Sorensiim » 7. jul 2011, 22:03

Det kan du tro der gør! Planen var at få en masse tid til at gå med at lytte til Maverick D1, Superpro 707 og Silverstone EB01 og så prøve at få skrevet et par ord om hvordan de lyder hver især :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ny

Indlægaf Rappo » 8. jul 2011, 08:34

Sorensiim skrev:Det kan du tro der gør! Planen var at få en masse tid til at gå med at lytte til Maverick D1, Superpro 707 og Silverstone EB01 og så prøve at få skrevet et par ord om hvordan de lyder hver især :)
Og når du så er blevet træt af den Superpro 707, så kan du passende sælge den til mig... ;-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Ny "billig" DAC

Indlægaf Sorensiim » 14. jul 2011, 21:56

Nu har jeg lige prøvet at A/B lytte lidt på Maverick D1 og SuperPro707. Bag på D1'eren er der to analoge udgange - Tube out og Normal. Med min headamp sluttet til normal er der stort set kun lydstyrken (D1 spiller højere) til forskel på de to, men sætter jeg min Maverick A1 headamp til tube out kan der tydeligt høres forskel. Toppen bliver ligesom "rundet af", især tydeligt på numre som Duffy's "Stepping Stone" og "Sometimes" fra Hush. Begge numre har meget unik kvindelig vokal som på det forkerte grej kan skære smerteligt i ørene. Med Tube out på D1 er det klart den mest tilbagelænede, varme lyd, som cognac i et lokale med træpaneler og chesterfieldmøbler. SuperPro'en er mere "korrekt" i sin lyd - det der kommer ind er det der kommer ud. Vodka serveret på et bord af rustfrit stål under halogenspots, noget mere klinisk.

Men problemet med den ellers lækre lyd af cigarer og cognac er at det afrunder toppen lige lidt for meget til min smag. Problemet her er nok nærmere at signalet fra DAC'en ledes lige lukt ind i en rørforstærker, nemlig min Maverick Audio A1. Rør giver en blød, varm lyd men rør + rør bliver næsten for meget. Misforstå mig ikke, det lyder godt, men det tager lige 5% mere af toppen end jeg bryder mig om. Det hele handler om personlig smag og synergien mellem de forskellige komponenter. Jeg lytter til dem gennem et par HD595 der måske heller ikke lige er de mest kliniske, kolde hovedtelefoner.

Der er dog lige en absolut dealbreaker for mig med D1'eren i mit nuværende setup. Der kommer et (meget) hørbart klik/hiss hver gang jeg skifter nummer. Eller en sang stopper. Den bliver fodret via toslink fra mit Asus Xonar DS med rå 16/44.1 og 24/96 filer. SuperPro 707'eren har ingen mislyde under samme betingelser. Jeg har desværre ikke mulighed for at teste med coax, men i morgen får de begge en tur via USB :)

Jeg vil lytte lidt mere i morgen nĂĄr jeg har hele huset for mig selv, indtil videre STOR tak til Mage for at lĂĄne mig D1'eren! rulle2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ny "billig" DAC

Indlægaf Henrik_sdk » 14. jul 2011, 22:17

Håber der kunne komme en demo af det ved næste meet.. Min D1 bruger jeg mest til computeren og rør ud er røget over i en m-stage..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster