Halløjsa
Jeg starter forsigtigt op her. Til at begynde med er jeg gået i gang med at konvertere min samling af CD'er til Flac. Uden at ville stresse projektet anslår jeg at det nok kommer til at tage 2-3 måneders tid. Jeg har omkring 600 skiver, og hvis jeg konverterer 10-20 om dagen, så skulle det nok snart være klaret
Det kommer nok til at fylde et sted mellem 150 - 200 gigabyte, uden helt at kunne være sikker. Hvis bare jeg kan holde det under 256 gb, så kan det ligge på et SD kort, som forhåbentligt kommer ned i pris på et eller andet tidspunkt.
I første omgang vil jeg bruge min telefon som kilde, hvilket jo begrænser mig i første omgang
Efter noget rumsteren rundt har jeg fundet et android program der hedder Poweramp, som skulle kunne afspille Flac.
Næste projekt bliver så at kommer forbi Elmutanten, og få prøvet Sennheiser Momentum On Ear, for lige at tjekke om de kvaser mit hoved, og om jeg kan holde ud at have dem på ørerne. De får rimelige anmeldelser, og prisen er jo overmåde rimelig.
Bliver telefon og hovedtelefoner et hit, bliver næste projekt så en head amp, hvor bl.a. FiiO E12 jo ser fornuftig ud.
Så indtil nu ser mine investeringer ud til at kunne 'begrænses' til 2-3.000 kroner. Så får vi så at se hvordan det kommer til at se ud senere hen.
På sigt kunne jeg tænke mig en dedikeret afspiller, enten noget iBasso, Sony NWZ, eller lignende. Måske en forstærker og cd-afspiller stationær, plus det grej jeg bruger på farten.
Konstruktiv kritik er velkommen, berigende forslag modtages gerne, da jeg er spritny inden for head fi