Burning777 skrev:Det lyder grangiveligt som noget stel-støj i USB strømmen. Er det en bærbar er det nok computerens egen støj du hører. Nogle gange kan det måske løses ved at jorde den. Kan der mon monteret et lille kabel mellem noget metal på DAC og PC? Ellers må du sidde og røre ved kasserne hele tiden.
Walbum4262 skrev:Som elektriker selv ved jeg ikke helt hvor meget det vil sige at at du for jord på din installation.
Jeg går ud fra du bor i en lejlighed hvilket så betyder at du faktisk bruger nullen som din jord ude i din tavle før hpfi relæer.
Jeg vil tro at du for mest ud af at potentiale udligne dit arbejdsområde det vil sige at du skal have skabt en forbindelse mellem alle dine metalliske og elektriske dele så der ikke induceres elektrisk støj fra en del til en anden fordi de vil være en og samme med en ledning imellem.
Du kan for sjovt skyld bare prøve at tage noget lampe ledning og afisolere enderne og så ellers tape dem fast til dit bord,computer osv og se om der har snogen effect :)
Claus-DK skrev:Det kan også skyldes at du har en stikdåse med omkring 100 ting tilsluttet, er der bare en af de ting der sidder i samme stik der giver støj i, vil det komme ud i hovedtelefonerne..
Hvis du har muligheden så prøv at find en lang forlængerledning og sæt den til en anden sikringsgruppe og se om støjen forsvinder, så ved vi om det er PCen eller strømmen der driller..
davidsh skrev:Optisk forbindelse til din DAC vil også løse problemet
Sent from my iPhone using Tapatalk
davidsh skrev:Ja, det er korrekt. Dette virker da der ikke er elektrisk forbindelse mellem pc på den måde. Når du trækker USB ud af DACen så er der ikke noget brum, vel?
Sent from my iPhone using Tapatalk
kvik skrev:Støjer det stadig, hvis du frakobler den bærbares strømadapter, og lader den køre på batteri?
Burning777 skrev:Nu så jeg lige at det er en desktop computer med uDAC-2. uDAC'en har jeg selv haft. NuForce uDAC-2 er ret modtagelig for støj og det er en af dens svagheder. Den har ikke optisk indgang så det er ikke en mulighed, den kan kun køre via USB. Jeg læste på Head-fi.org at selv folk med bærbare Mac computere (der generelt er mere støjsvage end PC'ere) havde hørbar støj med uDAC-2. Dengang var der mange, der fik dem byttet hos NuForce. Så hvis din er inden for garanti kan du måske få den byttet?
Jeg er bange for at det ikke hjælper så meget at afkoble din computer hvis problemet er i selve DAC'en. Du skulle tage at overveje en Henry DAC eller en Aune X1. Så har du både DAC og forstærker i en ligesom med uDAC-2. Ellers skal du se på en uDAC-3 der måske har fået løst det problem.
Hemanse skrev:kvik skrev:Støjer det stadig, hvis du frakobler den bærbares strømadapter, og lader den køre på batteri?
Det er en desktop pc, så desværre ikke nogen mulighed forBurning777 skrev:Nu så jeg lige at det er en desktop computer med uDAC-2. uDAC'en har jeg selv haft. NuForce uDAC-2 er ret modtagelig for støj og det er en af dens svagheder. Den har ikke optisk indgang så det er ikke en mulighed, den kan kun køre via USB. Jeg læste på Head-fi.org at selv folk med bærbare Mac computere (der generelt er mere støjsvage end PC'ere) havde hørbar støj med uDAC-2. Dengang var der mange, der fik dem byttet hos NuForce. Så hvis din er inden for garanti kan du måske få den byttet?
Jeg er bange for at det ikke hjælper så meget at afkoble din computer hvis problemet er i selve DAC'en. Du skulle tage at overveje en Henry DAC eller en Aune X1. Så har du både DAC og forstærker i en ligesom med uDAC-2. Ellers skal du se på en uDAC-3 der måske har fået løst det problem.
Den her købt helt tilbage i 2011, så tror desværre ikke der er garanti på den mere. Jeg har dog også tænkt på at skifte den ud med en "rigtig" desktop dac/amp, jeg har dog ikke det helt store budget og når jeg kigger rundt så ligger hifi priser jo aldrig i den billige ende Fik foreslået sådan en sag her - https://www.mayflowerelectronics.com/sh ... rear-power, udfra hvad jeg kan se har den fået en masse ros, dog gætter jeg på de skal bestille direkte fra usa. Men vil da kigge på de forslag du kom med, der har altid været lidt småproblemer med uDAC-2, f.eks bliver den ret så varm når den er tilsluttet direkte til PC'en.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 32 gæster