Aune S1



Aune S1

Indlægaf nc8000 » 13. jan 2012, 20:54

SĂĄ mĂĄ vi jo se om den ogsĂĄ spiller mine problem filer nĂĄr jeg fĂĄr sendt dem til dig
nc8000

 

Re: Aune S1

Indlægaf Niels » 14. jan 2012, 01:03

Det er da super. Jeg frygtede en mindre kernenedsmeltning og en deraf følgende risiko ved Højer-diget efter dine erfaringer med miniape'n.

Glæder mig til at høre flere indtryk.
Niels

 

Re: Aune S1

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2012, 01:10

Det er længe siden jeg bare har siddet og lyttet til musik som her til aften..
Grado RS1
JVC DX1000
Takstar 2050
Beyer Dynamic dt880

Den trækker det hele
Jeg er spændt på at høre den med andre forstærkere, men det er slet ikke nødvendigt ..

Jeg ved ikke om du nogensinde fik lyd ud af miniapen ?? men den her er langt bedre bĂĄde lyden og brug, det er ikke helt godt...
Det kan læres og har man en god mappestruktur, burde navigation være til at have med at gøre, der er kun browserplay, enten en sang eller en mappe, vælger man en sang virker skip funktionen ikke for man har kun valgt et nummer,,
Det tog lige lidt tid at regne den ud...

Det er så også hvad den kan afspille en mappe eller en fil har ikke lige mit musik i orden så det er pokkers svært at finde en ud af 1000 sange når man har 4 linjer og lidt for lille skærm, men det må jeg jo få styr på...

Den tager et minut eller 3 inden der er musik ude af den fra slukket tilstand, ved kontakten, men der er jo sĂĄ heller ikke sĂĄ meget den skal huske..

Indstillingerne ?? hmmm man kan fĂĄ mere eller mindre lys i displayet rulle2
SĂĄ det er hurtigt overstĂĄet..

Det skal så siges at jeg grundet dovenhed ikke har afprøvet wifi og netværksfunktionen med gætter på den virker via samme mappe afspilningssystem..

Den kan bruges som ekstern DAC/AMP ogsĂĄ.
Har ikke balanceret udgange, der er coax digitalt ud og optisk ud.
Coax ind
rca ud

der er netværks stik
2 usb porte og et af de der "den anden ende USB" stik, SDkort, SATA har brugt en usb stick og en gammel backup HD med flac via USB, det har virket fint..
Jeg kunne forestille mig at jeg selv ville bruge den med to usb pinde på 128 eller 64 GB, måske en lille USBdreven HDrive, hvis der er strøm i dens stik..

Mange ubekendte endnu, sĂĄ der vil komme flere opdateringer..

Hovedtelefon udgangen sidder bagpĂĄ og er 3,5 mm, det er OK, men hellere foran, synes jeg..
Fjernbetjeningen har i praksis 11 knapper, de andre dem med tallene har jeg ikke lige knækket koden på endnu, jeg har prøvet et par gange at skrive noget, men så kan den finde på at blive tøsefornærmet og slukke ruller1

Nu er det jo yderst vigtigt at huske at dette er en tidlig version/prototype, så den kan godt have nogle fejl og nykker, som skal rettes og forbedres, så den helt færdige version vil have færre fejl og måske features, det er lidt derfor jeg får de ting sendt, jeg plejer bare at være for faul til at skrive om det, men nu prøver jeg at lave det lidt længere i dagbogs form..

Konklusionen må Indtil videre være at jeg er meget imponeret over hvor god lyd denne lille kasse kan spytte ud og det er jo ligesom det der tæller i sidste ende, det er stadigvæk nemmere end en CDafspiller, meget nemmere end en plov, men man skal ikke forvente at det er andet end total basic funktioner vi har med at gøre i selve afspiller delen, men det kan nok forbedres..
Men sikken en Lyd og så fra een kasse, jeg tror det til dels skyldes at der er en voldsom strømforsyning med til den, for det er ofte et svagt punkt i meget udstyr, at de bliver leveret med nogle ynkelige strømforsyninger, ikke alt, men meget grej gør..
Lydudstyr er ligesom mennesker de skal have noget godt at spise og det er jeg sikker pĂĄ denne her fĂĄr rullw3 rullw3

Det hele var pakket fint og godt.. musik17
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S1

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2012, 01:16

Postkurt skrev:Det er da super. Jeg frygtede en mindre kernenedsmeltning og en deraf følgende risiko ved Højer-diget efter dine erfaringer med miniape'n.

Glæder mig til at høre flere indtryk.


Ja APEn var tæt på at knække mig, den var grim, jeg sad og fik en tanke om der er nogle indstillinger man kunne tilgå via usb ind ??
det må prøves..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S1

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2012, 01:20

Næ det var ikke meget ved sætte den til PCen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S1

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2012, 01:31

Hey Hey den har bĂĄde shuffle og repeat musik15 musik15
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S1

Indlægaf Henrik_sdk » 14. jan 2012, 02:20

Det ville være smart med en app tilknyttet..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Aune S1

Indlægaf Sorensiim » 14. jan 2012, 11:02

Jeg tror nu altså også jeg holder mig til en mikro-pc med xbmc - så har jeg 37" display og digitalt output til mit anlæg :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Aune S1

Indlægaf nc8000 » 14. jan 2012, 13:06

Jeg glæder mig bestemt til at prøve den men kunne godt forestille mig at bare holder fast i min Acer netbook med foobar og optisk ud til Aune X1 eller går all in med en af Olives modeller når finanserne tillader
nc8000

 

Re: Aune S1

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2012, 13:23

Den gamle miniAPE var den første afspiller hvor jeg oplevede en forskel på friskrippede wav filer og wav filer konverteret fra flac og jeg synes den her spiller endnu bedre..

Gad vide om man kan rockboxe sĂĄdan nogle maskiner ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Aune S1

Indlægaf helledie » 14. jan 2012, 17:20

Det kan man da!! Du skal nok bare ha en til at skrive koden;)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Aune S1

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2012, 20:55

Det er vist nok en linux kerne den kører på, så det ville være fedt hvis en eller anden kunne proppe en lille mediaafspiller i den, det kan sikkert lade sig gøre for nogle klogere end jeg..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S1

Indlægaf Claus-DK » 15. jan 2012, 03:34

Jeg er helt forelsket..

Den kan det jeg har ledt efter fra dag 1, stå alene på et bord og levere et godt signal til mine bøffer..

Den kan som sĂĄdan det den skal med dens funktioner, nemlig erstatte en CDafspiller og det en ret god CDafspiller har jeg indtryk af.
Så i den henseende kan man faktisk ikke brokke sig, men hvor ville det være dejligt med lidt flere funktioner..

At mine Flac filer næsten alle ligge i een og samme mappe er mit problem, men det gør brugen af den lidt besværlig for at scrolle gennem 1000 sange for at finde et nummer orker jeg ikke, så den kører bare random på hele skidtet og jeg håber på det bedste.. ruller1 ruller1 musik12

Men er man på udkig efter en CDafspiller der bruger noget usb/netværk/sata/sdkort i stedet for blanke skiver, som har en god hovedtelefon udgang så behøver man ikke søge længere..

Det kan ikke svare sig at putte en X1 i kæden, for den spiller bedre end en x1 via coax også bedre end når X1 er koblet op til ALO recept, har ikke rigtigt haft andre på... :oops:

Synes ogsĂĄ den er bedre end min Audio GD NFB 11..

Den kan jo bruges som DAC/AMP så det er jo også en mulighed der ligger lige til højrebenet, men kun coax ind tror jeg..
Men det skal da prøves, den kan også sættes til netværk så måske er det muligt at betjene den den vej ??

Jeg ved nada om alt sådan noget, men hvis man kunne sætte den i routeren og så bruge PCen til at styre/sende signalet over netværket til den det ville være fikst..

Håber dælme Candy er på kontoret Søndag klokken 2 og hun ikke er begyndt på nytåret endnu..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S1

Indlægaf Burning777 » 15. jan 2012, 14:01

Det lyder jo lovende. Ved du hvilke Dac chip den bruger?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Aune S1

Indlægaf Henrik_sdk » 15. jan 2012, 14:08

der stĂĄr pĂĄ siden det er "AKM4390 DAC inside , support 32BIT "
Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Aune S1

Indlægaf Claus-DK » 20. jan 2012, 02:26

nc8000 skrev:SĂĄ mĂĄ vi jo se om den ogsĂĄ spiller mine problem filer nĂĄr jeg fĂĄr sendt dem til dig


Det kunne den jo sĂĄ, undtagen de 5.1 filer rulle2

SĂĄ den skulle kunne gnave highres, dog ikke 5.1 musik15

Endnu jeg vil lige sige til Candy de skal putte det i ruller1 ruller1

Den kan sĂĄ betjenes med en App har jeg fĂĄet berettet, men der er kun lavet en video om det og den har de sĂĄ valgt at lave i en fil pĂĄ 650 MB, sĂĄ den skal de lige finde ud af hvordan de sender..
For det gik da slet ikke over MSN.. musik10 musik10

Så burde man jo også kunne betjene den fra en PC, hvis den er koblet til et netværk..

Men mere om det når jeg ved noget, jeg er stadig vældigt glad for min S1, den spiller absolut på højde med de bedste ting jeg har hørt tidligere og forstærket, jo jo det skulle jo gøres, er den kun endnu bedre..

Har endnu ikke prøvet DAC funktionen i den da det kun en min linux pc der har coax og den er ikke lige sat til pt...
Men det burde jo give samme resultat..

update slut
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster