Tror da lige jeg vil opdatere lidt her..
Nu er jeg jo kommet i besiddelse af en HIsound Studio og låne HiFiman ligger lige ved siden af så jeg kan da ikke lade være med at kommenterer lidt..
Testbøffer DT880
jeg synes Studio har mere luft mellem instrumenterne end hifiman, den er mere "klar" i lyden, det er lidt svært at forklare, men der er lidt mere "brus" i Studioen..
Der er ogsĂĄ en smule mere styr pĂĄ bassen..
Hifiman har så den varmere signatur kørende for sig, den er mere intim, man kommer lidt tættere på musikken, detaljerne er der alle sammen, de er bare en kende sværere at få øje på, i stedet for frisk luft er man kommet indenfor i sin varme stue og det er jo også rart..
Jeg kan ikke rigtigt sige noget grimt om nogle af dem, eller det kunne jeg jo nok godt, men på udseende, betjening og størrelse er der godt nok en af dem der halter lidt..
Men den har så en større skærm..
Jeg synes godt om skrueknappen til volumen pĂĄ hifiman, det er lidt sĂĄdan retro og passer til Looket..
Begge afspillere er rigtig gode til at spille musik, men halter begge en smule i bruger interfacet, med studioen som en vinder hos mig, men min brug af en afspiller er tænd/sluk vælg random og så skipper jeg lidt og skruer op og ned, og det kan de begge to, men jeg kan betjene studioen i lommen , det kan jeg ikke med den anden, så på farten er den en klar vinder, vil man sidder og bladre i sin musik og finde lige netop DET nummer er Hifiman bedre med den noget større skærm..
HiFiman ville jeg forsøge at gribe hvis jeg taber den, studio skal jeg bare undgå at få over tæerne..
Jeg har ikke prøvet de inears der fulgte med Hifiman, men de earbuds der er med Studioen er bestemt værd at fremhæve og efter 100 timers tæsk lyder de altså rigtig godt, min kone fik et par Yuin PK2 og de får altså brutale klø af de earbuds der følger med Studioen, de kan købes i "løsvægt" og hedder paa-1, hvis man kan forliges med denne type høretelefon og få sluttet lidt tæt i øret er de altså et væsentligt bedre end jeg havde forventet, det kan godt være at det ligger i den lidt blødere signatur af paa-1 og den kraftigere bas, Yuin har også et spike i den dybe diskantdel som jeg ikke er så tosset med..
Ved købet af min Studio hvor jeg skrev med ejeren eller hvad han nu var, af firmaet begyndte han at skrive om sine nye høretelefoner og om jeg ville prøve dem ? så det endte med jeg fik lidt ekstra med.
SĂĄ jeg har et par der kan komme pĂĄ tur her pĂĄ forum..
Eneste betingelse er at dem på turen skriver om dem, det behøver på ingen måde at være lange indlæg, men et par ord eller to om hvad man synes ville være fint, når de kommer retur fra tur vil de blive udloddet (og renset), som præmie..
Men det mĂĄ jeg hellere lave en separat trĂĄd om...