Lossless Vs. Lossy



Lossless Vs. Lossy

Indlægaf nc8000 » 2. jul 2012, 06:03

Det er i princippet korrekt. Alligevel er der folk der siger at de kan høre forskel på de 2 formater
nc8000

 

Re: Lossless Vs. Lossy

Indlægaf librarian » 2. jul 2012, 09:37

kunne man forestille sig, at der er forskel pĂĄ hvor god en given afspiller er til at udpakke filerne, og at komprimeringsniveau ogsĂĄ betyder noget her?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Sv: Lossless Vs. Lossy

Indlægaf Mataugust » 2. jul 2012, 10:09

librarian skrev:kunne man forestille sig, at der er forskel pĂĄ hvor god en given afspiller er til at udpakke filerne, og at komprimeringsniveau ogsĂĄ betyder noget her?

Jeg har tænkt det samme. Efter jeg fik ipod konverterede jeg min flac til alac- men beholdt selfølgelig flacfilerne. Men faktisk lyder alac bedre, også på en windows maskine. Så jeg har også overvejet om det er derfor linux lyder bedre end window, simpelthen fordi linux er bedre til at håndtere flac.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2759
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Lossless Vs. Lossy

Indlægaf LarsHP » 2. jul 2012, 21:55

Med usb –> dac kan der muligvis være noget der, men med Squeezebox er det ikke noget tema, da det først pakkes ud i selve streameren (som standard),som for øvrigt er Linux baseret. Uanset, så er denne diskussion ikke relateret til forskellen ml wav og flac, men hvordan computeren afspiller filerne.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Lossless Vs. Lossy

Indlægaf msp » 2. jul 2012, 22:09

Jeg streamer fra min NAS, den kan konvertere til FLAC/ALAC filer til WAV "on the fly", nĂĄr jeg slĂĄr det til lyder min PS audio Perfect Wave DAC bedre. SĂĄ jeg er overbevist om at jeg ikke skal stresse min DAC med at ud-pakke filer men lade det ske i min NAS.

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Lossless Vs. Lossy

Indlægaf nc8000 » 2. jul 2012, 22:30

Din dac pakker da ikke filerne ud (det sker i den computer der sender musiksignalet til dac'en), den aner ikke om dens signal kommer fra en flac eller en wav, det eneste den modtager er et digitalt musiksignal i den standard sĂĄdan noget nu kommer i
nc8000

 

Re: Lossless Vs. Lossy

Indlægaf msp » 2. jul 2012, 22:36

Ja det har du ret i Jan, der sidder et "bridge" kort i min dac, dette kort er tilsluttet mit netværk... Og dette kort har ikke så mange kræfter til at pakke filer ud.

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Lossless Vs. Lossy

Indlægaf LarsHP » 4. jul 2012, 00:51

Så er vi vist enige. Med Squeezebox siges det, at man hellere skal lade den tage sige af udpakningen, da (specielt hi res) wav filer fylder meget mere end flac. M.a.o. klarer Squeezebox'en bedre at pakke ud og sende videre, end at tage imod store datastrømme. Dette kan selvfølgelig være anderledes med andre systemer afhængigt af hvor der er flest hhv færrest ressourcer til den slags.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron