god USB-kabel forber de lyden ?



Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Sorensiim » 8. jan 2013, 21:21

Søren skrev:Jeg har en anmeldelse af 15 USB kabler liggende fra det Norske Fidelity liggende på min mailbox i PDF form.....måske har nogen interesse i at læse den?.......aner bare ikke hvordan jeg ligger den online herinde.....men jeg kan videresende den til en mailadresse.....

Pdf filer kan vedhæftes dit indlæg :-)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Søren » 8. jan 2013, 22:12

fĂĄr denne besked......: Filtypen pdf er ikke tilladt.
Søren

Brugeravatar
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 2. jan 2013, 14:02
Geografisk sted: 2300 København S

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Buyer no 1 » 8. jan 2013, 22:53

Ikke for at være yderligere lyseslukker ... men må man gerne publicere et blads artikel på et offentlig forum? Er der mon noget copyright et eller andet man skal være opmærksom på?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Søren » 9. jan 2013, 01:50

Buyer no 1 skrev:Ikke for at være yderligere lyseslukker ... men må man gerne publicere et blads artikel på et offentlig forum? Er der mon noget copyright et eller andet man skal være opmærksom på?



Det tror jeg du har ret i, desvære.....det er Fidelity nr.58...men jeg har nu sendt den til Anda, pof samt sørensiim herinde fra på email :-)
Søren

Brugeravatar
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 2. jan 2013, 14:02
Geografisk sted: 2300 København S

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Anda » 9. jan 2013, 08:06

Enig. Deres blade ligger til gratis afhentning efter 1 ĂĄr og sĂĄ gammelt er nr. 58 ikke endnu.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Psymon » 9. jan 2013, 14:34

Hvis du har dropbox, kan du dele den der fra.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Pearsondk » 31. jan 2013, 23:07

Hvis det skulle stadig have interesse, sĂĄ har jeg et 3m Supra USB kabel liggende som jeg gerne ville donerer til formĂĄlet? En magen til denne http://www.whathifi.com/review/supra-usb-20

Kunne evt. sende den med til Sorensiim i morgen, da jeg har et sæt hørerbøffer der skal hans vej??
Headphones: Sennheiser Momentum,, AiAiAi TMA-1 DJ, Nuforce HP-800, Denon Ah-D7100
Amp/DAC: Marantz HD-DAC1
Mobil: Sansa Clip+ @ Rockbox, Nuforce NE-600X, BrainWavz S3,Sony MDR EX650AP
Pearsondk

Brugeravatar
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. nov 2012, 10:39
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Sv: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Thomas WM » 31. jan 2013, 23:12

Pearsondk skrev:Kunne evt. sende den med til Sorensiim i morgen, da jeg har et sæt hørerbøffer der skal hans vej??


Do it! SĂĄ skal jeg nok lave dobbelt blindtest pĂĄ ham :-)
Thomas WM

 

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Pearsondk » 31. jan 2013, 23:31

Done.. Den ryger med i kassen..

Eneste krav, er at når den har været på tour, at den sælges og pengene doneres til siden.
Headphones: Sennheiser Momentum,, AiAiAi TMA-1 DJ, Nuforce HP-800, Denon Ah-D7100
Amp/DAC: Marantz HD-DAC1
Mobil: Sansa Clip+ @ Rockbox, Nuforce NE-600X, BrainWavz S3,Sony MDR EX650AP
Pearsondk

Brugeravatar
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. nov 2012, 10:39
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Sorensiim » 31. jan 2013, 23:50

Pearsondk skrev:Done.. Den ryger med i kassen..

Eneste krav, er at når den har været på tour, at den sælges og pengene doneres til siden.


rulle2

Gad vide om jeg stadig har løse USB-stik liggende... Det kunne være sjovt at lave et "worst case scenario" usb kabel ud af gamle forlængerledninger :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf toppe » 1. feb 2013, 01:49

Pearsondk skrev:Done.. Den ryger med i kassen..

Eneste krav, er at når den har været på tour, at den sælges og pengene doneres til siden.


God stil, det er sgu iorden
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Buyer no 1 » 1. feb 2013, 19:01

Hvis touren fortsætter efter Skanderborg, er jeg frisk :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Claus-DK » 1. feb 2013, 23:10

Pearsondk skrev:Done.. Den ryger med i kassen..

Eneste krav, er at når den har været på tour, at den sælges og pengene doneres til siden.


Det er smuk musik i mine ører, jeg takker og bukker og klæber en lille guldstjerne i min sorte bog.. rullw3 rullw3
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Sorensiim » 5. feb 2013, 13:49

USB-kablet fra Pearson er standard USB A til USB B - Det eneste jeg ejer der bruger full size USB B er min printer og efter intens test lyder den altså ens med alle kabler jeg har prøvet.

Buyer, lever du op til din titel som forrest i køen?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Larry » 5. feb 2013, 19:21

Jeg har lavet kritisk lytning på forskellige USB kabler for nogle måneder siden og der var forskel, men om det er meningsfyldt at lave opgradering af USB kabel kommer nok an på ens udstyr og øre, samt smag i lydsignatur. Jeg kan ikke forsvare eller forklare hvorfor der er forskel, men tænker at kvalitet af stik og materialer spiller meget ind (rent kobber eller sølvplettet).
Mit setup er en ok kraftig PC med JRiver media player, Calyx DAC & PSU (13500kr.) + Harmony ELMA headamp (7800kr.) + mine to hovedtelefoner Senn HD650 og HE-6. Jeg sad og nærlyttede over flere uger, med musik jeg kendte godt. De sidste år har jeg brugt et 2m Lindy Blue (ca. 180 kr. fra AV-cables), som jeg har været fint tilfreds med, men for at prøve noget nyt købte jeg et fra ViaBlue sidste år, som jeg ikke var vild med. Det røg tilbage efter en uge, lyden blev for kølig, selvom jeg godt nok fik flere detaljer.

I efteråret fik jeg mulighed for at låne et Nordost Blue Heaven (2m. 2400kr.), samt jeg prøvede at købe et Audioquest Coffee USB (1m. 1800kr.), så ja fuldstændig gak gak i låget eller High-end om man vil. Skal jeg beskrive forskellene , som jo ikke er som dag og nat, så gav Lindy en mere charmerende blød mørk varm kobber lyd med en upræcis mudret bas, mod Nordost´s neutrale, præcise, hurtige og detaljerede lyd med større dybde. Der var noget musik jeg lige først bedre kunne lide på lindy kablet som f.eks. på Six City stomper albumet Miss Floridor, hvor forsangerens vokal var mere lækker ulden og croner agtigt, mens den med Nordost B.H. blev mere ren, præcis og nøgtern. Betoning af saxofon og trompet blev også klart flottere, fordi man hørte dem mere detaljeret med Blue H.. Når jeg så DR på nettet med Blue Heaven lagde jeg mærke til, at jeg pludselig kunne høre akustikken i TV-studierne og andre ting, som der ikke var med Lindy kablet. Da jeg så satte Audioquest Coffee på fik jeg endnu mere klar lyd og dybere bas. Først var det fedt men blev hurtigt en belastning når jeg fik knaldet hi hat ind i øret super rent eller den meget dybe bas der pumpede løs, det kunne mit udstyr iøvrigt heller ikke magte. Det var lige lovlig High-end, det kabel kræver et system med jernnævne kontrol af bassen og silkeblød håndtering af diskanten. Så endte med at beholde Nordost kablet faktisk, men skulle lige vænne mig til den mere neutrale lyd, for jeg er nok en sucker for den lidt varme og luftige lyd generelt.

Ikke at jeg skal være fortaler for USB kabler eller hidse kabel-haderne yderligere op, men kan anbefale at man køber USB kabel på nettet og prøver af en uge eller to og så sender tilbage, hvis der er nul forbedring i ens øre. Men et USB kabel kan jo ikke trylle, det kommer alt sammen an på udstyr og synergi.

Læste godt den artikel i Fidelity hvor de testede 19 USB kabler intensivt over flere måneder. Her var Nordost Blue Heaven ikke øverst på deres hitliste i prislejet, der var det Audioquest Coffee og Tellurium Q Black der tiltalte dem, så igen synergi og smag er afgørende. Omkring 1000 - 1400kr. lejet var de var de vilde med Furutech GT2 (1.2m. 140 euro) og Kimber AG (1m. 170 euro), som rigtig gode all-rounders. Og i deres "entry" level anbefalinger var Audioquest Cinnamon (fås til 400kr. for 1.5 m). For ikke at give nogen for højt blodtryk, nævner jeg ikke de helt dyre anbefalinger :mrgreen:


.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Buyer no 1 » 7. feb 2013, 17:12

Sorensiim skrev:USB-kablet fra Pearson er standard USB A til USB B - Det eneste jeg ejer der bruger full size USB B er min printer og efter intens test lyder den altså ens med alle kabler jeg har prøvet.

Buyer, lever du op til din titel som forrest i køen?


Naturligvis 1musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Buyer no 1 » 7. feb 2013, 17:15

Interessant læsning, Larry.

Det bliver spændende om jeg kan høre forskel på mit lilla standardkabel(der vist i sin tid fulgte med en harddisk) og Supra-kablet. Måske skal man op i et større spring, før der sker noget signifikant? Overvejer lidt at investere i netop et af Audioquestkablerne, men men men ... :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf LarsHP » 8. feb 2013, 15:17

Har klippet dette link, som Ketil B var venlig at poste i en anden trĂĄd:
http://www.hifisentralen.no/forumet/dat ... c-dac.html

Her diskuteres hva USB forbindelsen egentlig er helt konkret og hvad, der har betydning for signal og dermed lyd.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Sorensiim » 8. feb 2013, 15:30

LarsHP skrev:Har klippet dette link, som Ketil B var venlig at poste i en anden trĂĄd:
http://www.hifisentralen.no/forumet/dat ... c-dac.html

Her diskuteres hva USB forbindelsen egentlig er helt konkret og hvad, der har betydning for signal og dermed lyd.

Jeg elsker indlæg #3:

Er du sikker pĂĄ at signalet er digitalt?

ruller1
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: god USB-kabel forber de lyden ?

Indlægaf Larry » 8. feb 2013, 16:06

He he , sĂĄ kan det blive en meget lang diskussion, nĂĄr man er i tvivl om signalet.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

ForegåendeNæste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster