Da de der etter og nuller i praksis er et strømstød af Xantal volt er det jo ikke et og nul, men to voltværdier der hverken er 1 eller 0, er det jo et godt spørgsmål..
Jeg bliver helt rundtosset af sådan nogle tråde.
Claus-DK skrev:Da de der etter og nuller i praksis er et strømstød af Xantal volt er det jo ikke et og nul, men to voltværdier der hverken er 1 eller 0, er det jo et godt spørgsmål..
Jeg bliver helt rundtosset af sådan nogle tråde.
endrea skrev:Så vidt jeg kjenner til er det analoge spenninger som blir overført i kabelen. En såkalt digital "o" er gjerne overført med en 2 volt analog spenningsverdi og en såkalt digital "1" er overført med en 5 volt analog spenningsverdi. De såkalte digitale verdiene som blir overført i USB kabelen er altså analoge spenninger som blir overført. På samme måte som det er analoge spenninger som blir overført i en vanlig signalkabel.
Tar jeg feil?
LarsHP skrev:De 2 Volt bliver længere nede i tråden korrigeret til 0,2 Volt, som så er 0 (nul). Værdien 1 skal så være 5 Volt. Der er med andre ord så langt mellem de to værdier, at der skal meget til at de kan byttes om / fejltolkes. Årsagen til at værdien 0 ikke er 0 Volt, skal være at man derved kan skelne mellem signal og brud på signal.
Pearsondk skrev:Eneste krav, er at når den har været på tour, at den sælges og pengene doneres til siden.
Claus-DK skrev:Næ det gør du da ikke .. ... ..
Nogle bolde er for gode til ikke at blive slået til.. sorry
Psymon skrev:Den forskel du hørte Pof, kan det ikke skyldes at skrammel kablet var så dårligt at der blev tabt så mange bits at bufferen ikke kunne følge med?
Jeg er også af den overbevisning at så længe signalet kommer frem, uden fejl, så vil signalet være det samme i begge ender. Uanset om kablet koster 100kr eller 10000kr.
Jeg tror dog helt og holdent på at et godt kabel (læs kabel der overholder USB standarden) kan sikre mod tab af bits, men da det fortsat blot er 0 og 1 der sendes så betyder det ikke det store om det er et flot 1 eller 0 der kommer frem, så længe dac'en kan forstå det.
Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2
Psymon skrev:Helt enig i at skrammel ikke dur, men synes der er langt fra "godt kabel" til "super ekstrem Audio USB gold Diamond kabel"
Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 26 gæster