iBasso DX50



Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 20. sep 2013, 08:04

Kaps låner mine DX'ere i weekenden, så må vi se om det bare er mig der lider under New Toy Syndrome eller om de faktisk er noget værd 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf Kaps » 20. sep 2013, 13:46

Glæder mig! Jeg er hård men uretfærdig.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: iBasso DX50

Indlægaf Kaps » 20. sep 2013, 17:29

Sørens dx50 og dx100 er på lejrtur med mine nye grado sr325si.
Indtil videre kan jeg fastslå at Søren ikke er hjernevasket, og at jeg må og skal have en dx50, den tører bagdel i min studio v, så meget mere kontrol, flere detaljer, større kontrast og rigeligt power! Jeg skal nok prøve at skrive lidt når jeg har lyttet mere.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: iBasso DX50

Indlægaf Claus-DK » 20. sep 2013, 18:12

Måske et lidt mystik spørgsmål, kan den skifte sang med et tryk ??
Min X3 går i dvale, så når man skal betjene den skal man lige trykke to gange for at skippe sang, en gang for at vække den og så en gang for at skippe, det er jo et voldsomt arbejde at bevæge en pegefinger to gange 1mm, så hvis det kunne reduceres til det halve ville jeg jo kunne spare en masse energi..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: iBasso DX50

Indlægaf Kaps » 20. sep 2013, 19:08

Den kan skifte sang med et tryk :)
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 20. sep 2013, 19:29

Kaps skrev:Indtil videre kan jeg fastslå at Søren ikke er hjernevasket

musik15

Jeg er spændt på om DX100 kan trække lidt mere fra DX50 når der er fullsize bøffer spændt for 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf Kaps » 20. sep 2013, 19:33

Pt er jeg kun kommet til dx50, den er jeg faldet lidt på røven over, jeg havde ikke regnet med SÅ stor forskel mellem den og min studio v. Du kan evt. have mine gradoer i nogen dage når jeg afleverer ibasso brødrene?
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 20. sep 2013, 19:34

Kaps skrev:Pt er jeg kun kommet til dx50, den er jeg faldet lidt på røven over, jeg havde ikke regnet med SÅ stor forskel mellem den og min studio v. Du kan evt. have mine gradoer i nogen dage når jeg afleverer ibasso brødrene?

Tak for buddet, men jeg får kun lyttet musik på kontoret, så åbne bøffer er ikke et hit :(

(men rart at høre at jeg ikke er den eneste der er imponeret over DX50!)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 20. sep 2013, 19:38

Claus-DK skrev:Måske et lidt mystik spørgsmål, kan den skifte sang med et tryk ??
Min X3 går i dvale, så når man skal betjene den skal man lige trykke to gange for at skippe sang, en gang for at vække den og så en gang for at skippe, det er jo et voldsomt arbejde at bevæge en pegefinger to gange 1mm, så hvis det kunne reduceres til det halve ville jeg jo kunne spare en masse energi..


Svaret her kommer til at lyde endnu mere mærkeligt: Lommebetjeningen er rigtig god på DX50. Knapperne er nemme at finde med fingrene og da skærmen ikke tænder ved tryk på knapperne kan man nemt bare beholde den i lommen mens man lytter.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf Claus-DK » 20. sep 2013, 20:56

Måske er du ikke hjernevasket men du lokker ja du gør så..
Det er et godt svar, lommebetjening og betjening uden at se er alfa og omega for mig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 20. sep 2013, 21:21

Claus-DK skrev:Måske er du ikke hjernevasket men du lokker ja du gør så..
Det er et godt svar, lommebetjening og betjening uden at se er alfa og omega for mig..

Jeg har jo min DX100 liggende på skrivebordet foran mig (med laderen tilsluttet) og skærmen tændt hele tiden. Der fungerer det fint med touch-only og vægten og størrelsen gør ikke så meget. Problemet opstår lige så snart jeg vil høre musik uden at sidde ved skrivebordet. Jo, det kan man sagtens med DX100 men NØJ hvor er det nemmere med DX50! Alene det at det kun er et greb i jakkelommen for at skifte nummer eller pause musikken, det er altså rart.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf davidsh » 21. sep 2013, 12:29

Eneste indtryk jeg har set med dx50 vs. x3 antyder at den ene ikke er klart bedre end den anden.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: iBasso DX50

Indlægaf Lanzky » 21. sep 2013, 13:11

Så kom jeg til at bestille en. Håber jeg når at blive en del af fjerde batch, som skulle afsendes 27.9, så den måske kan nå at komme med til træf.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 21. sep 2013, 17:55

Lanzky skrev:Så kom jeg til at bestille en. Håber jeg når at blive en del af fjerde batch, som skulle afsendes 27.9, så den måske kan nå at komme med til træf.

musik17
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf Kaps » 22. sep 2013, 11:10

Nu har jeg a/b testet en smule mellem dx50 og dx100, forskellen er sværere at få øje på en man skulle tro, men den er der og den er i dx100 fordel, lad mig dog sige at forskellen er så ekstremt lille at hvis man ikke skifter mellem de to og den samme afspillere sang, vil jeg påstå at man ikke kan spotte forskellen.
Dx100 har en smule mere ro og er lidt mere dynamisk, den håndterer diskanten en smule bedre, og specielt kvindelige vokaler bliver en smule mindre anstrengt. Derimod er Dx50 meget hurtigere, meget nemmere at betjene, meget lettere og mindre, og kan betjenes med knapper på forsiden.
Faktisk er jeg så sikker i mit valg mellem de to, at jeg ville vælge dx50 uanset om de kostede det samme, og når prisen tages med i betragtningen, så ser jeg ingen konkurrence, og kan ikke se hvem der skulle vælge dx100, det eneste der taler til dx100 fordel, kan være for nogen være den større skærm.
Med begge stod gain på mellem, og der havde de rigeligt power til mine gradoer.
Jeg har ejet colorfly C4, hifiman 601 og studie v, jeg er ikke i tvivl om at jeg foretrækker dx50 og dx100.

Tusind tak til Søren for at få lov at låne brødrene ibasso. thumbs

(PS jeg skal stadig have en dx50)
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: iBasso DX50

Indlægaf Kaps » 22. sep 2013, 11:16

Og så blev der bestilt og betalt thumbs
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 22. sep 2013, 12:35

Sorry about your wallet... :mrgreen:

Fordelen ved DX100 er at den også trækker de tungere bøffer som HE500 og HD650. Har man ikke den slags tungt artilleri så holder jeg også på at DX50 er vejen frem.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf Kaps » 22. sep 2013, 12:47

Jeg har svært ved at tro at dx50 ikke trækker hd650 ganske fint. He500 har jeg aldrig prøvet.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: iBasso DX50

Indlægaf LarsHP » 22. sep 2013, 12:48

Det virker som iBasso har fået en "vinder" på hånden musik11
Gratulerer til Søren og jer andre med en DX50 undervejs!
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 24. sep 2013, 09:13

Det er lige gået op for mig at selvom både DX100 og DX50 ligger i tasken, så er det DX50 jeg rækker ud efter. rulle4

Jeg var oprindeligt bekymret for den begrænsede plads, men så fik jeg ryddet op så jeg kun havde det med mig jeg rent faktisk lyttede til jævnligt - nu er der stadig 5gb ledigt på mit kort og de interne 8gb bruger jeg slet ikke. For folk der krydser indlandsisen eller af andre årsager er længe væk fra en PC kan flere microSD kort være en løsning, men jeg er aldrig mere end et micro-usb kabel væk fra hele min musiksamling, så det går fint med de "kun" 64gb indtil videre. Alternativt kan man jo bare bruge USB-OTG muligheden og smide en 256gb usb key på DX50. Med det rette kabel kan den stadig være i lommen - jeg må tilstå at jeg overvejer at splitte en usb key ad og lodde et vinklet micro-USB stik på den så den kan monteres permanent... mest for at se om man kan :mrgreen:

For the record: Jeg tror DX50 bliver et produkt som vi om 5 år kigger tilbage på som det der fik Ibasso sat på landkortet, ligesom alle head-fi nørder ved at Sandisk laver Clip+, Koss har PortaPro og Creative har Aurvana Live: Det der produkt der lige rammer den perfekte balance mellem pris og performance og lyder bedre end det "burde" når man sammenligner med andre til samme pris.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron