Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?



Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf imbalance » 28. apr 2011, 22:46

Hey

Nå jeg er blevet træt af at bruge min fon, lydkvaliteten er ikk god nok..

SĂĄ hvad er der af topkvalitets Flac/Lossless afspillere derude med mindst 60gb+ lager?

Jeg er ikke vældig glad for at skulle bruge Itunes, jeg hader det mac pjat men alt er jo nærmest lavet til ipod...

Cowon er deres modeller slet ikke gode nok?

Colorfly er piv grim og for dyr.

Sony brugte jeg meget før i tiden da jeg brugte walkman, laver de noget idag?

Andre bud?
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf nc8000 » 28. apr 2011, 23:12

+60GB er der så vidt jeg ved ikke meget på markedet af, Archos og vist en Zune model er det eneste jeg kan komme i tanke om udover den største Touch og en Classic (og den kan ikke spille flac). Jeg bruger en 64GB Touch med Flac player app'en og det funker. Ellers en HiFiMan HM-602 med 16GB indbygget plus et 32GB SD kort og så kan den native håndtere hires. Eller en ældre iPod eller iRiver med RockBox hvor du kan komme helt op på 240GB
nc8000

 

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf brian » 28. apr 2011, 23:47

Little Dot kommer med en afspiller omkring sommeren. Den foreløbige pris er sat til 500$.

Brian
brian

Brugeravatar
Forhandler
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 11. apr 2011, 15:41
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf nc8000 » 28. apr 2011, 23:49

Ja den ser spændende ud og så vidt jeg har forstået skulle den understøtte XD kort så på sigt skulle vi så kunne komme over 32GB
nc8000

 

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf Claus-DK » 28. apr 2011, 23:50

Cowon D2 sparker numse, den kan udvides med SDkort sĂĄ lagret er i princippet uendeligt..

P.s jeg er skisme kommet til at slette din adresse, så hvis du lige sender mig en pm er dine skumpropper i posten i løbet af weekenden, det samme gælder i øvrigt også librarian..
Pinligt men sĂĄdan gĂĄr det nogle gange...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf nc8000 » 29. apr 2011, 00:01

Nu vi er off topic og taler forsendelse, sĂĄ noget nyt om aben ?
nc8000

 

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf Claus-DK » 29. apr 2011, 00:04

Ja den er i coma og producenten er i færd med at hjælpe mig ud af krisen..
Jeg skulle have opdateret firmwaren men sĂĄ gik der ged i den..

SĂĄ hvis jeg lige fĂĄr din adresse ogsĂĄ sĂĄ sender jeg dine JAYS i weekenden, sĂĄ er det da ude af verden..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf mage » 29. apr 2011, 00:05

Claus-DK skrev:Cowon D2 sparker numse, den kan udvides med SDkort sĂĄ lagret er i princippet uendeligt.....


Må give Claus ret. By default. Er selv den "lykkelige" ejer af en Cowon D2+ 16GB. 16GB on board og som nævnt med et SD-slot til udvidelse (kompatibel til 32 GB kort). Masser at indstillings muligheder, EQ, video osv osv. Brugerfladen - touch - skal man nok liiiige vænne sig til. Ikke det nemmeste hvis man har de fede fingre på dén dag.... :shock:

Der findes også nyere modeller med brugerflader lidt a lá iPod Touch. Har dog ikke hørt dem nok til at kunne udtale mig om dem.
Desværre kommer de nok ikke i nærheden af de lager størrelser som du efterspørger.

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf nc8000 » 29. apr 2011, 00:06

Vent du bare med dem, jeg stĂĄr ikke ligefrem og mangler dem
nc8000

 

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf Claus-DK » 29. apr 2011, 00:11

mage skrev:
Claus-DK skrev:Cowon D2 sparker numse, den kan udvides med SDkort sĂĄ lagret er i princippet uendeligt.....


Må give Claus ret. By default. Er selv den "lykkelige" ejer af en Cowon D2+ 16GB. 16GB on board og som nævnt med et SD-slot til udvidelse (kompatibel til 32 GB kort). Masser at indstillings muligheder, EQ, video osv osv. Brugerfladen - touch - skal man nok liiiige vænne sig til. Ikke det nemmeste hvis man har de fede fingre på dén dag.... :shock:

Der findes også nyere modeller med brugerflader lidt a lá iPod Touch. Har dog ikke hørt dem nok til at kunne udtale mig om dem.
Desværre kommer de nok ikke i nærheden af de lager størrelser som du efterspørger.

Mage


Hvis man bruger "hold"knappen lidt kreativt kan man helt undgå touchskærmen, hvilket er yderst dejligt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf mage » 29. apr 2011, 00:12

Claus-DK skrev:
mage skrev:
Claus-DK skrev:Cowon D2 sparker numse, den kan udvides med SDkort sĂĄ lagret er i princippet uendeligt.....


Må give Claus ret. By default. Er selv den "lykkelige" ejer af en Cowon D2+ 16GB. 16GB on board og som nævnt med et SD-slot til udvidelse (kompatibel til 32 GB kort). Masser at indstillings muligheder, EQ, video osv osv. Brugerfladen - touch - skal man nok liiiige vænne sig til. Ikke det nemmeste hvis man har de fede fingre på dén dag.... :shock:

Der findes også nyere modeller med brugerflader lidt a lá iPod Touch. Har dog ikke hørt dem nok til at kunne udtale mig om dem.
Desværre kommer de nok ikke i nærheden af de lager størrelser som du efterspørger.

Mage


Hvis man bruger "hold"knappen lidt kreativt kan man helt undgå touchskærmen, hvilket er yderst dejligt..


Men ikke til at stille EQ'en eller andre indstillinger.... rulle6 rulle6

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf imbalance » 29. apr 2011, 00:28

Hmm hvor meget jeg kommer til at bruge Apples egne lossless formater ved jeg ikke, men jeg kan egentlig godt leve med at Flac, Wav og AAC/Whatever er understøttet, om jeg vil bide i det sure æble må tiden vise..

X7'eren ligner det bedste bud fra Cowon...

En littledot vil løbe op i 4K i dk, så den er ikke interessant lige pt...

Jeg rejser til asien på næste lørdag, og smutter nok forbi en apple butik..

Jeg vil ha en stor lagkage player fra start, og da Ipod C ikke ville lege flac med mig så er den ude og Cowon ja den må jeg lige overveje, D2 og ældre med micro sd gider jeg ikk, så kan jeg ligeså godt fortsætte med min Desire og det nye 32 C4 jeg har liggende derhjemme..

Claus: jeg er skuffet over du har glemt det, slemt skuffet.. men smider en pb om lidt..
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf Claus-DK » 29. apr 2011, 00:36

Jeg bøjer mig i støvet og undskylder mange gange...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvorfor skal det være en Ipod/Touch?

Indlægaf Burning777 » 29. apr 2011, 01:30

imbalance skrev:Colorfly er piv grim og for dyr.
Sony brugte jeg meget før i tiden da jeg brugte walkman, laver de noget idag?

Andre bud?


Et bud kunne være en af afspillerne fra Hisoundaudio: http://www.hisoundaudio.com/

Jeg er i hvert fald svært tilfreds med min Studio-I afspiller som også kan udvides med Micro SD kort. Ulempen er at afspillerne er svært tilgængelige - så jeg ved ikke hvor de kan købes?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster