af kvik » 8. jun 2012, 10:13
Og samme pĂĄ (lidt bedre) dansk, fordi det piner mig at se google maltraktere bĂĄde det danske og det norske sprog..
Så har Audio gd 17.2 fået en del timer med musik. Hentede den på postkontoret tirsdag aften. Blev pakket ut og koblet til anlægget med det samme. Produktet ser meget godt ud, tyk frontplade og solid konstruktion. Fin bagside med alt man har brug for af ind- og udgange. Det virker som et seriøst produkt. I æsken ligger en USB-kabel og en optisk kabel. Strømkabel fulgte ikke med. Der er heller ingen manual, denne ligger på Audio gd's hjemmeside.
Hos mig spilles hovedsagligt musik fra LP eller PC (Windows7). Bruger Media Center 17 som afspiller for flac-filenerne.
Ved tilkobling av USB-kabel fra 17.2 til pc fandt maskinen dacen, men der kom ingen lyd. Det viste seg, at der manglede en driver som mĂĄtte downloades fra Audio gd's hjemmeside. Efter download og installering af denne, virkede alt som det skulle.
Dacen er blevet testet imod HRT music streamer 2 og HRT pro.
Det første som slog meg var at lyden er utrolig åben. Der var meget information, specielt i øvre mellomtone/diskant, jeg aldri tidligere har hørt på optagelserne. Rigtigt fascinerende. Bassen er stram og tør. Lydbilledet er luftigt, stabilt, bredt og dypt, enkelt at udskille de enkelte instrumenter. Kommer på en måde længere ind i musikken, end det er tilfældet med HRT's dacer. Hos meg vil jeg sige, at den lyder temmelig neutral, muligvis lidt mod den kølige side. Produktet har fået signal i to dage, så det er muligt, at lyden kan bli endnu bedre etter flere timer, har forøvrigt ikke mærket lydmæssige forandringer endnu.
Hos meg spiller den bedst/mest åbent ved 8 gange oversampling og filter 2. Her må man bare prøve sig fram.
Vender tilbage med flere indtryk, når lyden sat sig lidt,og efter test i et endnu bedre anlæg i løbet af weekenden.
Foreløbigt vil jeg sige, at her får man virkeligt meget lyd for pengene.
Fortsættelse følger....