Ny/brugt DAC til 3000+

Ny/brugt DAC til 3000+

Indlægaf Anda » 17. maj 2012, 13:08

Jeg er ret tæt på at have solgt min Exposure forstærker og regner med at bruge pengene på at opgradere min DacMagic. Mit umiddelbare bud er Stello DA100 Sig., men det er begrænset hvor mange der kommer til salg og så skal man vist være heldig for at få den til samme pris som jacobjron (3000,-).

Har I nogle forslag til hvilke DACs jeg skal holde øje med til omkring 3000,- (plus lidt ekstra hvis det er rigtig lækkert). Jeg foretrækker at finde noget brugt pga. value-for-money, men forslag til nye DACs er også velkomne.

Jeg har købt en Hiface Two, så det er ligegyldigt om den har USB indgang. Skal minimum bruge en coax indgang, samt en coax/toslink til et CD-drev. XLR udgang vil være et stort plus.

PĂĄ forhĂĄnd tak!
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar

Geografisk sted: København V

Re: Ny/brugt DAC til 3000+

Indlægaf Larry » 22. maj 2012, 16:21

Har du overvejet at blive i Hiface familien med EVO DAC´en ? Har ikke lige fundet review på den, men den koster 3200kr. : http://www.vassagohifi.dk/cms/vassago-h ... -1552.html.

Eller Schiit´s Bifrost DAC

Ellers ville jeg lige se de næste 5-6 uger an, der kommer som regel nogle godt sommertilbud rundt omkring.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar

Geografisk sted: København N

Ny/brugt DAC til 3000+

Indlægaf AffeX » 22. maj 2012, 17:18

Du kan købe min Stello Da-100, hvis jeg sætter den til salg :)
Senest rettet af AffeX 22. maj 2012, 18:21, rettet i alt 1 gang.
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Indlægaf Anda » 22. maj 2012, 23:30

Larry skrev:Har du overvejet at blive i Hiface familien med EVO DAC´en ? Har ikke lige fundet review på den, men den koster 3200kr. : http://www.vassagohifi.dk/cms/vassago-h ... -1552.html.

Eller Schiit´s Bifrost DAC

Ellers ville jeg lige se de næste 5-6 uger an, der kommer som regel nogle godt sommertilbud rundt omkring.

Aner ikke hvordan den spiller, men Evo'en siger mig ikke lige så meget. Bifrost'en er bestemt en mulighed, men jeg ser lige hvad der kommer af brugte ting. Dit sidste forslag er jeg nødsaget til at følge, da salg af forstærker trækker ud og så er der røget lidt for meget øl og take-away indenbords :oops: :grin:
Grejliste
Anda

Brugeravatar

Indlægaf Anda » 23. maj 2012, 12:42

Audio-gd NFB-17.2 ser også lidt spændende ud. Ca. 3450,- inkl. fragt. :grin:

Billede

Billede
Grejliste
Anda

Brugeravatar

Indlægaf Larry » 23. maj 2012, 17:30

Ser cool ud, bare prøv og køb den musik16
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar

Geografisk sted: København N

Indlægaf Claus-DK » 23. maj 2012, 20:34

GD laver nogle yderst lækre sager og lige netop den DAC er blevet rost til skyerne..
Husk at der kommer moms oveni..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf Bagger » 23. maj 2012, 21:15

Claus-DK skrev:GD laver nogle yderst lækre sager og lige netop den DAC er blevet rost til skyerne..
Husk at der kommer moms oveni..

Ja, den GD'er syntes jeg også ser meget spændende ud. Men den sælges kun fra Kina?
Bagger

Brugeravatar

Geografisk sted: København

Indlægaf Anda » 23. maj 2012, 22:24

Grejliste
Anda

Brugeravatar

Indlægaf Søren » 24. maj 2012, 00:18

Den her kunne også være interessant i dit prisleje:

http://www.peachtreeaudio.com/dac-it-di ... erter.html
Søren

Indlægaf Sorensiim » 5. jun 2012, 07:13

The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf Anda » 5. jun 2012, 09:26

Hvis den bliver snuppet, nærmer den sig en pris, hvor jeg finder Metrum Acoustics Octave mere interessant.
Grejliste
Anda

Brugeravatar

Sv: Ny/brugt DAC til 3000+

Indlægaf Sorensiim » 5. jun 2012, 09:29

Anda skrev:

Hvis den bliver snuppet, nærmer den sig en pris, hvor jeg finder Metrum Acoustics Octave mere interessant.

Ja den er lige på grænsen... Læste du Project86s review? Tjek evt hans grejliste og sammenligningsgrundlag ;-)
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar

Indlægaf Anda » 5. jun 2012, 09:48

Jeg kender ham ganske udemærket ;-)
Grejliste
Anda

Brugeravatar

Indlægaf Sorensiim » 5. jun 2012, 10:17

Anda skrev:Jeg kender ham ganske udemærket ;-)

Han er øverst på min meget korte liste over troværdige Head-Fi'ers... :grin:

Glæder mig til at høre hvad du finder ud af, der er mange spændende bud i den prisklasse!
Sorensiim

Brugeravatar

Indlægaf Anda » 5. jun 2012, 13:48

NFB-17.2 bestilt :grin:
Grejliste
Anda

Brugeravatar

Indlægaf toppe » 8. jun 2012, 01:20

Anda skrev:NFB-17.2 bestilt :grin:

Damn, den ser fed ud. Jeg ville ønske jeg havde modet til at kaste mig ud i det samme køb :roll:
Jeg glæder mig til at høre dine indtryk af den :P
toppe

Brugeravatar
Redaktør

Geografisk sted: Nørrebro

Indlægaf Anda » 8. jun 2012, 01:23

Sidder lige og læser om den, mens jeg venter :-) Fra Hifisentralen (Google translate):

Så Audio gd 1/1 modtog 17,2 timers musik. Hentet på rekord på tir aften. Blev ekstraheret og forbundet til anlægget umiddelbart efter udpakning. Produktet ser meget godt, tyk frontplade og skruet ordentligt sammen. Nice-bagende med alt hvad du behøver i og ud tilslutninger. Er dette alvorligt. I boksen kommer med en USB-og et optisk kabel. Power-kabel medfølger ikke. Heller ikke er manuel, det er hjemsted for Audio GD.
Med mig er det mest i LP og streaming af musik fra PC (Windows7). Media Center bruger 17 som spiller i FLAC-filer.
NĂĄr du tilslutter USB-kablet fra 17,2 til pc'er fundet dacen maskine, men fik ingen lyd. Det viste sig, at det manglede en driver, der skulle downloades fra Audio GD hjemmeside. Efter at have downloadet og installeret alt fungerede som det skulle.

Dacen er blevet testet mod HRT Music Streamer 2 og HRT pro.

Det første der slog mig var, at lyden er meget åben. Masser af informationer, især i den øvre mellemtone / diskant, jeg aldrig før hørt om de optagelser. Virkelig fascinerende. Bassen er stram og tør. Lyden er luftig, stabil, bredt og dybt, let at adskille de enkelte instrumenter. Leveres på en måde, længere ind i musikken end med HRT har DAC'er. Med mig, vil jeg sige, det lyder temmelig neutral, måske lidt på den kølige side. Produktet har modtaget signal i to dage som muligt, kan lyden blive endnu bedre efter flere timer, har heller ikke bemærket soniske ændringer endnu.
Med mig spille det bedste / åpnest til 8 gange oversampling filter og 2 Vi er bare nødt til at prøve.

JBL 240ti, 2 x Doxa140, Cary slp308, Linn LP12, ASR mini grundlag, Leonardi da Vinci, Chord / Silk kabler

Kommer tilbage med flere visninger, efter at lyden er sat lidt op, og efter testen i en endnu mere ophedet facilitet i løbet af weekenden.
Indtil videre vil jeg sige, at dette er virkelig en masse lyd for pengene.

Fortsættes ....

ove
Grejliste
Anda

Brugeravatar

Indlægaf kvik » 8. jun 2012, 10:13

Og samme pĂĄ (lidt bedre) dansk, fordi det piner mig at se google maltraktere bĂĄde det danske og det norske sprog..

Så har Audio gd 17.2 fået en del timer med musik. Hentede den på postkontoret tirsdag aften. Blev pakket ut og koblet til anlægget med det samme. Produktet ser meget godt ud, tyk frontplade og solid konstruktion. Fin bagside med alt man har brug for af ind- og udgange. Det virker som et seriøst produkt. I æsken ligger en USB-kabel og en optisk kabel. Strømkabel fulgte ikke med. Der er heller ingen manual, denne ligger på Audio gd's hjemmeside.

Hos mig spilles hovedsagligt musik fra LP eller PC (Windows7). Bruger Media Center 17 som afspiller for flac-filenerne.

Ved tilkobling av USB-kabel fra 17.2 til pc fandt maskinen dacen, men der kom ingen lyd. Det viste seg, at der manglede en driver som mĂĄtte downloades fra Audio gd's hjemmeside. Efter download og installering af denne, virkede alt som det skulle.

Dacen er blevet testet imod HRT music streamer 2 og HRT pro.

Det første som slog meg var at lyden er utrolig åben. Der var meget information, specielt i øvre mellomtone/diskant, jeg aldri tidligere har hørt på optagelserne. Rigtigt fascinerende. Bassen er stram og tør. Lydbilledet er luftigt, stabilt, bredt og dypt, enkelt at udskille de enkelte instrumenter. Kommer på en måde længere ind i musikken, end det er tilfældet med HRT's dacer. Hos meg vil jeg sige, at den lyder temmelig neutral, muligvis lidt mod den kølige side. Produktet har fået signal i to dage, så det er muligt, at lyden kan bli endnu bedre etter flere timer, har forøvrigt ikke mærket lydmæssige forandringer endnu.

Hos meg spiller den bedst/mest åbent ved 8 gange oversampling og filter 2. Her må man bare prøve sig fram.

Vender tilbage med flere indtryk, når lyden sat sig lidt,og efter test i et endnu bedre anlæg i løbet af weekenden.

Foreløbigt vil jeg sige, at her får man virkeligt meget lyd for pengene.

Fortsættelse følger....
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indlægaf Anda » 8. jun 2012, 12:03

Tak. Når jeg tænker over det, skulle jeg bare have smidt det ind på norsk :oops:
Er spændt på om der når at komme flere indtryk, mens jeg sidder og venter på min :-)
Grejliste
Anda

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Lydkilder