Rockbox ipod classic 160gb

Rockbox ipod classic 160gb

Indlægaf vaskebjørnen » 15. jul 2012, 22:00

Jeg vil her lige dele link til den rockbox version og bootloader jeg kører med på min Ipod (generation 7 må det være fra dec 2011).

http://www.freemyipod.org/wiki/EmCORE_Installation/iPodClassic/UMSboot

Installation af emcore & rockbox gik let med den guiden og der var ingen problemer.
På Ipod er det bare usb kabel til PC og kopiere filerne over ligesom på tidligere generationer, så det virker som det skal..

Jeg har prøvet og bruge equalizer i rockbox det var ikke rigtig noget hit, hvis der blev rettet på diskant mistede den noget bas og omvendt så det var skruen uden ende i justering, så det blev fuldstændig droppet og lever lykkeligt med den farvning jeg får fra uHA-120 & pro900 som er den foretrukne kombo.

Det er en beta jeg kører med det gør så der er nogle små bøvser hist og her men ikke noget jeg finder alvorligt, den kan døje lidt med batteri tiden er nedsat i forhold til stock, men den er stadig fornuftig har ikke noget præcist timetal da den nare kommer i laderen når den mangler strøm, den holder da flere dage med en ca 5 timers brug hverdag. Den slukker ikke skærmen helt men dæmper kun lysstyrken kan se sagt på displayet hvad der spilles når jeg sætter den på hold, men det er da osse det.

Billede

Det eneste jeg har oplevet ved at køre rockbox på ipod'en er den en sjælden gang får et flip og låser, det gør jo så den spiller en irriterende tone, men dette klares med en reset og reboot så er den oppe og køre igen, min har kørt rockbox i 4 - 6 måneder og med 10 udfald max i den periode så det er ikke hverdags kost, men til at leve med.
Med Rockbox på kører stock firmware ikke længere.

Billede

Med rockbox virker Fostex HP-P1 ikke længere som dac!! har ikke prøvet andet ipod grej da jeg bruger lod til amp.
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker

Geografisk sted: Næstved

Re: Rockbox ipod classic 160gb

Indlægaf Mataugust » 15. jul 2012, 22:07

Kan man have rockbox sammen med stock og så vælge hvad man vil bruge?
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Re: Rockbox ipod classic 160gb

Indlægaf vaskebjørnen » 15. jul 2012, 22:11

Nej når emCORE/Rockbox er på kører stock software ikke..
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker

Geografisk sted: Næstved

Tilbage til Lydkilder