En nybegynders vej ind i filernes verden.



Re: En nybegynders vej ind i filernes verden.

Indlægaf LarsHP » 11. sep 2012, 22:05

Endnu et bud pĂĄ en fil-rute:
1A: Køber CD -> Ripper til FLAC i Exact Audio Copy (gratis program som både tagger automatisk OG tjekker at rippingen er præcis!)
1B: Eller køber hi-res filer (i FLAC) hos f.eks. HDtracks
2: Yderligere Tag-redigering i Foobar2000 (gratis program) og/eller album art udskiftning i dBpowerAmp (gratis-udgaven klarer dette)
3: Afspiller med Squeezebox eller HiFiMan DAP.

Dit "problem" med iTunes-filerne kommer primært af, at det er komprimerede filer - dvs. med tab af information. Havde nu iTunes solgt Apple Lossless-filer, kunne du have konverteret disse til FLAC eller hvad som helst derefter uden tab. FLAC er vel det mest universelle fil-format, da det er tabsfrit og kan afspilles på både Mac og Windows platformene.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: En nybegynders vej ind i filernes verden.

Indlægaf DavidB » 13. sep 2012, 13:14

Ok tak for alle svarene. Kan Alac snilt laves om til FLAC? som jeg har forstået det er de begge komprimerede (dog uden tab af information - men alligevel) og laver vi en komprimeret fil om til en ny komprimeret fil bliver slutresultatet så en dårligere flac end hvis den var købt som flac fra start af?
Har læst en anden tråd her på foraet, hvor jeg for indtrykket af at det egentligt ikke er meget (om nogen) forskel man kan høre på lossless og 320/256
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

En nybegynders vej ind i filernes verden.

Indlægaf nc8000 » 13. sep 2012, 14:52

Alac til flac er nemt med f.eks. dbpoweramp og da de begge er lossless er der intet lydkvalitetstab ved en konvertering
nc8000

 

Re: En nybegynders vej ind i filernes verden.

Indlægaf DavidB » 14. sep 2012, 20:09

nc8000 skrev:...og sĂĄ har jeg abonnement pĂĄ B&W Society of Sound....


Ser rigtig interessant ud. Er det god kvalitet de fĂĄr hĂĄndplukket. Gider man lytte til pladerne?
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Sv: En nybegynders vej ind i filernes verden.

Indlægaf Mataugust » 14. sep 2012, 21:33

Der er meget guld imellem på b&w, men også noget der er knap så spændende. Men det er jo en smagssag hvad der er hvad.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

En nybegynders vej ind i filernes verden.

Indlægaf nc8000 » 15. sep 2012, 22:29

Yep. Og det ser ikke ud til at de længere stiller hele bagkataloget til rådighed for nye abonnenter
nc8000

 

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron