Bærbar lyd så englene synger



Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf nc8000 » 30. dec 2012, 22:59

Noget i den retning. Dog er det så vidt jeg ved kun den indbyggede afspiller der er i stand til at udnytte den fulde opløsning i dac'en. Alle andre er begrænset af Androids kerne
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf DavidB » 30. dec 2012, 23:07

nc8000 skrev:Noget i den retning. Dog er det så vidt jeg ved kun den indbyggede afspiller der er i stand til at udnytte den fulde opløsning i dac'en. Alle andre er begrænset af Androids kerne


ahh... ok det vil så også sige, at hvis Spotify kunne streame i fuld mega opløsning, så ville dac'en ikke kunne bruges fuldt, men begrænses til androids kerne. Og det var så det Søren nævnte tidligere, at måske fik 3. parts afspillere "lov" til at bruge dac'en fuldt ud på et tidspunkt.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf DavidB » 28. mar 2013, 12:19

Hi,
Thank you for your order.
We will provide the tracking number tomorrow.

Sincerely
iBasso Audio


Så er beslutningen taget. Jeg har bestilt mig en dx100. Efter at have gået de sidste måneder og overvejet frem og tilbage er jeg kommet frem til, at dx100 må være den dims, der kommer tættest på mine behov og, derved skubber mig tættest på en følelse af lykke 8-)

Den kan hĂĄndtere Spotify (dog ikke som mobil streaming, men det er ok er jeg kommet frem til) samt mine alac filer fra mine tidligere/kommende cd'er. Den har muligheden for at spille hires, hvis det skulle blive en hobby jeg kaster mig over.

Den er one box og transportable og bærbar så jeg kan høre i sofaen, i soveværelset, på kontoret, i klinikken, i toget, i bilen, i bussen, i flyet, på spies resort på rhodos, mens jeg klare opvasken ja vel sagtens alle vejne.

Har lyttet til den kort og var glad for lyden, dog ikke nok lyttetid til at bestemme om den får englene til at synge. Men ud fra div. anmeldelser på nettet og vores egene dx100 freaks tager jeg det som en selvfølge ;-)

Og over de sidste mĂĄneder har jeg fundet ud af at iphone kvaliteten bare ikke tilfredsstiller mig nok.

Da min søde sambo så igår gjorde bestillingen mulig, skulle jeg bruge aftenen og natten på at trække vejret og gøre beslutningen endelig (jeg har altid været vævende når beslutninger skal tages... er det nu det rigtige). Men nu er den bestil. Vente, vente, vente, vente, vente, vente, vente.....
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf Rappo » 28. mar 2013, 13:23

DavidB skrev:
Hi,
Thank you for your order.
We will provide the tracking number tomorrow.

Sincerely
iBasso Audio


SĂĄ er beslutningen taget. Jeg har bestilt mig en dx100.
Tillykke og velkommen i klubben! 8-)

iBasso var ret hurtige til at levere for mit vedkommende, sĂĄ forhĂĄbentlig bliver ventetiden kort. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf LarsHP » 30. mar 2013, 19:57

Tillykke David.

Selv håber jeg på englesang, når jeg en dag får HiFiMan HM-901 i hus. Den er indtil videre kun solgt til kinesere og enkelte andre på pre order liste. Når den kommer i fri handel, så regner jeg med, at jeg er hurtig på aftrækkeren. 901 er dog ikke med WiFi foreløbig, så til folk med det behov er DX100 fortsat bedste løsning på markedet.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf DavidB » 30. mar 2013, 21:15

Tak Lars,
HifiMan HM-901 er ny for mig. Den ser godt nok også interessant ud. Jeg kan godt lide, at den synes en kende mere "dedikeret" afspiller end dx100. Kan også godt lide dens taktile knapper og så er det da virkelig interessant med det udskiftelige forstærkerkort.
Umiddelbart ser det dog ikke ud til at den vil kunne komme til at håndtere Spotify eller ligende heller ikke på et senere tidspunkt. Her skal der vel nok bruges en browser, og det ser ikke umiddelbart ud til at 901 vil komme til at håndtere en sådan - men måske gætter jeg forkert. Tror du ikke den planlagte wifi "kun" er til for at kunne streame fra server i hjemmet og til at håndtere progammer som Spotify?
Det bliver rigtig spændende, at se hvordan folk sammenligner den med dx100. Jeg har koblet mig på tråden på head-fi popsy
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf LarsHP » 30. mar 2013, 21:48

Jeg tvivler stærkt på at HM-901 er noget for dem, der vil have Spotify, netbrowser osv. med i "pakken". Det er nok en "music only" boks. Streaming via WiFi skal komme senere, men med et WiFi kort eller sådan noget som man må købe i tillæg. Ikke aktuelt for mig uanset.

Der er allerede en, der har en DX100, og som beskriver, hvad han hører, og han kan bedre lide 901 (selvom den antagelig endnu ikke er "burnt in") - også mht. brugerfladen, så jeg er meget spændt.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf DavidB » 30. mar 2013, 21:54

LarsHP skrev:Der er allerede en, der har en DX100, og som beskriver, hvad han hører, og han kan bedre lide 901 (selvom den antagelig endnu ikke er "burnt in") - også mht. brugerfladen, så jeg er meget spændt.


Hvor Lars hvor?
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf LarsHP » 31. mar 2013, 22:06

Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf DavidB » 19. okt 2013, 23:27

Ok det er tid til at følge op på denne tråd. Jeg forlod den sidst med købet af en dx100. Den ankom og jeg var egentlig rigtig glad for den. dx100 er stadig den bærbare løsning, jeg har hørt, der har lydt bedst. Men jeg synes bare ikke den fungerede godt med streaming i længden, og da jeg nu har valgt at streaming skal være mit udgangspunkt, så blev det desværre en dealbreaker for mig i længden.

dx100 håndterer spotify gennem en android app, som umiddelbart fungerede fint, men wifi tilslutningen var ikke særlig god. Den havde ofte svært ved at finde det trådløse netværk og skulle ofte bruge en del tilslutningsforsøg inden den forbandt. Det kunne jeg egentlig godt leve med, men da spotify app'en på et tidspunkt crash'ede, og jeg skulle til at starte forfra med at downloade de virkeligt mange albums jeg havde fået lagt ned på den, slap min tålmodighed op og den måtte videre. Men den var ikke nem at give slip på, og der skulle lidt tilløb til. Jeg tror, at hvis dx100 skal være en god løsning, skal man holde sig fra at bruge den som streaming device, og bruge den som den jo reelt er lavet til at blive brugt.

Derudover føltes den lidt mere skrøbelig at håndterer end min iphone/ipod. Jeg var en del mere øm over for den når jeg var på farten, og det kunne godt tage lidt af glæden ved at have den med. Jeg tror nok bare det var en følelse der langsomt ville slippe, men den nåede ikke at slippe i de måneder jeg havde dx100 i min varetægt.

Mens jeg havde dx100, og tvivlen langsomt steg i mig, investerede jeg i en corda merier quickstep forstærker, som jeg så havde muligheden for at sammenligne dx100 med. Her er lidt af mine stikord som jeg griflede ned under disse sammenligninger.

dx100 vs Iphone-quickstep

Kan spille højere med dx100 uden det skærer i ørene og jeg må skrue ned.

dx100 lyder bare bedre. Mere balance mellem det hele. Slapper mere af.

dx100 gĂĄr mere dybt og fĂĄr alt det dybe med pĂĄ en rigtig fin mĂĄde. Lukker den dybe afdeling op og giver nuancer som ikke kommer pĂĄ samme mĂĄde med quickstep - mĂĄske er det "bare" balancen mellem de forskellige afdelinger der er bedre balanceret pĂĄ dx100.

dx100 giver et bredere lydbillede og en del mere punch, en fin blød klang, åbner lydbilledet så det syner mere komplekst og fyldigt samt ligger en dyb bund der klæder musikken.


Men i længden var disse klare forbedringer i lyden altså ikke nok til at vinde over, at jeg bare ikke helt kunne komme overens med dx100 i den daglige brug.

Det efterlader mig i dag med en iphone og ipod touch i kombination med quicksteppen som mit primære set up i dagligdagen.
,Jeg bruger iphone direkte når jeg for alvor er på farten, så som på cykel eller oppe og handle. Jeg har så næsten altid også quicksteppen med i lommen eller tasken så den er lige til at tage frem og tilslutte i de situationer, hvor jeg ikke bevæger mig meget, som når jeg sidder i toget på mine to ugentlige togture til og fra byen.

NĂĄr jeg sidder derhjemme er det ingen sag lige at tilslutte ipod eller telefon med quicksteppen og sĂĄ spiller det.
Jeg har arrangeret det således, at jeg intet har downloaded til offline lytning på telefonen. Når jeg bruger den er det ren streaming. Til gengæld har jeg gjort ipod touch'en til afspiller og intet andet, og bruger de 32 GB den råder over til have musik fra streamingtjenesterne liggende til offlinelytning.

Dette arrangement virker forbløffende godt for mig, og jeg er faldet til ro med alle overvejelser om andre platforme end iphone/ipod'en. Nu er det hvad der bliver satset på det næste stykke tid, og jeg vil bruge energien på at forbedre dette setup.

Første eksperiment i dette forsøg går på at jeg har bestilt et langt LOD kabel hos victor, som jeg tror vil øge brugervenligheden og vil kunne øge tiden, hvor jeg har quicksteppen forbundet væsentligt, når jeg er på farten.

Derudover må det også snart være på tide at jeg får hørt og afprøvet en ekstern dac. Desværre er mulighederne til iting ret begrænset. Som jeg lige ser det er der to muligheder - Fostex HP-P1 eller CLAS. Jeg har på fornemmelsen at ingen af disse er særligt udbredte her i vores lille head-fi verden, og derfor ikke er lige til få afprøvet. Jeg ved at Søren fra simplehifi har en demomodel til salg, men den er stadig lige en tand over mit budget for øjeblikket. CLAS er der vist nogen stykker der har her ikke sandt?

Ellers venter jeg med spænding på at audioquest kommer med deres lovede Hummingbird (starten af 2013 blev der sagt i sin tid), der skulle være en dragonfly til ios devices. Men det kan godt se ud som om den er blevet syltet lidt.

Ellers er det jo dejligt at WIMP er kommet med deres hifi version med lossless filer. Et tiltag der ogsĂĄ har givet mit set up et lille nyk op ad i kvalitet.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf Burning777 » 20. okt 2013, 12:17

Jeg er meget glad for min CLAS. Den giver helt klart et løft i lyden sammenlignet med line-out dock stik fra iPod Classic. Dog virker den ikke fra computeren ligesom den nye CLAS -dB model. De nye skulle også spille bedre.

Du kan jo lede efter en brugt CLAS original på Head-fi der er ofte et par stykker man kan få til en god pris. Eneste ulempe er at man får en ret stor lyd-klump og batteritiden i CLAS er ikke så lang som alle de andre ting i kæden.

Fostex HP-P1 er også et alternativ jeg aldrig selv har lyttet til. Ulempen er at man skal leve med den forstærker der er i produktet men den skulle være god.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf LarsHP » 20. okt 2013, 13:39

Burning777 skrev:Jeg er meget glad for min CLAS. Den giver helt klart et løft i lyden sammenlignet med line-out dock stik fra iPod Classic. Dog virker den ikke fra computeren ligesom den nye CLAS -dB model. De nye skulle også spille bedre.

Du kan jo lede efter en brugt CLAS original på Head-fi der er ofte et par stykker man kan få til en god pris. Eneste ulempe er at man får en ret stor lyd-klump og batteritiden i CLAS er ikke så lang som alle de andre ting i kæden.

Fostex HP-P1 er også et alternativ jeg aldrig selv har lyttet til. Ulempen er at man skal leve med den forstærker der er i produktet men den skulle være god.

I så tilfælde er det jo ikke en ulempe, men en fordel i mine øjne: Jo færre klumper, jo bedre.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf Burning777 » 20. okt 2013, 15:48

Ja - det kan du jo have ret i :-)

Jeg er dog glad for at jeg fortsat kan bruge min Quickstep og AHA-120 sammen med CLAS alt efter om jeg bruger Tzar 350 eller T5p når jeg rejser. Det betyder i praksis at jeg ofte slæber to forstærkere med bare for at være på den sikre side mht. batteri osv - haha. Utroligt hvad man slæber med rundt på. Jeg bruger næsten aldrig musik mens jeg bevæger mig men lytter kun mens jeg sidder et sted - kontor, hotel osv. Så der slæber jeg gerne på lidt mere. Hvis jeg lyttede mens jeg var i transport så tror jeg helt sikkert jeg ville gå efter en AK-120 eller lignende løsning. Til mit behov for lyd mens jeg er i transport så kan jeg sagtens leve med iPhone-CLAS-forstærker lyd-klump.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf librarian » 20. okt 2013, 16:25

Hp p1 har ogsĂĄ line out. jeg brugte den en overgang sammen med lisa 3, det var en ordentlig omgang grej at gĂĄ rundt med :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf kvik » 21. okt 2013, 19:37

Så, David, det ser ud til at Astell&Kern er kommet Audioquest i forkøbet

Billede

http://astellnkern.com/eng/htm/ak10/ak10_feature.asp
http://www.head-fi.org/t/685528/astell- ... ac-and-amp

Er det ikke dejligt, at der hele tiden dukker nye, spændende ting op 8musik
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Bærbar lyd så englene synger

Indlægaf DavidB » 21. okt 2013, 20:34

For Søren!!! Ser lækker ud.
Der er nogen få ting ved den, der gør at jeg ikke bare springer fluks ud i den.
Det ser ikke ud til at den har en ren line out, men at lyden skal over dens indbyggede forstærker. Men hvis den nu viser sig at være god, så er det jo ligegyldigt.
Jeg har desværre en iphone 4s og har ikke planer om at sende 5.000 kr. efter en 5'er før den jeg har er slidt totalt op eller ekstremt out dated. Men hvis det nu viser sig den alligevel kan fungere med 4s så tager jeg gerne en for holdet :)
MĂĄske den godt kan tilsluttes og hive lyden ud af 4s, som en fra head-fi trĂĄden skriver - men det "bare" er de dedikerede styrringsknapper der sĂĄ ikke virker.
Må helt klart følge med i hvornår den kommer på gaden og hvad folks oplevelser med den er. Hvis
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron