Audio GD SA1.32 DAC - Lytteindtryk fra touren



Re: Audio GD SA1.32 DAC - Lytteindtryk fra touren

Indlægaf stollesen » 10. okt 2013, 22:06

Burning777 jeg tro at sa.1 .32 vil pas rigtig godt med hd 800, den lyd rigtig god med t1 og wa2 da jeg har den.
Current headphones: hifiman he-1000
Amps:
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: Audio GD SA1.32 DAC - Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Ostebaronen » 10. okt 2013, 22:08

stollesen skrev:Ostebaronen det er nfb 1.32 du hen vise til ;-)
ikke sa 1.32 :-)


Du har ret. SA-1.32 er dog udgĂĄet af Audio-gd's sortiment: http://www.audio-gd.com/Products-EN.htm
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Audio GD SA1.32 DAC - Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Daf » 30. apr 2014, 12:53

Selv om det her ikke er "Lytteindtryk fra touren", sĂĄ handler det stadig om sa-1.32 ;-)

Førstehånds indtryk af sa-1.32 med 8xoversampling, -130db stopband attenuation, pll og dithering.
Den er noget anderledes end det jeg hidtil har hørt. Dynamikken er markant, der er en kontrast på alle lyde, som får alt til at stå meget klart og roligt frem. Den er meget hurtig i lyden. “Kanterne” på lydene står mere klart og tonerne er mere rolige og glatte. Med de dacs jeg havde før var kanterne blødere og tonen var skarpere. Her er det ligesom omvendt. Jeg har et stykke musik hvor der ind imellem tæskes løs på mange små bækkener, jeg forestiller mig de ikke er meget større end en 10-15 cm i diameter, og det lød mere skarpt og grumset førhen, nu er det blødt og klart. Jeg skruede op for lyden, da nummeret kom, for jeg vidste at her kom der noget, der altid har været på grænsen af hvad jeg synes lød godt. Nu lyder det simpelthen mere ægte, alt står klart, jeg kan tydeligt høre forskel på de forskellige bækkener og selvom de er tydeligere, er de ikke længere skarpe i tonen. Med bækkener er det generelt mit indtryk, at det der før lød mere som “TSSSS” nu lyder som “TJIIMMM”. Bassen er eminent :-) Den har et umiskendeligt anslag og er meget stoflig og vibrerende, den går lige i følelserne og kilder næsten :-) Sådan noget som lilletrommen har også mere anslag, den slår hårdt og klart, der er masser af dynamik. Omkring soundstage har jeg aldrig hørt noget lignende. Fx i nummeret “Loose yourself to dance” med Daft Punk er der i starten en “glimmer-agtig” lyd der ender i en slags susen og lyden bevæger sig i perspektivet og til slut bevæger lyden sig hurtigt med et “FFFFFT”. Det nye med sa dac er at nu bevæger lyden sig i en bue om bag mig, og det har jeg ikke oplevet så markant før. Det var helt holografisk, jeg fik kuldegysninger over det hele og måtte høre det en 4-5 gange, før jeg kunne lytte videre :-) Javist, jeg har da været vandt til at sidde 3 meter fra en 55 tommer fladskærm i fuld hd med de andre dacs, flot, lækkert, alt det der… men det her er Tycho Brahe Planetarium og det er sgu bare noget andet ;-)

Den 6/5:
Der har altid været en større eller mindre konflikt i lyden på alt hvad jeg før har hørt, enten var det for blødt og tilbagelænet eller også var det et hidsigt og pågående forsøg på en dynamisk gengivelse, det lød aldrig "rigtigt" og jeg havde altid en følelse af at der manglede et eller andet, eller at der var noget galt. Nu er det hele gået op i en højere enhed. Sa1.32 har både energien, detaljerne og den anderledes rene dynamik, der ikke er et kompromis. Den er ret fantastisk. Og hvad mere er, dynamikken og energien, "fod-trampe-effekten" eller hvad man nu skal kalde det, den er der hele tiden. Det jeg mener er at jeg behøver ikke skrue op for lyden, for at få nerven frem i musikken, den er der hele tiden, jeg kan lytte ved moderat volume og musikken går lige i kroppen, det er simpelthen så lækker en oplevelse. Denne "omnipotente dynamik" er ret ny for mig. Den er kommet lidt bag på mig, eftersom jeg dårlig vidste den eksisterede, den har snydt mig lidt og gemt det bedste til sidst, men det gør nu ikke noget ;-)

den 12/5:
Hvad er det egentlig man fĂĄr med den ekstra dynamik i sa1.32, er det overhovedet noget der rigtig betyder noget, eller er det bare smĂĄting?
Jaa... for eksempel et album som "Master of puppets" med Metallica, et album som hidtil har forekommet mig lidt kedeligt i lyden, det har nu energi og drive, som det selvfølgelig også skal have, det er jo Metallica ;-) Det samme gælder i øvrigt "Under a blood red sky" med U2.
Jeg må dog tilstå der også er en negativ konsekvens af aktuelle setup. Jeg kan eller gider simpelthen ikke lytte musik via ipod længere. Før syntes jeg den var ok. Det lød ikke lige så godt som det stationære setup, men det var ok, hvis omstændighederne bød det. Men det gider jeg simpelthen ikke mere, lyden er jo fuldstændig drænet for ethvert engagerende moment, så den løsning er jeg færdig med.
Senest rettet af Daf 12. maj 2014, 21:50, rettet i alt 4 gange.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Audio GD SA1.32 DAC - Lytteindtryk fra touren

Indlægaf stollesen » 30. apr 2014, 15:59

tilykke daf med din ny Audio-gd sa-1.32 det er en rigtig god dac :-)
Current headphones: hifiman he-1000
Amps:
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: Audio GD SA1.32 DAC - Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Daf » 30. apr 2014, 17:08

Tak skal du have og med et snart "i lige mĂĄde" med din kommende Liquid Glass :-)
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster